arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

آیا ویروس کرونا می‌تواند از طریق تهویه مطبوع پخش شود؟

یکی از پرسش‌هایی که این روز‌ها از سوی بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که با گرم شدن هوا و حضور افراد مختلف در محل کار امکان دارد که ویروس کرونا از طریق تهویه مطبوع یا کولر‌های آبی و گازی پخش شود؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از پرسش‌هایی که این روز‌ها از سوی بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که با گرم شدن هوا و حضور افراد مختلف در محل کار امکان دارد که ویروس کرونا از طریق تهویه مطبوع یا کولر‌های آبی و گازی پخش شود؟


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، همه ما می‌دانیم که باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم. افزون بر این‌ها می‌دانیم که برای رسیدن به نقطه امن سلامتی باید مرتب دست‌های خود را بشوییم. در کنار این موارد پاسخ به نگرانی درباره تهویه مطبوع را چگونه می‌توان داد؟

بیشتر بدانید:

 


محل کار دربسته می‌تواند یک منبع بالقوه برای انتشار ویروس بین کارمندان در نظر گرفته شود. اما پرسش اصلی این است که وقتی یک سیستم تهویه هوا در محیط کار یا در یک اتاق دربسته فعال است همه چیز امن است؟ دکتر چاکرابارتی، متخصص بیماری‌های عفونی در میسیزاگا، در این خصوص گفت: «ما هنوز برای رسیدن به پاسخ‌های دقیق به بررسی‌های بیشتری نیاز داریم و باید مطالعات دقیق تری انجام شوند. مطالعات اولیه در ووهان نیز زمانی انجام شد که ووهان درگیر شیوع بزرگ بود؛ بنابراین حتی خارج از رستوران، مردم فرصت زیادی برای ابتلا به ویروس داشتند.»


تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه آلبرتا مطالعات را از خارج از ووهان تجزیه و تحلیل کردند و تیمی به سرپرستی دکتر لکسوان ژونگ با جدیت تلاش می‌کنند تا تعیین کنند که آیا به روز کردن طراحی سیستم‌های تصفیه هوا می‌تواند خطرات انتقال هوای ناسالم را در یک فضای محدود کاهش دهد یا خیر.


محققان دانشگاه کالیفرنیا در گزارشی تاکید کردند که هوای داخل یک محیط بسته شده، مانند خانه‌ها، ادارات و ساختمان‌ها، باید تبادل شود. به عبارت دیگر، محققان به مردم توصیه کردند که پنجره‌های خود را باز کنند تا به طور بالقوه بتواند هوای آلوده داخل ساختمان را پراکنده کند. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، انتقال قطره‌های آلوده هنوز به عنوان اصلی‌ترین روش برای انتقال کرونا است. به همین دلیل است که فاصله گذاری، شستن دست‌ها و محدودیت حضور در اجتماعات بسیار مهم است.

نظرات بینندگان