arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

هنرپیشه مجموعه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» درگذشت

«ایان هولم» بازیگر نقش بیلبو بگینز در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ایان هولم» بازیگر نقش بیلبو بگینز در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

به گزارش نیویورک تایمز، ایان هولم (Ian Holm) که به نقش‌آفرینی در تئاترهای ویلیام شکسپیر و هارولد پینتر و بازی در فیلم‌هایی چون ارابه‌های آتش (Chariots of Fire)، ارباب حلقه‌ها و هابیت شناخته می‌شود، دیروز (جمعه) در اثر اختلالات ناشی از بیماری پارکینسون در لندن درگذشت.

این بازیگر بریتانیایی حرفه هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و کارنامه موفقی در این حوزه داشت. وی در سال ۱۹۶۷ برای بازی در نمایش بازگشت به خانه (The Homecoming) اثر پینتر جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جوایز تونی را از آن خود کرد و در سال ۱۹۹۸ نیز به خاطر نقش‌آفرینی در نمایش شاه لیر (King Lear) از شکسپیر، برنده بهترین بازیگر مرد جوایز لارنس الیویه شد.

هولم در میانه راه فعالیت‌های خود وارد سینما شد و در سالهای پس از آن بیشتر در این حوزه فعال بود. این بازیگر در فیلم‌های معروفی چون ارباب حلقه‌ها، هابیت، ارابه‌های آتش، بیگانه (Alien)، عنصر پنجم (The Fifth Element) ، از جهنم (From Hell)، پس فردا (The Day After Tomorrow) و هوانورد (The Aviator) نقش‌آفرینی کرد و دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جوایز بفتا و نامزدی برای جایزه اسکار را در کارنامه هنری خود داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان