arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۹

اصلاح سبد سهام و تبدیل دلار؛ بورس‌بازان برای پیروزی بایدن آماده می‌شوند

سرمایه‌گذاران فعال در بازارهای مالی آمریکا به طور فزاینده‌ای در حال تغییر رویکرد خود نسبت به نگهداری یا خرید سهام شرکت‌ها و نیز تصویر چشم‌انداز نزولی برای نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ارزهای عمده جهان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمایه‌گذاران فعال در بازارهای مالی آمریکا به طور فزاینده‌ای در حال تغییر رویکرد خود نسبت به نگهداری یا خرید سهام شرکت‌ها و نیز تصویر چشم‌انداز نزولی برای نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ارزهای عمده جهان هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورو نیوز، هر چند برآورد دوره زمانی ماندگاری رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا عاملی مهم در انتخاب ترکیب سبد سرمایه‌گذاری فعالان بازارهای مالی آمریکاست ولی با افزایش انتشار نتایج نظرسنجی‌هایی که بر پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات، در مقابل دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، حکایت دارند، روز به روز بر تعداد بورس‌بازانی که اصلاح ترکیب سبد سرمایه‌گذاری خود را بر پایه پیش فرض شکست رئیس جمهوری فعلی در انتخابات ماه نوامبر، آغاز می‌کنند، افزوده می‌شود.

فعالان بازارهای مالی آمریکا بر این باورند که آقای بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست‌های دولت ترامپ را که باب طبع بورس آمریکا تغییر خواهد داد؛ از جمله نرخ مالیات شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و تسهیل قوانین و مقررات حوزه کسب و کار به ویژه در بخش نفت پایان خواهد یافت.

گمانه‌زنی تحلیل‌گران اقتصادی در آمریکا حاکی از این است که با پیروزی آقای بایدن، نرخ مالیات بر شرکت‌ها حدود ۲۸ درصد افزایش خواهد یافت و حداقل نیمی از تسهیل مالیاتی دولت ترامپ خنثی خواهد شد. ارزیابی‌ کارشناسان بازار سرمایه نشان می‌دهد که در این صورت، عایدی سالانه هر سهم ۵۰۰ شرکت بزرگتر آمریکا نزدیک به ۲۰ دلار کاهش خواهد یافت و شاخص اس‌اند‌پی۵۰۰(S&P 500) که بیانگر متوسط قیمت سهام ۵۰۰ شرکت بزرگ عضو بورس آمریکاست، سیر نزولی به خود خواهد گرفت.

با وجود رکود حاصل از شیوع ویروس کرونا، شاخص اس‌اند‌پی۵۰۰ در دوره نخست ریاست جمهوری آقای ترامپ ۳۷ درصد رشد کرده است.

کارشناسان ضمن پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی آمریکا در صورت شکست آقای ترامپ، معتقدند که خروج سرمایه‌گذاران از بازار سهام آمریکا حداقل در دوره کوتاهی پس از شکل‌گیری دولت احتمالی آقای بایدن آغاز خواهد شود. رخدادی که می‌تواند ارزش برابری دلار آمریکا در مقابل ارزهای عمده جهان را نیز کاهش دهد.

بر پایه این پیش‌بینی، چشم‌انداز سهام شرکت‌های بزرگ عضو بازارهای سهام آمریکا نزولی شده و در عین حال، معاملات بازار آتی دلار به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است.

نظرات بینندگان