arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

اگر هر روز چای بنوشیم چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟

نوشیدن چای بدون قند به علت آنتی اکسیدان‌های متعددی که دارد می‌تواند برای سلامتی بدن انسان بسیار مفید باشد و از بیماری‌های مزمن جلوگیری کرده و به ترمیم سلول‌های بدن کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نوشیدن چای بدون قند به علت آنتی اکسیدان‌های متعددی که دارد می‌تواند برای سلامتی بدن انسان بسیار مفید باشد و از بیماری‌های مزمن جلوگیری کرده و به ترمیم سلول‌های بدن کمک کند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، با نوشیدن چای خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها کاهش می‌یابد. آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات موجود در چای با کاهش خطر برخی از سرطان‌های خاص مرتبط هستند. دکتر اوما نایدو مدیر بخش تغذیه‌ای و سبک زندگی در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: «اثرات مفید چای بدون قند در سرطان‌های پوستی، پروستات، ریه و پستان پیدا شده است. اگرچه نوشیدن چای تنها یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از سرطان است.»

بیشتر بدانید:


در حالی که نوشیدن چای در طول روز می‌تواند اندکی دندان شما را لکه دار کند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد. طبق یک مطالعه در ژورنال آسیب شناسی دهان و فک و صورت، چای سبز خاصیت ضد باکتریایی دارد که می‌تواند باکتری‌های تشکیل دهنده حفره در دهان شما را کاهش دهد.

اگر هر روز چای بنوشیم چه اتفاقی در بدن ما رخ می‌دهد؟
طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۹ که در مجله Clinical Nutrition منتشر شده است، خواص ضد التهابی چای می‌تواند رگ‌های خونی شما را آرام نگه داشته و فشار کمتری بر قلب شما وارد کند. چای سبز می‌تواند به شما در ایجاد مقاومت در برابر استرس و بیماری بالقوه آلزایمر کمک کند. چرا که پلی فنول‌ها سلول‌ها را از آسیب محافظت می‌کنند.


کافئین موجود در چای می‌تواند توجه و هوشیاری شما را بهبود بخشد. تانین یک اسید آمینه است که تقریباً به چای منحصر شده است و استفاده از این ماده ممکن است آرامش مغز و توجه را بهبود ببخشد، اگر در تمرکز کردن مشکل دارید، سعی کنید یک فنجان گرم چای را درست قبل از آنکه زمان کار باشد مصرف کنید تا بهتر تمرکز کنید.


کافئین موجود در چای به بهبود قدرت روانی و همچنین افزایش متابولیسم و چربی سوزی (تا ۱۰۰ کالری در روز) کمک می‌کند. یک فنجان چای سبز حاوی حدود ۴۰ میلی گرم کافئین است. البته فراموش نکنید که کاتچین موجود در چای می‌تواند توانایی بدن در جذب آهن را تغییر دهد. این بدان معنی است که حتی اگر به اندازه کافی غذای پر آهن بخورید، ممکن است دجار کم خونی شوید.


البته با همه این‌ها و اگرچه نوشیدن چای روزانه بسیار سالم به نظر می‌رسد، اما نباید در مصرف چای زیاده روی کنید چرا که ممکن است این موضوع عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. هنگام انتخاب یک چای، مطمئن شوید که آن را غلیظ نکرده اند. حتی اگر برخی چای‌های طعم دار فاقد کالری باشند، بازهم می‌توانند حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده باشند.

نظرات بینندگان