arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۱۴۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
در گفتگو با «انتخاب» بررسی شد؛

اصولگرایان با قالیباف در سیاست خارجی به اختلاف می خورند؟ / غفوری فرد: قالیباف در بحث برجام موضعی معتدل اتخاذ خواهد کرد

یک فعال سیاسی اصول گرا گفت: بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصائب پیش‌روی مجلس یازدهم چه هستند؟ / آیا نگاه متفاوت اصول گرایان با قالیباف در حوزه سیاست خارجی مشکل‌ساز می‌شود؟

یک فعال سیاسی اصول گرا گفت: بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد

حسن غفوری‌فرد، فعال سیاسی اصوگرا در ارتباط با آغاز به کار مجلس یازدهم به ریاست محمد باقر قالیباف و مسائل پیش‌روی نمایندگان بهارستان در چهار سال آینده به خبرنگار «انتخاب» گفت: «خوشبختانه در مجلس یازدهم اتحاد و وحدت قابل توجهی میان اصول‌گرایان را شاهد بودیم. میزان آرای رئیس مجلس و هیات رئیسه موقت به وضوح نشان می‌دهد که مواضع نمایندگان مجلس یازدهم یکدست و متحد داشت. همچنین براین باور هستم که در مجلش یازدهم جوانان حضوری فعال و قابل توجه دارند و امید زیادی به آن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین امیدواری نسبت به مجلس یازدهم این است که هماهنگی میان سه قوه را افزایش دهد و اشکالات و موانع گذشته را رفع کند.»

بیشتر بخوانید

 

وی افزود: «در سطح داخلی مهم‌ترین مساله داخلی پیش‌وری مجلس یازدهم را می‌توان در زمینه رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور و در بطن آن‌ها موضوع بیکاری و اشتغال مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر مشکلات موجود در گشته، شیوع بیماری کرونا را نیز وضعیت بغرنج کشور را بیش از پیش افزایش داده است اما اکنون با توجه به نام‌گذاری سال 99 تحت عنوان س ال «جهش تولید»، مهم‌ترین ماموریت دولت را می‌توان محقق کردن این هدف ارزیابی کرد. واقعیت این است ظرفیت‌های لازم در کشور برای حل مسائل اقتصادی و سیاسی کشور وجود دارد. برای نمونه در بحث مواجه با کرونا شاهد بودیم که ارکان‌های نظام در سطوح مختلف توانایی قابل توجهی دارند و موفق شدند با حداقل امکانات بر مشکلات غلبه کنند. شاید ایران یکی از معدود کشورهایی بود که در مواجهه با کرونا کمبود چندانی جدی‌ای را تجریه نکرد.»

این فعال‌ سیاسی اصول‌گرا در بخشی دیگر از گفته‌های خود تاکید کرد: «در حوزه سیاست خارجی نیز مسئولیت محول شده به مجلس یازدهم بسیار سنگین است. در مهم‌ترین سطح  باید پرونده مواجه ایران با آمریکا باید در دستور کار بهارستان قرار بگیرد. تداوم حضور پر قدرت ایران در عرصه منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای با وحدت و هماهنگی میان نمایندگان مجلس یازدهم می‌تواند پررنگ‌تر شود. واقعیت امر این است که اگر دیگر کشورهای جهان شاهد وحدت و یکدست بودن مواضع ارکان و قوای جمهوری اسلامی ایران باشند، در مواضع خود در تنظیم با مناسبات نیز با تامل بیشتر عمل می‌کنند.»

غفوری‌فرد، در ادامه پیرامون وجود سطحی از اختلاف‌نظر‌های احتمالی میان برخی نمایندگان اصول‌گر با محمد باقر قالیباف در نگاه به مسائل داخلی و به ویژه حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: «تعیین سیاست‌های کلان کشور در عرصه سیاست خارجی بر عهده رهبری است و آن‌چه که قوای مجریه و مقننه بدان می‌پردازند، در حوزه اجرایی است. در این میان، آقای قالیباف چه در زمانی که منصب ریاست شهرداری را بر عهده داشتند و چه زمانی که در نیروی انتظامی حضور داشتند نشان داده‌اند می‌توانند مقتدر باشند و در عین حال موضعی معتدل‌تر و نرم‌تر نسبت به دیگر اصول‌گراها داشته باشند. بر این باور هستم که محمد باقر قالیباف در مواجهه با مسائل حوزه سیاست خارجی، همانند برجام نیز موضعی معتدل همراه با اقتدار اتخاذ خواهد کرد و با مشکلات چندانی مواجه نخواهد شد.»

این فعال سیاسی اصول‌گر در بخش پایانی گفته‌های خود اظهار داشت: «مجلس فعلی با وجود اکثریت داشتن اصول‌گرایان، خالی از نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز نیست. مجلس یکدست به معنای تماما اصول‌گرا بودن نیست و بر این باور هستم باید از تمامی جناح‌های سیاسی کشور در بهارستان حضور داشته باشند. به طور حتم، هر مجلسی که چند جناح در آن حضور داشته باشد، به طور حتم موفق‌تر عمل خواهد کرد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
4
7
با توجه به اینکه آقای فالیباف تا به حال سابقه حضور یک ساعت را هم در مجلس نداشت ، بد نیست فعلا یک دوره فشرده آموزشی حضور در مجلس ،آگاهی از آئین نامه مجلس و کمسیونها برای آقای قالیباف گذاشته شود تا بتوانند بعد از چند ماه یا شاید یک سال مجلس را درست هدایت کند .
در واقع اولین خطای مجلسیان جدید بخاطر انتخاب فردی بی تجربه آنهم در قامت رئیس قوه ، اتفاق افتاد.
یعنی نمیشد برای سال اول ایشان به عنوان نایب رئیس ، مشق ریاست بفرمایند و بعد یکسال سکان را در دست بگیرند !!!؟؟ واقعا ایشان چه تجربه و تخصصی در زمینه قانون و قانونگذاری دارد که به یکباره میگذارندش رئیس مجلس؟.سابقه حضور قبلی در مجلس و قانونگذاری دارد ؟یا حقوقدان است ؟
وقتی اولین انتخاب غلط است «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل » یا خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.
ناشناس خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
19
7
ای کاش تمام مسولین ایران نصف احمدی نژاد وقالیباف فعلیت کرده بودند. اگر همه مسوللین این طور فهعال بودند الان وشع مملکت ایبن طور نبو چه قد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
14
4
کاملا قابل درک اگه پماد سوختگی نیاز بود بفرمایید تهیه و براتون ارسال کنیم .
حرفهای قالیباف عین حرفای تمام اصولگرایان است و حتی اصلاح طلبان منصف .
علی ججغتای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
4
3
به امید ان روزی که مدانی این دوره امدن مجلس که مردم ضعیف را درک‌ میکنند وامیدد به خدا فکری برای این نیروهای شرکتی که تو ادرارات دولتی کار میکنند وحقشون ضایع میشه اقای قالیباف حامی محرومان ونما یند گانی که یار مضلومان وکارگران هستند به امید مجلسی قانون مدار ویاور مردم خدا یار ویاورتان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
10
3
اختلاف تلاف کردن چیزی از سوزشت کم نمیکنه ها...قالیباف رئیس مجلس ایران شد با رای قاطع ...230
علیرضا نیکرو
|
Netherlands
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
8
1
قالیباف اصولگرای ایستادگی است
ایستادگی
پایداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
4
0
اون مال قبل بود. الان که چیزی از برجام نمونده که بخوان اختلاف داشته باشن.
عبدالله
|
Germany
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
5
بالاخره صزفنظر از حضور کمرنگ مردم در انتخابات اینک مجلس که رکنی اساسی از جمهوری اسلامی است شکل گرفته وهمه مردم باید از آن حمایت نمایند.باید مسئولین محترم ابهامات موجود را از ذهن مردم بدون جهتگیری سیاسی پاک نمایند زیرا اکنون ذهن مردم با این سئوال مهم مواجه است که بالاخره داستان دوازده پرونده تخلفات در شهرداری به کجارسید ؟اصلا بررسی صورت گرفت یا کلا بایگانی شد؟موضوع املاک نجومی وموضوع و....؟اگر این موارد رفع ابهام نشود ذهن مردم همچنان مشغول خواهد ماندونمیتوان از آنها انتظار حمایت داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
3
0
مشکل اشتغال با کنار رفتن برخی افراد از مشاغل دولتی که اشغال کردن تا حدود زیادی حل میشه!
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
3
چرا انتخاب حالا همه حرف های طرفدار ها را می نویسد. یعنی کسی از مخالفین پیغامی ننوشته
شاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
0
0
همیشه بهانه ای برای عدم کارآیی هست و اینبار ، مخالفین !!
بهانه بعدی این استکه عده ای مخالف بودند و نشد که بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
1
2
دکترایی که بقول احمدی نژاد دود چراغ نخورده و بقول مرحوم خلردی دبیر ریاض و فیزیک طرقبه از حل مسائل پیش پا افتاده ریاضی عاجز بوده
نظرات بینندگان