arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

سازمان بازرسی کل کشور علیه طرح وزارت ارتباطات پیرامون «هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی»: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی خلاف قانون اساسی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور راه اندازی تلویزیون اینترنتی را خلاف قانون اساسی دانست و تأکید کرد: برخی به دنبال نقض حاکمیت اصل ۱۷۵قانون اساسی هستند ومن به بخش مربوطه تأکید کردم به عنوان بازرسی ویژه پیگیری شود،طبق قانون اساسی هر نوع تلویزیون باید تحت پوشش صداوسیما باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان بازرسی کل کشور راه اندازی تلویزیون اینترنتی را خلاف قانون اساسی دانست و تأکید کرد: برخی به دنبال نقض حاکمیت اصل ۱۷۵قانون اساسی هستند ومن به بخش مربوطه تأکید کردم به عنوان بازرسی ویژه پیگیری شود،طبق قانون اساسی هر نوع تلویزیون باید تحت پوشش صداوسیما باشد.

به گزارش روزنامه اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در نشست هم‌اندیشی با معاون سیمای سازمان صداوسیما، مدیران شبکه‌های سیما و شماری از مدیران این معاونت افزود:رسانه ملی می‌تواند تأثیر بسزایی در پیشگیری از فساد و وقوع جرم، فرهنگ‌سازی و اصلاح جامعه داشته باشد و از سوی دیگر اگر به جایگاه خطیر و موثر آن توجه نشود می‌تواندسبب تخریب و تغییر فرهنگ اصلی کشور شود، بنابراین همه ارکان نظام باید به صداوسیما به عنوان جایگاهی که می‌تواند چنین اثرات شگرفی داشته باشد، توجه و کمک کنند و بر همین اساس هر کمکی از ما در جهت رفع مشکلات برآید، دریغ نمی‌کنیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به درصد بالای تأمین بودجه رسانه ملی از محل تبلیغات و امور بازرگانی، تاکید کرد: این که ۶۰درصد از بودجه سازمان صداوسیما از محل آگهی‌های بازرگانی تأمین می‌شود، فاجعه است؛ این موضوع تاثیر مستقیم بر کاهش کیفیت محتوا دارد و باید برای آن چاره‌ای اندیشید. امروز موضوع جمعیت یک مساله فوق‌العاده پراهمیت است، اخیراً صداوسیما ورود خوبی به این موضوع داشته است که تشکر می‌کنم و البته جا دارد این رویکرد تداوم یابد و تقویت شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه اظهار داشت: انتظار داریم رسانه ملی نقش خود را در ارتقای سلامت نظام اداری که می ‎‌تواند بسیار اثرگذار باشد، به خوبی ایفا کند.

همچنین در اقدامات پیشگیرانه فعالانه‌تر عمل و سوءجریانات اداری و مالی را به لحاظ ارتباطی که مردم با صداوسیما دارند، به سازمان بازرسی منعکس کند.

درویشیان با بیان این که کالا‌هایی بعضا از رسانه ملی تبلیغ می‌شود که با آموزش‌های سلامت محور شبکه‌های سیما به ویژه شبکه سلامت تناقض دارد، تاکید کرد: باید قبول کنیم صدا و سیما آن طور که در اندیشه امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه بزرگ انسان‌سازی و ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی و انقلابی بود، فاصله گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که مدیران خدوم را کمک و از آن‌ها دستگیری می‌کنیم تا با جسارت و شجاعت بتوانند تصمیم‌گیری کنند و از این مرحله سخت تحریمی عبور کنیم، تاکید کرد: البته در کنار آن باید مچ مفسدان را بگیریم و حتما می‌گیریم، چرا که امروز فساد یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که به کیان و اصل انقلاب صدمه می‌زند.

نظرات بینندگان