arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۹

وزیر دفاع آمریکا: قتل جرج فلوید جنایتی وحشتناک بود / از اعزام گارد ملی و ارتش به سراسر کشور حمایت نمی‌کنم

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به قتل «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور واکنش نشان داد. وی گفت که از اعزام گارد ملی و ارتش به سراسر کشور در میانه تظاهرات صورت‌گرفته در اعتراض به قتل فلوید حمایت نمی‌کند. اسپر همچنین گفت که قتل جرج فلوید «جنایتی وحشتناک» بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا: قتل جرج فلوید جنایتی وحشتناک بود / از اعزام گارد ملی و ارتش به سراسر کشور حمایت نمی‌کنم

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به قتل «جرج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، وی گفت که از اعزام گارد ملی و ارتش به سراسر کشور در میانه تظاهرات صورت‌گرفته در اعتراض به قتل فلوید حمایت نمی‌کند.

اسپر در نشستی خبری گفت: «استفاده از نیرو‌های نظامی در سطح کشور تنها باید به‌عنوان آخرین ترفند مورد استفاده قرار بگیرد، زمانی که وضعیت بسیار اضطراری باشد و نتوان آن را کنترل کرد. وضعیت فعلی چنین نیست.»

وی گفت که از برنامه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای بسیج سراسری گارد ملی در کشور تا زمانی که این اقدام عملی شد خبر نداشت.

اسپر همچنین گفت که قتل جرج فلوید «جنایتی وحشتناک» بود. وی در ادامه گفت که افسران پلیس دخلی در این ماجرا باید به خاطر قتل این شهروند آمریکایی محاکمه شوند.

نظرات بینندگان