arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

برانکو: مانند کرواسی و ایران، در عمان هم هواداران فوتبال را به آرزوهای خود می‌رسانم

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان تأکید کرد آنچه درباره رؤیای رسیدن به جام جهانی گفته است، حقیقت دارد و آرزوهای بزرگی را در این تیم دنبال می‌کند. او تلاش خواهد کرد هواداران فوتبال در عمان را به آرزوهای خود برساند، همان‌طور که این کار را در کشور خودش کرواسی و در ایران انجام داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی تفصیلی با پایگاه خبری عمان ورزشی، گفت که از اردوهای کوتاه‌مدتی که همراه تیم فوتبال ملی عمان داشته، بسیار راضی و خوشحال است. او همچنین از عملکرد و توانایی بازیکنان این تیم رضایت دارد و می‌تواند تیم را به اهدافش برساند. برانکو همچنین تصریح کرد که اگر اردوهای کوتاه‌مدت تیم ملی عمان را برگزار نمی‌کرد، پشیمان می‌شد. این اردوها به ایوانکوویچ کمک زیادی کرده تا بازیکنان را بشناسد و نسبت به توانمندی‌های فنی آنها آگاه شود.

سرمربی تیم ملی عمان تأکید کرد آنچه درباره رؤیای رسیدن به جام جهانی گفته است، حقیقت دارد و آرزوهای بزرگی را در این تیم دنبال می‌کند. او تلاش خواهد کرد هواداران فوتبال در عمان را به آرزوهای خود برساند، همان‌طور که این کار را در کشور خودش کرواسی و در ایران انجام داد. ایوانکوویچ بر این نکته تأکید کرد که صاحب شخصیتی قدرتمند، مربی صاحب اهداف استراتژیک، علاقه‌مند به کار و عاشق موفقیت است. او می‌خواهد برای فوتبال عمان دستاورد تازه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رقم بزند.

برانکو ابتدا در پاسخ به سؤالی پیرامون آغاز همکاری خود با تیم ملی عمان گفت: مدت همکاری من با بازیکنان تیم ملی عمان در اردوهای کوتاه‌مدت بسیار کم بود، اما از آنچه در این مدت دیدم، رضایت دارم، چرا که این بازیکنان منضبط، توانمند و مستعد بودند. آنها همان توانایی‌هایی را دارند که هر مربی در تیم خودش به آن نیاز دارد. نمی‌توانم بگویم همه چیز ایده‌آل بود، اما به نسبت زمان کوتاهی که در اختیار داشتم باید بگویم خیلی زود است که بخواهم درباره مسائل فنی قضاوت نهایی را داشته باشم.

وی درباره اهداف و آرزوهای خودش در فوتبال عمان تصریح کرد: من هنوز در ابتدای راه قرار دارم. در کنار تیم ملی عمان و نیاز به زمان بیشتری خواهد بود، همچنین کار بیشتر برای پیشرفت توانمندی فنی فردی و گروهی بازیکنان. در شروع همه چیز خوب و جذاب است و ما در کادر فنی با تفکر مثبت و خوب کار را آغاز کرده‌ایم. حقیقت این است که از عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال بودیم و فکر می‌کنیم می‌توانیم کارهای خوبی در اینجا انجام بدهیم. من به‌عنوان یک مربی، اهدافی را در ذهن دارم و عاشق تحقق موفقیت‌ها هستم.

سرمربی عمان با بیان اینکه همیشه در تجربه‌های گذشته باشگاه و ملی خود، اهدافی داشته است، خاطرنشان کرد: بدون ترس یا نگرانی می‌گویم که هدف من در تیم ملی عمان، رسیدن به جام جهانی است و این پروژه‌ای است که برای آن مبارزه می‌کنیم و می‌جنگیم. درست است که سختی‌های زیادی در این راه پیش روی ماست و برای ما فرش پهن نشده تا به این رؤیا و موفقیت برسیم، اما باید همه تلاش خود را کرده و با شجاعت مبارزه کنیم. در فوتبال با شجاعت و مبارزه به موفقیت خواهید رسید و آنچه می‌خواهید، به دست می‌آورید.

برانکو اضافه کرد: بازیکنان تیم ملی عمان باید این هدف را باور داشته باشند. باید آن را به انگیزه‌ای تبدیل کنیم که باعث شود توانایی خود را نشان بدهند و با اعتمادبه‌نفس باور داشته باشند که می‌توانند به این هدف دست یابند.

وی درباره فعالیت خود و دستیارانش پس از تعطیلی مسابقات و شیوع بیماری کرونا بیان کرد: قبل از اینکه مسقط را به دلیل توقف رویدادهای ورزشی ترک کنیم، جلسات و گفت‌وگوهایی درباره برنامه‌های تیم ملی داشتیم. بر همین اساس برنامه تمرینات انفرادی بازیکنان را تنظیم کردیم تا با آمادگی به مسابقات بازگردند. همچنین پرونده اطلاعات بازیکنان جمع‌آوری شده تا برای افزایش توان فنی و رفع نقاط ضعف آنها تلاش کنیم. همین‌طور دو عضو از کادر فنی در مسقط باقی ماندند تا برنامه‌ها را در این مدت دنبال کنند.

سرمربی تیم ملی عمان در مورد آغاز برنامه‌ها و تمرینات این تیم اظهار داشت: هنوز چشم‌انداز روشنی وجود ندارد و به صورت ابتدایی تصمیم داریم تمرینات را از ابتدای ماه آگوست آغاز کنیم. البته این موضوع به کنترل بیماری و وضعیت سلامتی جامعه بستگی خواهد داشت. در این باره با مسئولان فدراسیون فوتبال عمان در تماس بودیم. خودم و دستیارانم در کرواسی منتظر عادی شدن شرایط برای بازگشت به عمان و آغاز مجدد فعالیت هستیم.

برانکو همچنین در خصوص ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 گفت: نگران برنامه جدید مسابقات نیستم، چرا که شرایط تمام تیم‌های ملی در این مقطع یکسان است و برای آماده‌سازی فرصت مشابه خواهند داشت. محور برنامه‌ریزی ما، ادامه مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی است که روی این برنامه تمرکز خواهیم داشت. فرصت خوبی برای صعود به مرحله دوم داریم و فکر می‌کنم با سه امتیاز می‌توانیم به صعود نزدیک شویم. هدف ما این است که بتوانیم به‌عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کنیم.

نظرات بینندگان