arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

بیانیه پلوسی و رئیس اقلیت دموکرات: در شرایطی که آمریکا به وحدت نیاز دارد، ترامپ تفرقه‌افکنی می‌کند

در بیانیه ی رئیس مجلس نمایندگان و رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می‌کند. در این شرایط دشوار، کشور به رهبری واقعی نیاز دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می‌دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، تاکید کردند مردم آمریکا علیه ظلم و وحشی‌گری اعتراض می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می‌کند. در این شرایط دشوار، کشور به رهبری واقعی نیاز دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می‌دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.

اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکاست.

نظرات بینندگان