arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

ترامپ: فکر نکنم نیازی به فرستادن ارتش برای مقابله با اعتراضات باشد / از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته تصور نمی‌کند نیازی به فرستادن نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات وجود داشته باشد. از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته تصور نمی‌کند نیازی به ارسال نیروهای ارتش به شهرهای آمریکا برای مقابله با اعتراضات وجود داشته باشد.

به گزارش فارس، ترامپ در مصاحبه با پایگاه نیوزمکس، در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا ضرورتی برای ارسال نیروهای ارتش برای مقابله با اعتراضات وجود دارد یا خیر گفت: «بستگی دارد. فکر نمی‌کنم مجبور شویم چنین کاری کنیم. از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «[استفاده از] گارد ملی مرسوم است و گارد ملی ما بسیار قوی است. درباره اینکه آیا از این هم فراتر خواهیم رفت باید بگویم مطمئنا در صورتی که نیاز شود بله.»

ترامپ در ادامه مدعی شد که گروه‌های تبهکار زیادی در داخل جمعیت معترضان وجود دارند. او گفت: «داخل اینها ما آنتیفا، آنارشیست‌ها، تروریست‌ها و غارتگران را داریم. آدم‌های بد زیادی داخل این گروه‌ها هستند.»

ساعتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا گزارش دادند «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا دستور چند ساعت قبل‌تر خود برای بازگرداندن نیروهای ارتش از شهر واشنگتن به پادگان‌ها را پس گرفت.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که سخنگوی کاخ سفید تلویحاً مارک اسپر را به دلیل مخالفت با روش ترجیحی «دونالد ترامپ» برای سرکوب تظاهرات‌ها در آمریکا به برکناری تهدید کرده بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «وزیر دفاع اسپر در سمتش باقی است اما اگر رئیس‌جمهور اعتمادش به ایشان را از دست بدهد شما را در جریان قرار خواهیم داد.»

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید کوچکترین مخالفت‌ها با نظراتش را تحمل نکرده و شمار زیادی از مشاوران و دستیارانش را به همین دلیل اخراج کرده است.

مخالفت اسپر با ترامپ

احتمال اخراج اسپر از آنجا مطرح شد که او روز چهارشنبه بر خلاف نظر ترامپ با استفاده از قانونی خاص جهت استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور مخالفت کرد.

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت با توسل به قانون موسوم به «قانون خیرش ۱۸۰۷» برای فرونشاندن اعتراضات مخالف است.

قانون مذکور به رئیس‌جمهور ایالات متحده اختیار می‌دهد در شرایط خاص دستور استقرار نیروهای ارتش و گارد ملی برای سرکوب ناآرامی‌های مدنی، خیزش یا شورش‌ها را بدهد.

مارک اسپر امروز چهارشنبه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور دونالد ترامپ که گفته بود ممکن است از این اختیار خود استفاده کند گفت: «من از توسل به قانون خیزش حمایت نمی‌کنم.»

نظرات بینندگان