arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

سالم‌ترین ادویه‌ها برای اضافه شدن به رژیم شما

نمک و فلفل تنها ادویه‌هایی نیستند که می‌توانند طعم و مزه آنچه را می‌خوریم تغییر دهند. بسیاری دیگر از ادویه‌ها نیز وحود دارند که نه تنها طعم ویژه‌ای دارند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمک و فلفل تنها ادویه‌هایی نیستند که می‌توانند طعم و مزه آنچه را می‌خوریم تغییر دهند. بسیاری دیگر از ادویه‌ها نیز وحود دارند که نه تنها طعم ویژه‌ای دارند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، بسیاری از گیاهان و ادویه‌ها حاوی خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی هستند و غالبا از نظر مواد مغذی خاص غنی هستند. همچنین برخی از آن‌ها به کاهش وزن و کنترل اشتها کمک می‌کنند. اما کدام ادویه‌ها مفیدتر محسوب می‌شوند:

 

بیشتر بدانید:

سالم‌ترین ادویه‌ها برای اضافه شدن به رژیم شما

دارچین

دارچین با داشتن بالاترین مقدار آنتی اکسیدانی، ادویه‌ای مناسب برای کاهش التهاب، کاهش قند خون و فشار خون و البته خواص کاهش دهنده وزن است. مانند زنجبیل از این ادویه می‌توان برای تسکین حالت تهوع نیز استفاده شود. دارچین بسته بندی شده با منگنز، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی مهم، دارای خواص ضد میکروبی است که باعث افزایش عمر غذا‌ها می‌شود.

ریحان
ریحان به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی، می‌تواند در جلوگیری از آرتروز کمک کند و از آن در معالجه اختلالات گوارشی استفاده شده است. این گیاه همچنین دارای خواص ضد سرطانی است. در حقیقت، یک مطالعه نشان داد که عصاره حاوی برگ ریحان می‌تواند به سم زدایی بدن از عوامل سرطان زا کمک کند.

سالم‌ترین ادویه‌ها برای اضافه شدن به رژیم شما

زردچوبه

این ادویه که اغلب در غذا‌های هندی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه تنها ملایم نیست بلکه قدرتمند است، زیرا حاوی کورکومین، یک ماده فعال است که به عنوان یک ترکیب ضد التهابی قوی عمل می‌کند. کورکومین به خودی خود می‌تواند به مبارزه با سرطان، کاهش علائم بیماری آلزایمر و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 

سیر
سیر مورد استفاده در غذای ایتالیایی سهم خاصی در ایجاد سلامتی دارد. مدتهاست که اعتقاد بر این است که این گیاه می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داد که خوردن سیر خام به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در هنگام همراهی ویتامین C. و کمی عسل کمک می‌کند.

سالم‌ترین ادویه‌ها برای اضافه شدن به رژیم شما

شوید

شوید یکی از محبوب‌ترین دارو‌های معده شناخته می‌شود و حتی می‌تواند درمانی برای مشکلات معده بانوان باردار در ساعات صبحگاه باشد. از روغن‌های بر پایه شوید برای درمان بیماری‌های کلیوی، کیسه صفرا، معده و کبد استفاده می‌شود.

 

فلفل هندی

هر چه فلفل تندتر باشد، خواص دارویی آن که باعث افزایش گرما می‌شود و آنتی اکسیدان‌ها که برای بهبود سطح کلسترول خون، تقویت سوخت و ساز بدن و حتی مبارزه با بیماری‌های قلبی و چربی کبد مفید هستند نیز بیشتر خواهد شد.

 

دانه رازیانه

رازیانه سرشار از فیبر، آهن و ویتامین C. و سایر گزینه‌های فوق العاده مغذی است. دانه رازیانه حاوی مقدار زیادی منگنز است که به رشد استخوان، تنظیم قند خون، بهبود زخم و سایر عملکرد‌های بدن کمک می‌کنند. این دانه‌ها ممکن است به کاهش وزن نیز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که نوشیدن چای رازیانه به سرکوب اشتهای کوتاه مدت در زنان دارای اضافه وزن کمک می‌کند.

سالم‌ترین ادویه‌ها برای اضافه شدن به رژیم شما

نعنا

نعنا برای مقابله با مشکلات گوارشی فوق العاده است و همچنین می‌تواند به کاهش موارد مرتبط با IBS مانند نفخ و گاز معده کمک کند. نعنا نه تنها برای شکم مفید است بلکه به مغز شما نیز کمک می‌کند. یک مطالعه نشان داد که اسانس نعنا می‌تواند باعث تقویت حافظه و سایر عملکرد‌های شناختی شود.

 

پونه کوهی

هر دو گیاه پونه کوهی و مرزنجوش برای سلامتی کلی عالی هستند، زیرا ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد میکروبی و حتی ضد سرطان هستند. علاوه بر این، پونه کوهی ضمن تسکین التهاب به تعادل قند خون کمک می‌کند.

 

زیره

در کنار فلفل سیاه، زیره دومین گیاه پرمصرف در جهان است. این گیاه خاصیت ضد میکروبی دارد و در کاهش نفخ از آن استفاده می‌شود.

 

رزماری

رزماری بیش از یک گیاه خانگی رایج و خوشبو است. رزماری علاوه بر داشتن خواص ضد التهاب طبیعی، از غلظت بالایی از کارنوزول، آنتی اکسیدانی برخوردار است که در مبارزه با انواع مختلف سرطان و تومور پتانسیل دارد.

نظرات بینندگان