arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

احتمال برقراری حکومت نظامی در شهر ناآرام مینیاپولیس آمریکا / اظهارات ترامپ کمکی نمی‌کند

فرماندار ایالت مینه سوتا اعلام کرد احتمال برقرار حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس به منظور مقابله با تظاهرات ضدنژادپرستی وجود دارد. وی به توئیت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره حادثه مینیاپولیس تصریح کرد: توئیت‌های ترامپ کمکی به فائق آمدن بر بحران اخیر ندارد، به ارتش نیازی نیست و اوضاع در حال آرام شدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم والز فرماندار ایالت مینه سوتا امروز جمعه اعلام کرد: در فکر برقراری حکومت نظامی در شهر مینیاپولیس هستیم و به زودی درباره آن تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش تسنیم، وی به توئیت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره حادثه مینیاپولیس تصریح کرد: توئیت‌های ترامپ کمکی به فائق آمدن بر بحران اخیر ندارد، به ارتش نیازی نیست و اوضاع در حال آرام شدن است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در توئیتی در حالی که معترضان را غارتگر و اراذل توصیف کرده بود نوشت اجازه نمی‌دهد این اتفاق دوباره بیفتد و تأکید کرده است: همین الآن با تیم والز فرماندار مینیاپولیس تلفنی صحبت کردم و گفتم ارتش تمام‌قد با اوست. هر دشواری که پیش آید ما کنترل اوضاع را به دست می‌گیریم، وقتی غارتگری شروع شود، تیراندازی {ارتش} هم شروع می‌شود.

چند روز پس از قتل جورج فلوید، سیاه پوست ۴۶ ساله آمریکایی بدست درک شووین، مامور سفیدپوست پلیس، اعتراضات و ناآرامی‌ها در مینیاپلیس، مرکز ایالت مینه سوتا ادامه یافت و این شهر به شهری جنگ زده شبیه شده است.

نظرات بینندگان