arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قطع رابطه سازمان بهداشت جهانی و واشنگتن / انتقاد تند علم الهدی از دولت به خاطر محدودیت در حرم امام رضا / امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت فراهم شد / اعلام جنگ ترامپ و توئیتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / قطع رابطه سازمان بهداشت جهانی و واشنگتن / انتقاد تند علم الهدی از دولت  به خاطر محدودیت در حرم امام رضا / امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت فراهم شد / اعلام جنگ ترامپ و توئیتردر بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

قطع رابطه سازمان بهداشت جهانی و واشنگتن: رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که سازمان بهداشت جهانی تحت کنترل چین بوده و واشنگتن روابط خود با سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز جمعه گفت که سلسله اقداماتی را برای حمایت از امنیت ملی آمریکا در برابر چین اتخاذ کرده است. وی که کنفرانس خبری در حیاط کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «چین بسیاری از تعهدات خود در سازمان تجارت جهانی را نقض و برای چندین دهه آمریکا را غارت کرده است.»

 

انتقاد تند علم الهدی از دولت به خاطر محدودیت حرم امام رضا: حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با اشاره به نادیده گرفتن مصالح اقتصادی استان و عواطف ولایی مردم در موضوع بازگشایی حرم، گفت: استان آماده پذیرایی از زائران با اجرای هرگونه برنامه بهداشتی است. وی بیان اینکه محدودیتی که حرم شب بسته باشد، روز باز باشد را با کدام توجیه پزشکی و علمی قائل شدید؟، ابراز کرد: برنامه‌های اقتصادی کشور برای شما اولویت فوق‌العاده دارد و با کمال خطر‌هایی که بود، مراجع و مجامع اقتصادی، بازار‌ها و پاساژ‌ها را دایر کردید. در این شهر مقدس به کسبه و هتل‌ها میلیارد‌ها تومان خسارت وارد شده؛ برای این‌که کسی به مشهد نیاید، در حرم را ببندیم و جلوی زیارت را بگیریم؟

 

امکان مشاهده ارزش واقعی سهام عدالت فراهم شد: پس از نهم اردیبهشت ماه که مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند، به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که چنانچه قصد دارند روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند، تا پانزدهم خردادماه به آدرس اینترنتی www .samanese .ir مراجعه کنند. در این راستا، درگاه اینترنتی www.sahamedalat.ir به منظور مشاهده اطلاعات صورت وضعیت دارایی سهام عدالت برای سهامدارانی که قبلا روش سهامداری مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی شده است. بر این اساس افرادی که ارزش سهام عدالت آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است، بر اساس قیمت‌های امروز(نهم خردادماه) ارزش واقعی سهام عدالت آن‌ها در حدود ۴۲ شرکت، هفت میلیون و ۶۸۰ تومان است یا ارزش واقعی سهام عدالت فردی که ارزش سهامش ۴۹۰ تومان است، در این تاریخ هفت میلیون و ۸۳۰ هزار تومان محاسبه شده است.

 

اعلام جنگ ترامپ و توئیتر: درگیری بین ترامپ و توئیتر بالا گرفته است. توئیتر محدودیت هایی روی توئیت ترامپ گذاشته و ترامپ هم فرمانی علیه شبکه های اجتماعی صادر کرده. مدیرعامل فسبوک هم از اقدام توئیتر برای راستی آزمایی توئیت ها انتقاد کرده. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هشتم خرداد یک فرمان اجرایی برای پایان دادن به حمایت قانونی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک در مقابل پیگرد حقوقی امضا کرد. دونالد ترامپ به هنگام امضای این فرمان اجرایی تاکید کرد که این فرمان اجرایی در راستای دفاع از «آزادی بیان در برابر یکی از جدی ترین خطرات پیش روی آن در تاریخ آمریکا» صادر کرده است. رئیس جمهوری آمریکا گفت، تعداد معدودی از شبکه های اجتماعی بخش وسیعی از كل ارتباطات عمومی و خصوصی در ایالات متحده را در انحصار و كنترل خود دارند. وی اضافه کرد، آنها قدرت بدون نظارتی برای سانسور ، محدود کردن ، ویرایش ، شکل دادن ، پنهان کردن ، تغییر ، به طور مجازی هر نوع ارتباط بین شهروندان و مخاطبان در عرصه عمومی دارند.

 

ابتلای ۱۰هزار نفر از کادر درمان کشور به کرونا: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر از کادر درمانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. دکتر جان‌بابایی با بیان این که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۱۰هزار نفر از کادر درمان اعم از پزشک و پرستار و دیگر عزیزان فعال در این بخش به کویید ۱۹ مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: جمعی از این عزیزان را نیز از دست دادیم اما خانواده بزرگ بهداشت و درمان با شجاعت و ایمان مثال‌زدنی خود در این راه در حال مجاهدت مستمر است.

 

آخرین آمار کرونا در کشور: کیانوش چهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید. وی درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید.

 

نظرات بینندگان