arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹

آخرین آمار کرونا در ایران، ۱۶ خرداد ۹۹: با فوت ۶۳ نفر دیگر مجموع جانباختگان به ۸۱۳۴ رسید / شمار مبتلایان ۱۶۷ هزار نفر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

به گزارش «انتخاب»، کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (شانزدهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد (حدود ۸۲ درصد) از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۷۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استانهای هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند. در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.

جهانپور گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت همچنان این است که مردم از تردد غیر ضروری خودداری کنند. حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند. به جز این توصیه ها در هیچ جای دنیا توصیه دیگری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد. این توصیه اصلی وزارت بهداشت به طور عام در کل کشور و به طور خاص در استانهایی است که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
سه هزار و هشتصد، نه دو هزار.
کارمند از شهرری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
0
سلام و خدا قوت
از شنبه ۱۷ خردادماه اگر تردد ها افزایش یابد و اگر ساعت کاری ادارات و دور کاری اصلاح نشود و اگر پاساژها تا ده شب باز بمانند آیا خطراتی متوجه عموم مردم نخواهد بود ؟
ایکاش در ساعات کار ادارات که ۷ و نیم صبح است و بالاخره مسیر برخی از کارمندان و کارگران از خانه تا محل کار زیاد است و در واقع ساعت ۷/۳۰ به نظر من خیلی زود است ، در صورت امکان ساعت کاری را از ۸ و نیم صبح شروع کنیم بهتر نیست ؟ هجوم به مترو و بی آر تی و اتوبوسهای شرکت واحد را کنترل کنیم
نظرات بینندگان