arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۴۶۶۵
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

طبری: دوستانم اگر بخواهم کل لواسان را به نامم می‌کنند / به من مربوط نیست که شما چنین دوستانی ندارید / نماینده دادستان: کاملا درست است؛ طبری محبوب دلهای ‎متهمان اقتصادی بود

طبری می گوید: من با مشایخ و نجفی مانند سه ‎برادر بودیم، اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل ‎لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند. این ‎رفاقت است. «قهرمانی»، نماینده دادستان: آقای طبری گفتند که مشایخ و نجفی دوست داشتند تا به من پول بدهند؛ کاملا درست است آقای طبری محبوب دلهای ‎متهمان اقتصادی بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طبری: دوستانم اگر بخواهم کل لواسان را به نامم می‌کنند / به من مربوط نیست که شما چنین دوستانی ندارید / نماینده دادستان: کاملا درست است؛ طبری محبوب دلهای ‎متهمان اقتصادی بودطبری می گوید: من با مشایخ و نجفی مانند سه ‎برادر بودیم، اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل ‎لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند. این ‎رفاقت است. «قهرمانی»، نماینده دادستان: آقای طبری گفتند که مشایخ و نجفی دوست داشتند تا به من پول بدهند؛ کاملا درست است آقای طبری محبوب دلهای ‎متهمان اقتصادی بودند.

به گزارش انتخاب، در ادامه ی جلسه محاکمه ی اکبر طبری قاضی بابایی بیان کرد: فرهاد پورتمن در اظهاراتش گفته که نجفی برای حل مشکل لواسان از طبری مساعدت میخواست.

بیشتر بخوانید:


متهم طبری گفت: نجفی هروقت به ایران میآمد ۴ روز بود و پس از آن به خارج از کشور میرفت.
متهم طبری در ادامه گفت: آقای مشایخ با آقای نجفی میآمدند و مرا میدیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم.


این متهم افزود: اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد.اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام میدهم.


وی گفت: مشایخ و نجفی هیچ وقت کار اداری از من نخواستند .
قاضی بابایی در ادامه از متهم طبری خواست تا در خصوص زمین مشجر در قریه نجار کلای لواسان توضیح دهد؟
این متهم گفت: آن را مشایخ در قالب قرارداد آورد که البته هیچ کاری انجام ندادیم قرار بود بسازیم، اما صرفا دور آن را دیوار کشی کردیم این موضوع مربوط به ۱۶ سال قبل است.


وی گفت: من نمیدانم که مال کیست مشایخ آورده بود مشایخ نماینده تام الاختیار نجفی بود و من از مشایخ گرفته ام.
قاضی خطاب به متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری داشته است.


متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری خیلی از زمینها را دارد این واگذاری در قالب قرارداد مشارکت بوده است.
نماینده دادستان خطاب به متهم طبری گفت: دستمزد کارهایی که شما مدعی هستید در ساختمان و ... انجام می دادید چقدر بوده است؟


متهم گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت به کسی ربطی ندارد که دریافتی من زیاد بوده.
رییس دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: اظهارات حسین نصیری در خصوص زمین هایی که صحبتش شد این است که زمین متعلق به اکبر طبری بوده و به من گفت تا به آن سر بزنم تا کسی نیاید آن را بگیرد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟


متهم گفت: در لواسان از این موارد زیاد است عدهای صحنه سازی میکنند من به او (حسین نصیری) وکالت کاری داده بودم .
قاضی خطاب به متهم طبری گفت: آیا توضیح دیگری دارید؟


متهم طبری پاسخ داد: خواهشم این است که در جلسه بعد شهردار وقت و رییس شورای وقت را احضار کنید و بیاورید.
قاضی در ادامه از نماینده دادستان خواست تا در مورد زمین مشجر ۱۶۷۵ متر مربع و در خصوص نحوه واگذاری آن در لواسان توضیح دهد؟


نماینده دادستان نیز عنوان کرد: این ملک اساسا به نام خواهران آقای نجفی بوده که وکالتی به آقای مشایخ دادند و مشایخ بعد از یک سال به آقای طبری وکالت داد و آقای طبری زمین را به نام خود میزند و آقای مشایخ میگوید که این کار به دستور آقای نجفی انجام شده است.


نماینده دادستان تصریح کرد: آقای طبری گفتند که این افراد دوست داشتند تا به من پول بدهند کاملا درست است آقای طبری محبوب دلهای متهمان اقتصادی بودند.


قهرمانی در ادامه گفت: آقای طبری میخواهد خروج آقای نجفی از کشور را عادی جلوه دهد، اما ما برای اینکه مستند سازی کنیم مستندات خروج آنها را در چند سال گذشته گرفتیم چنین سابقهای یافت نشد که چندین ماه خارج شده باشند و به کشور بازنگشته باشند. صحبتهای آقای طبری برای این است که خروج آقای نجفی را عادی جلوه دهد.
نماینده دادستان در ادامه گفت: آقای طبری در خصوص ملک کریم خان پاسخ مرا ندادند.

در ادامه نماینده دادستان از متهم طبری پرسید آیا با آقای نجفی مراوده دارید یا خیر؟ متهم پاسخ داد: سی سال است با آقای نجفی آشنا هستم.


نماینده دادستان خطاب به وی گفت: شما قبلا گفته بودید که او را نمیشناسید.
متهم گفت: شاید شما گوشتان اشتباه شنیده است.


متهم در خلال جلسه چند بار در این خصوص اظهارات متفاوت . متناقضی بیان داشت
در ادامه نماینده دادستان گفت: مشایخ به عنوان نماینده شرکت پوشینه برای آقای نجفی، به او وکالت می دهد. در این میان آقای طبری قرارداد مشاوره و کارشناسی می نویسد و توجیه می کند اگر ما به دام افتادیم بگوییم این پولها پول های کارشناسی است.


وی ادامه داد: کدام کارشناس رسمی دادگستری 8 میلیارد و 400 میلیون تومان دستمزد کارشناسی می گیرد؟ این در حالی است که آقای طبری در سال 84 این میزان پول به حسابشان آمده است.


نماینده دادستان تاکید کرد: آقای مشایخ در اظهارات خود اعلام کرد که ملکی به نام آقای طبری زده که سند آن نیز موجود است و برای آنکه ردی از مراودات مالی باقی نماند این سند را با واسطه به نام آقای طبری زده اند.


وی ادامه داد: زمانی که در تحقیقاتمان جلوتر رفتیم وکالت نامه ای دستمان آمد که متوجه شدیم خواهران آقای حسن نجفی وکالتی به آقای مشایخ در مورد زمینی در لواسان که در سال 83 بوده است داده اند که در سال 84 آقای مشایخ با این وکالت نامه کلیه حقوق خود را به آقای طبری می دهد و وی نیز با این وکالت نامه ملک را به نام خود می زنند.


قهرمانی ادامه داد: در ادامه تحقیقات به مجتمعی به نام سانا برخورد کردیم که متوجه دو واحد 319 و 313 شدیم. بعد از بررسی ها فهمیدیم که مالک واحد 313 به نام آقای طبری نیست بلکه به نام حمیدرضا نجفی است.


وی تصریح کرد: در این میان متوجه شدیم که آقای طبری این واحد را برای وسایل عکاسی دخترش امانت گرفته است سپس آقای طبری مجوز اتحادیه عکاسان را برای این واحد اخذ می کند تا آنجا برای عکاسی دخترشان باشد. حال این سوال باقیست که اگر این واحد برای آقای طبری نبوده چرا اقدام به اخذ مجوز کرده و اگر برای ایشان است چرا انکار می کند.


نماینده دادستان اظهارات مشایخ در مورد دریافت رشوه و اقدامات مابه ازای رشوه و پولشویی را قرائت کرد و گفت: با پیگیریهای سازمان بازرسی، طبری نگران میشود و قراردادی با مشایخ منعقد میکند و بعد از آن ملک کریم خان را به نام دانیال زاده میزنند.


نماینده دادستان افزود: آقای مشایخ ۳۸ هزار سهم سهام میخرد و وکالت آن را به طبری میدهد.

بعد از اظهارات نماینده دادستان متهم طبری گفت: یک نفر از اعضای شهرداری را بیاورید که بگوید بنده دخالتی در کلاک داشتم.
وی ادامه داد: کار من ساختمانی بوده است در مورد سانای یک واحدی را مقابل شماره ۳۱۳ خریدم و بیش از ۷۰ درصد پول آن را پرداخت کردم و ۲۰ درصد دیگر ماند پس از آماده شدن سند تفکیکی.


متهم طبری افزود: آقای مشایخ سالی یک بار در ایران نیست و ۱۱ ماه در خارج از کشور است به او گفتم واحد خودم را به شما میدهم و شما واحد خود را به من بدهید و او به عنوان امانت کلیدش را به من داد و تلفنی قرار داد بستیم، اما هر دو واحد را دست نزدیم و گذاشتیم تا کارهای ثبتی و پایان کار انجام شد. ساختمان به عنوان امانت دست من بوده است.
قاضی پرسید: برای چه امانت گرفتی؟


متهم پاسخ داد: رفیقمان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
57
چه کسی به اینها چنین جراتی داده که خود را صاحب مملکت بدانند مردم باید بساط این گدا گشنه ها را برای همیسه جمع کنند مگه کل لواسان ارث پدری کسی هست که به تو بدهد الدنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
همچين ميگه دلش خواسته داده انگار از ارث باباش داده نه جيب ملت !!!
سال ٨٤ مي دوني ميليون خيلي ارزش داشت اين قدر زده به جيب
سید عباس تسبیحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
46
خوب ظاهرا حاضر جوابی استاد فلسفه روی مدیر دفترش تاثیر گذاشته..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
38
خوبه دیگه رفاقتی کل لواسان واراضی ملی رو به نام هم میزنند !!!! کاش من هم یه رفیق داشتم یه وعده ناهارشو به ما میداد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
چرا همیشه معاونین دستگیر می شوند واز اصل کاری ها هیچوقت خبری نبست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
18
درزی در کوزه افتاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
25
چرا هر از چندی گلچین روزگار سراغ یک نفر ! جالبه ! فساد رو میخواین ریشه کن کنین اولین موردی که دیدین طرف که باید محکمه عدل رو مدیریت کنه ، سفارشگر و سفارش پذیره بی معطلی اخراجش کنین وقتی نکردین کسی هم به این محکمه ها محل نمیذاره و این محاکمه ها رو هم جدی نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
ظاهرا تازه قوه دست افراد کار بلد افتاده و بگیر بگیر شروع شده
ناشناس
|
Italy
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
35
میخواستم از جناب رئیسی بپرسم چرا دادگاه آقای عیسی شریفی علنی نمی باشد؟
آیا بایستی بین متهمین تفاوت قائل شد؟
اتهام فساد مالی ایشون بیش از ده هزار میلیارد تومان نبوده است!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
34
کثافت مال حرام خور
اینها مایه ننگ این سرزمین هستند باید اعدام شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
23
میشه از این دوستان اقای طبری به من هم معرفی بشه فقط با هم رفاقت داشته باشیم تلفنی چیزیو بنام کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
2
14
مای گاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
26
وقاحت نتیجه پشت گرمی به اراذل و اوباشی که امروز این شرایط را برای مردم اینچنین کرده اند آهای قبری هم هست قیامتی هم هست ببینیم آنجا چقدر دوست داری ابله دزد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
11
عزیزان والا مقام تازه به دوران رسیده!! تازه نفس و طلایه دار جریان سوم در راه، بهتر نست که از معاونان و مجریانی استفاده کنند که دوست ملت رنج دیده و زحمتکش و ایرانیان اغلب نجیب، صبور، فداکار و بردبار باشند؟ نه کسانی و عزیزانی سابق! که در بده بستانهای عالم رفاقت و دوستیهای مشفقانه میتوانند امثال لواسان و باستی هیلز؟!! را به نامشان کنند؟! ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
1
11
ناخود اگاه یاد شوالیه هایی افتادم در فیلم "مردی با نقاب آهنین" ! البته انها چهار یار دبستانی بودند که یکی اشان عالیجاه و عالیمقام شد! و داستانکی مخفی و رومانتیک هم در سطوح والا داشت؟! مجمع این دوستان شعار زیبایی داشت: "یکی برای همه و همه برای یکی" ؟! آنهایی هم که در آخر قصه زنده ماندند، خوب و خوش و خرم به خانه و کاشانه و کاسبی و زندگی شان رسیدند! همراه با کلاغه ای که معمولا" آخر قصه ها به خونه اش نمی رسید؟! ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
37
کی نوبت به ریس می رسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
43
دو رئیس قوه قضائیه چنین فرد بی سوادی (که با وجود وکیل حتی حرف عادی خود را بلد نیست بزند و اینگونه احمقانه از خود دفاع می کند )را برای چه به عنوان مشاور انتخاب نموده و هیچ نظارتی هم بر اعمال وی نداشته اند
پاسخ ها
شاهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
تسبیح از دستش نمی افتاد ...کافی نیست؟
..
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
28
اخه نه اینکه خیلی خوشگلی برای همین بنامت میزنن.... این مرام رفیقات واقعا کشندست...اخه رفیقم اینقدر بامرام.؟!!!! لواسان رو بنامت بزنن بخاطر رفاقت...با مرامای کی بودین شماها..؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
13
این وکالت ها و کلید ها را چرا همه دزدان به طبری داده اند. در دوستی ها و امد وشد ها یک روز طبری روز بعد باید نجفی بود. همه اش طبری است. یعنی رشوه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
18
14
کاری به اتهام طبری ندارم ولی فکر نمی کنید نماینده دادستان بچه است؟
پاسخ ها
حامد
| - |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
نماینده دادستان اگر سنش بالاتر از این باشد که وارد مصلحت طلبی میشود و نمیشود رویش حساب کرد . آدمها در این سن و سال روی اعتقاداتشان جان هم میدهند . به نظرم انتخاب درست و هوشمندانه ای است .
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
دقیقا همینطوره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
3
21
نجفی کی بوده و اتهامش چی بوده که باید به ایشان زمین و پول بدهد؟ سئوال اساسی که کیفر خواست و سخنان نماینده داستان به آن نمی پردازند.
طبری خوب دفاع کرد. بعضی پرونده ها مال ۱۶ سال قبل را الان مطرح می کنند که چه شود؟ راستی چرا نماینده دادستان بیان نمی کند که متهم در قبال اخذ این همه رشوه دقیقا برای نجفی و غیره چه کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
همش فیلمه.
ایناش دیگه مهم نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
2
چــــــــــــــــقـــــــــدر بی چـــــــشـــــــــم و رو
دوستان شما چرا اینقدر دست و دلباز هستند؟
چرا فقط لواسان را به نام شما می زنند؟
چرا به دیگران نمی دهند؟
چرا .....؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
3
وقتی سایت بازتاب یابک زنحانی را لو داد سایت را بستید و آخرش هم دیدیم شما درست می گفتید یا بازتاب.وقتی محمود صادقی را تهدید کردید و محاکمه که چرا گفتی... فساد دارد دیدیم که کی درست می گفت.وقتی هزاران نفر دیگر را گرفتید و محاکمه کردید به جرم افشاگری دیدیم که چی شد و کی درست می گفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
1
5
فقط یک سوال باید از این شخص کثیف باید پرسید باید پرسید تو که جز مسئولین رده اول قوه قضائیه بودی چرا باید جنین مال و اموالی داشته باشید که شائبه حرام خواری و سو استفاده را تقویت کند؟ همین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
توجه توجه توجه چرا افراد پولدار دوست توبودند؟ عاشق چشم وابرویت بودند یاسرکچل تو ؟ خداوکیلی اگرمعاون قوه قضاییه هم نبودی برات تره خرد میکردند؟ نه جانم درقانون مجازات مرتکبین ارتشا واختلاس از رشوه دقیق تعریف شده چه کاری انجام دهی یا ندهی بروبابا اعدام برای تو کم است چون ضربه ای به اعتماد مردم زدی که حالا حالاها جبران نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
با سلام
از قوه قضایه درخواست می کنم به سراغ همه ی برادرهای دیگر هم برود و هر جا این برادر حقی را به ناحق به آن برادرها داده به بیت المال برگرداند .
پزشکپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
اکر این موقعیت داشتی ایا کل لواسان به تو می دادن اون هم معاون اجرای قوه قضایه حتی در اوان محل راحت نمی دادن
مازندران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
2
تقاضا دارم از قوه قضاییه جلوی ویلا سازی بی رویه در غرب مازندران گرفته شود و محکومان محاکمه و دادگاهی شوند
تمامی اراضی در حال تغییر کاربری و ساخت ویلا و ساختمانهای عجیب و غریب و آپارتمانها می باشد چه کسی جوابگوی این فضاحت است
مهر بر چشمها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
2
2
این بیچاره فلک زده چنان خدا زده بیچاره رو که داره محمل میبافه؟! و مصداق بارز آیه شریفه قرآن مجید هست که می‌فرماید ما بر چشمها و دهانها و قلب های آنها مهر مینهیم تا چیزی نفهمند. یکی به این خدا زده حالی کنه که بیچاره اگر خود امام خمینی (ره) هم جلو شاه وا میداد امثال شاه و رفقاش رفقای امام میشدند که از رفقای شما خیلی خیلی گردن کلفت تر بودند؟! منتها امام وشهدا با خدا معامله کردند و عزت دنیا و آخرت نصیبشون شد. خدایا ببین چه کسانی دارند زحمات امام و شهدا رو به حراج میگذارند ای خدا ازتون نگذره انشاءالله و بیشتر بیشتر رسواتون کنه. بدبخت وا داده. یعنی یکبار اعدام خیلی خیلی کم هستش برای شما شیاطین منافقین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
آقای .... به نظر شما آیا مصلحت است رفاقتی کل لواسان به نام بخورد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
5
حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در این چند سال چه کارمی کرده ،در این مملکت آب بخوری می فهمند ،چطور اطلاعات نفهمیده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
مهمترین کاری که برای برادران نجفی ومطهری اصل انجام داده فروش هلدینگ باختر ودهها پتروشیمی وخط اتیلن غرب کشوربه قیمت ناچیز وبه اقساط بوده است،که همان مبلغ ناچیز هم از فروش زمینهای کلاک پرداخت نمودند.
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
2
1
چقدر وقیح هستند، ب پر رویی حرفاشون رو تکذیب و اعلام می‌کنند اشکال از گوش و شنوایی شماست. اعدامش کنید زودتر
شاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
چرا با وجود اعتراف صریح متهم به اتهامات انتصابی دادگاه ادامه دارد؟ اعتراف کرد و تمام ، محکومش کنید
اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد.اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام میدهم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
2
شاید فکر می کنه بهشت همین لواسونه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
برادران.نجفی.یارغار.طبری.درشهر.زنجان.کارخانه.سیمان.خمسه.را.تصرف.ظا.لمانه.کرده.سهام.خرد.یکعده.مظلومانرا.بالاکشیده.اگر.عدالت.هست.رسیدگی.فرمایید
نظرات بینندگان