arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

پلوسی خطاب به ترامپ: آتش‌افروز نباش

 "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان آمریکا از "دونالد ترامپ" رییس جمهوری این کشور خواست تا «آتش‌افروز» نباشد بلکه «شفادهنده» باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان آمریکا از "دونالد ترامپ" رییس جمهوری این کشور خواست تا «آتش‌افروز» نباشد بلکه «شفادهنده» باشد.

به گزارش ایرنا، به نقل از آسوشیتدپرس، پلوسی در حالی که بخش‌هایی از انجیل را می‌خواند به عملکرد جورج بوش پدر در پی تبرئه ضاربان «رادنی کینگ» شهروند سیاهپوست در سال ۱۹۹۱ میلادی و عملکرد "باراک اوباما" پس از قتل «اریک گارنر» یک شهروند سیاهپوست دیگر پرداخت.

وی افزود: ما انتظار داریم که رییس جمهوری آمریکا همچون روسای جمهوری پیشین شفادهنده باشد و آتش افروز نباشد.

پلوسی همچنین استفاده نیرو‌های امنیتی آمریکا از قوه قهریه برای متفرق کردن آن‌ها از اطراف کاخ سفید انتقاد کرد.

نیرو‌های امنیتی آمریکایی دوشنبه با گاز اشک‌آور به معترضان حمله کردند تا با پاکسازی خیابان، ترامپ بتواند از آنجا عبور کرده و به کلیسای قدیمی سنت جان برود.

ترامپ در کلیسا با انجیل عکسی یادگاری گرفت که اقدام وی با انتقاد‌های شدیدی مواجه شد.

"جو بایدن" نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات در این باره گفت: رییس جمهوری دیروز در کلیسای سنت جان یک نسخه انجیل در دست داشت.‌ای کاش، حداقل یک بار آن را باز کرده بود. اگر این کار را کرده بود چیزی یاد می‌گرفت.

اعتراض‌های اخیر آمریکا پس از کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به نام "جورج فلوید" به دست پلیس این کشور آغاز شد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا معترضان را اراذل و اوباش و تروریست‌های داخلی خوانده و به آن‌ها هشدار داده وقتی غارت آغاز شود، شلیک هم شروع می‌شود.

نظرات بینندگان