arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

انگلیس: نا آرامی‌های آمریکا بسیار نگران کننده است

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس ناآرامی‌های سراسری آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط افسر پلیس سفیدپوست آن کشور را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد. وی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که شهروندان آمریکایی باید بتوانند به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس ناآرامی‌های سراسری آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط افسر پلیس سفیدپوست آن کشور را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

این سخنگو در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که شهروندان آمریکایی باید بتوانند به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند.

وی خاطرنشان کرد، شیوه مرگ جورج فلوید عمیقا غم‌انگیز است و ذهن ما همراه آن‌هایی است که از این حادثه متاثر شده‌اند.

سخنگوی بوریس جانسون همچنین در واکنش به رفتار وحشیانه پلیس آمریکا با خبرنگاران در آن کشور نیز گفت: خبرنگاران در سراسر جهان باید بتوانند آزادانه فعالیت کنند و بدون ترس از بازداشت، از مسئولان حساب بکشند.

کشته شدن جورج فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، موجب خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشور‌های جهان در اعتراض به رفتار ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.

فلوید سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بطور غم انگیزی جان سپرد.

موج اعتراض‌ها به اقدام وحشیانه پلیس آمریکا همچنان جریان دارد و بیش از ۴۰ شهر این کشور را فرا گرفته است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا معترضان را اراذل و اوباش و تروریست‌های داخلی خوانده و به آن‌ها هشدار داده وقتی غارت آغاز شود، شلیک هم شروع می‌شود.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در اظهار نظری نسبت به کاربرد زور بیش از اندازه علیه معترضان هشدار داد و اعلام کرد که از این رخداد تکان خورده و وحشت کرده است.

نظرات بینندگان