arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۷۱۰
تعداد نظرات: ۱۷۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

تنش در مجلس هنگام سخنان ظریف / فریاد برخی نمایندگان: دروغگو، دوست نداریم دروغ بشنویم / ظریف: رهبر انقلاب به من صادق گفتند، اما شما به من دروغگو گفتید؛ ایشان به من شجاع گفتند، اما شما به من ذلیل گفتید / شعار برخی نمایندگان: مرگ بر دروغگو؛ واکنش ظریف: از مهمان نوازی شما سپاسگزارم / توهین‌ها را به جان می‌خرم / سیاست خارجی حوزه دعوای گروهی و جناحی نیست / سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند / هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم

وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم انسجام درونی در کشور گفت: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی و گروهی نیست و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را ایشان تعیین می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، شرایط سیال گذار بین المللی است که پایانی هم برای آن متصور نیست، مهم‌ترین نکته در این شرایط فهم دقیق و عدم اشتباه است هر کس که در شرایط گذار در تاریخ اشتباه کرده دچار مشکلات اساسی شده و برخی حکومت‌ها به پایان رسیده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: سیاست خارجی حوزه دعوای گروهی و جناحی نیست / سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند / هر کس که در شرایط گذار در تاریخ اشتباه کرده، دچار مشکلات اساسی شده / در ۷ سال گذشته بیشترین ارتباط را با همسایگان داشتیم

عده ای از نمایندگان در جریان سخنرانی وزیر امور خارجه در رابطه با برجام اختلال ایجاد کردند.

به گزارش «انتخاب»، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت تا در رابطه با مسائل سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی به نمایندگان گزارش دهد، پس از پایان بخش اول صحبت های وی و در قسمت دوم سخنرانی او در آغاز چندین تن از نمایندگان از صندلی خود برخاسته و با فریاد درخواست اخطار، مانع سخنرانی وزیر امور خارجه شدند. در همین حین رئیس مجلس به نمایندگان تذکر داد که پس از پایان صحبت وزیر خارجه مهلت اخطار به نمایندگان داده می شود اما همچنان نمایندگان فریاد "دروغگو" " آقای ظریفه بسه" " دوست نداریم دروغ بشنویم" سر می دادند.

مطالب و ویدیوهای بیشتر:

وزیر امور خارجه نیز خطاب به نمایندگان اخطار داد که من اگر دروغ گفتم رهبر شنیدند و اگر صادقانه حرف زدم رهبر نیز شنیدند، ایشان به من صادق گفتند اما شما به من دروغگو گفتید. ایشان به من شجاع گفتند اما شما به من ذلیل گفتید. اما بنده برای نمایندگان ملت ارزش و احترام قائلم.

پس از صحبت های چند دقیقه ای وزیر امور خارجه، عده ای از نمایندگان فریاد مرگ بر دروغگو سر دادند و آقای ظریف نیز اعلام کرد بنده از مهمان نوازی شما سپاسگزارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان اخطار می داد که بر جای خود نشسته و نظم جلسه را رعایت کنند.

سخنان ظریف

وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم انسجام درونی در کشور گفت: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی و گروهی نیست به همین دلیل سیاست خارجی در قانون اساسی در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را ایشان تعیین می‌کنند.

«محمد جواد ظریف» صبح یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: از آنجا که اولین بار است که در مجلس حضور می‌یابم، ابتدا به اعضای محترم و هیئت رئیسه تبریک عرض می‌کنم و برای همه دوستان از خداوند متعال توفیق خدمت به مردم ایران را مسالت می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه با تبیین شرایط تحولات بین الملل اظهارداشت: امروز دنیا شاهد یک تحول عمده در صد سال و یا ۷۰ سال گذشته است که بعد از پایان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است. این تغییرات در روابط بین‌الملل بنیادین است به طوری که ماهیت بسیاری از مفاهیم و روابط در روابط بین‌الملل در حال تغییر است.

ظریف یادآور شد: این تحولات از پایان امپراتوری شرق شروع شد، البته غربی‌ها فکر می‌کردند که این پایان یعنی پیروزی جبهه غرب ولی به زودی فهمیدند که شرایط جدیدی در روابط بین الملل حاکم شده و اشتباه برداشتی که در ابتدای دهه ۹۰ میلادی کردند هنوز هم غرب تاوان آن اشتباه برداشتی آن را می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است، شرایط سیال گذار بین المللی است که پایانی هم برای آن متصور نیست، مهم‌ترین نکته در این شرایط فهم دقیق و عدم اشتباه است هر کس که در شرایط گذار در تاریخ اشتباه کرده دچار مشکلات اساسی شده و برخی حکومت‌ها به پایان رسیده‌اند.

ظریف افزود: متاسفانه ایران هم در تاریخ معاصر در مقاطع گذار به دلایل مختلفی با وجود اهمیت ژئوپلتیک و استراتژیک خود نتوانسته تا قبل از انقلاب نقش بسزایی در این شرایط ایفا کند و فرصت‌ها از دست رفته است، شاید به دلیل اینکه در گذشته جهت‌گیری‌های جهانی شناخته نشده، کنشگری فعال نداشتیم و شاید انسجام داخلی نداشتیم. مهمتر از همه شاید نخبگان جامعه ما در شرایط گذار تدبیر و شجاعت کافی نداشتند که در شرایط گذار بتوانند شرایط کشور را به شکل مدیریت کنند که این شرایط گذار به نفع کشور تمام شود.

وزیر امور خارجه با تبیین شرایط گذار حاکم بر مناسبات بین المللی اظهارداشت: امروز شرایط گذار، مشخصه مهم دارد مشخصه اول «شدن مداوم» یا «سیالیت» همه جانبه و ائتلاف‌های کوتاه مدت فرصت طلبانه و تحول در مفاهیم است. تحول دوم جابجایی مراکز و کانون‌های قدرت در روابط بین‌المللی حرکت از جهانی است که همه چیزش در غرب اتفاق می‌افتاد از اتفاقات مهم تا تصمیم گیری‌های مهم غرب محور بود به جهانی که امروز این چنین نیست.

ظریف اضافه کرد: همه مفاهیم بین‌المللی و روابط سیاسی دچار تحول بنیادین شده است. نه این که مفاهیم قبلی نابود شده است امام مفاهیم جدیدی جایگزین شده که فرصت ویژه ای را برای کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایجاد کرده است و امام راحل اولین فردی بود که این تحول را تشخیص داد، اگر نامه امام به گورباچف را ملاحظه کنید می ‌بینید در آن زمان حضرت امام این تحول را تشخیص دادند و بدنبال ایشان خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب همین روش را ادامه دادند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آنچه که تحول پیدا کرده است امینت و قدرت دچار تحول شده است و امروز مفاهیم جدیدی می‌توانند امنیت ساز باشند و امنیت را ایجاد کنند. دوم این که جهان فقط غرب نیست و حتی در درون غرب جنگ داخلی بین قدرت و نظام لیبرال جهانی شکل گرفته است.

وی گفت: برآمدن چین و کشورهای تازه ظهور و همین نگرانی آمریکا از ابتدای دهه ۹۰ بوده و همه سیاست‌هایی که آمریکا دنبال کرده است به خاطر این بوده که فکر می‌کرده در این شرایط انتقالی اگر سریع نجنبد امکاناتش را از دست می‌دهد.

ظریف افزود: برای این که آمریکا بتواند شرایط قدیم را نگه دارد یعنی امروز آمریکا به عنوان یک قدرت ارتجاعی و قدرتی که تلاش می کند، شرایط گذشته را که به نفعش بوده نگه دارد و از روی آمدن مفاهیم جدید قدرت جلوگیری کند این است که تمام دنیا را امنیتی کند.

رییس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: شما اگر ملاحظه کنید آمریکا را کرونا را هم امنیتی کرده است یعنی با چین برخوردی می‌کند که انگار ویروس کرونا یک تحول امنیتی است. گرچه بعضی تئوری‌هایی در مورد امنیتی بودن کرونا از هر دو طرف است اما آمریکا به دلیل دیگری دارد این را امنیت سازی می‌کند برای این که بتواند خودش را حفظ کند.

وزیر امورخارجه ادامه داد: در کنار آن آمریکا تلاش می کند در این شرایط انتقالی جمهوری اسلامی را به عنوان قدرتی که می‌تواند در شرایط جدید با شناخت صحیح برآید، امنیتی کند. در این شرایط فضا برای کنشگری ایران به وجود آمده که ما باید این را بپذیریم که اگر در شرایطی هم می شد گفت که امر محتوم در دنیا وجود دارد گرچه براساس تفکر اسلامی ما معتقدیم به محتوم بودن و جبر نیستیم اما امروز تفکر محتومی برپایه همه مبانی روابط بین المللی غلط است.

وی خاطرنشان کرد: امر محتومی در جهان وجود ندارد همه چیز در حال شدن است و انسان و کشورها به عنوان قدرت‌های کنشگر می توانند تاثیرگذار باشند. هر گونه محتوم انگاری به معنای تسلیم در برابر قدرت‌ها است. محتوم انگاری خطر جدی است که جوامع را تهدید می کند و ما باید بپذیریم که ما کنشگر هستیم و تاثیرگذاریم و می‌توانیم آینده خودمان را خودمان شکل دهیم. امروز شرایطی شده که نه تنها کشورها بلکه یک فرد انسانی هم می‌تواند در تحولات بین المللی تاثیرگذار باشد.

ظریف افزود: در این شرایط که جمهوری اسلامی با یک قدرت واقعی و آن قدرت معنایی که امام راحل آن را به خوبی درک کردند و به خوبی از آن هم استفاده کردند و رهبر معظم انقلاب هم در سیاست‌های داهیانه شان همین را پیگیری می‌کنند، جمهوری اسلامی یک قدرت در حال برآمدن است و برای همین است که آمریکا یک جنگ تمام عیار به عنوان نماینده نظام قبلی و به عنوان کسی که می‌خواهد آن روابط کنشگری نظام قبلی را حفظ کند، بر جمهوری اسلامی حاکم کرده است.

وزیر امور خارجه اظهارداشت: در این جنگ تمام عیار آمریکا می‌خواهد چند کار انجام دهد که مهمترین آن یک مفهوم سازی است و آن این است که از ایران یک تهدید امنیتی ایجاد کند. وقتی از ایران یک تهدید امنیتی ایجاد کرد موضوع ایران می شود موضوع مکان‌ها و حوزه‌هایی که آمریکا در آنها اقتدار دارد مثل شورای امنیت یا این که به حوزه های امنیتی اقتصاد بکشاند و بتواند از ضربه ‌های امنیتی در اقتصاد جهانی استفاده کند.

وی یادآورشد: یکی از کارهای مهمی که آمریکا در دوران اوباما انجام داد با علم به این که دارد قدرتش را از دست می‌دهد ضرب های اقتصادی جهانی را امنیتی سازی کرد. مثل بحث‌های مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم و اقداماتی از این قبیل که توانست دنیا را در حوزه‌هایی گرفتار کند و از آن حوزه‌ها برای پیگیری‌های امنیتی خود استفاده کند.

مهمترین هدف آمریکا مشروعیت زدایی از نظام است

ظریف اظهار داشت: یکی از اقداماتی که آمریکا انجام می‌دهد، فشار بر دوستان ایران و هدف قرار دادن منافع ایران در منطقه است که این حوزه هم نیازمند به توجه ویژه ما هست. مهم‌ترین هدفی که آمریکا دنبال می‌کند جدا کردن مردم از حاکمیت و ناکارآمد نشان دادن نظام و مشروعیت زدایی از نظام است. اگر کتاب دوستان نگاهی به کتاب جان بولتون بکنند می‌بینند که در پشت همه سیاست‌هایی که آمریکا به نام فشار حداکثری دنبال می‌کند این اهداف نهفته است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم انسجام درونی گفت: سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی و گروهی نیست به همین دلیل سیاست خارجی در قانون اساسی در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سیاست خارجی را مقام معظم رهبری تعیین می کنند. این یعنی اجتناب از دوگانه سازی و دعوای داخلی در حوزه سیاست خارجی.

رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بحث دوم تمرکز بر منطقه و همسایگان است ایران باید در منطقه به عنوان تولید کننده امنیت و ثبات و توسعه برای همسایگان شناخته شود. ما باید سیاست همسایگی را دنبال کنیم و همسایگان ما احساس کنند بهترین روابط را با ایران دارند به همین دلیل ما در ۷ سال گذشته بیشترین ارتباط را با همسایگان داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز بهترین روابط را با ترکیه، روسیه، افغانستان، آذربایجان، عراق، پاکستان و بعضی از همسایگان جنوبی مان که خواهان روابط خوب با ایران بودند، داریم، اظهار داشت: تعداد سفرهای بنده به این کشورها چندین برابر سفر به بقیه کشورهاست. بیش از ۲۰ سفربه روسیه و ۲۰ سفر به ترکیه، سفرهای متعدد به پاکستان و افغانستان و عراق همه اینها نشان دهنده تمرکز بر همسایگی هست.

ظریف با اشاره به نقش مثبت ایران در منطقه و روند آستانه اظهار داشت: تنها کاری که در دنیا سبب ایجاد آرامش در سوریه شد، روند مثبت مذاکرات آستانه بود. همچنین در دریای خزر توفیقات بزرگ جمهوری اسلامی ایران در قالب همسایگی با حفظ حقوق مردم ایران در دریای خزر است.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه همکاری سه جانبه، ‌ چند جانبه که وزارت خارجه دنبال کرده است دلیل این سیاست است،   گفت: این سبب شده که قدرت استراتژی آمریکا در منطقه را با سیاست همسایگی پاسخ دهیم. اما نکته دیگر که در سیاست خارجی ما باید مورد توجه باشد، توجه به جابجایی قدرت جهانی است. به همین دلیل ضمن حفظ سیاست همه جانبه برای اینکه مقابل ۶ قدرت جهانی بشینیم و به قول‌ آقای ترامپ کلاه سر آنها بگذاریم، شرایطی ایجاد کنیم که آقای بولتون نگران یک ملاقات ما با آقای ترامپ باشد، در عین حال همین اقتدار را داشتیم که با چین برای ایجاد قرارداد ۲۵ ساله مذاکره می‌کنیم.

مقاومت‌های داخلی در حوزه تهاتر باید از بین برود

وزیر امور خارجه با تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی در حوزه اقتصادی گفت: یکی از موضوعات در این زمینه تهاتر  و حذف دلار را از بازی اقتصادی کشور بود و بسیاری از کشورها هم در این زمینه با ما همراهی دارند. امیدواریم مراجع داخلی و مجلس بتوانند کمک کنند، برای این که مقاومت‌هایی که در حوزه تهاتر در داخل کشور وجود دارد، از بین برود.

ظریف ایجاد توافق‌های منطقه ای را از دیگر اقدامات دستگاه دیپلماسی عنوان کرد و گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم نشان دهنده توجه ما به انتقال منطقه ای قدرت است و هم نشان دهنده توجه ما به حوزه پیرامونی و توجه ما به اقتصاد و روابط اقتصادی با همسایگان است.

وزیر امور خارجه در ادامه به رفع موانع صادراتی کالا و خدمات مثل ضمانت نامه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات در توسعه صادرات مشکل ضمانت‌نامه های ما بود. یعنی هم صادرکنندگان مواد و هم صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی از این مشکل رنج می بردند که تلاش کردیم این مشکل را حل کنیم.

وی افزود: موضوع دیگر شناسایی فرصت‌های خارجی است، اگر سایت وزارت خارجه را ملاحظه کنید می‌بینید همه فرصت‌های خارجی را به بخش داخلی ارائه می دهیم. اقدام بعدی که الان در حال انجام آن هستیم، ارائه توانمندی‌های داخلی به خارج است که نرم افزار و امکانات آن تهیه شده است و نیاز به یک هماهنگی با بخش خصوصی دارد که بتوانیم ظرفیت های داخلی را هم به خارج معرفی کنیم.

 بازگرداندن ایران به پروژه راه ابریشم از مفاد مهم توافق ۲۵ ساله است

ظریف ادامه داد: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در آن بسیار فعال بودیم بحث کرویدورهای ارتباطی بود. یکی از مفاد مهم توافق ۲۵ ساله ما و چین بازگرداندن ایران به پروژه راه ابریشم است. یکی از اتفاقات ناگواری که افتاده بود این بود که ایران از همه کریدورهای ارتباطی منطقه خارج می‌شد.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: یکی از اهدافی که با همسایگان دنبال می‌کنیم کریدور شمال - جنوب، کریدور شرق -غرب، راه آهن شلمچه - بصره است و همه به خاطر این است که ایران را بعنوان هاب ارتباطی منطقه حفظ کنیم و این فرصت ویژه را از دست ندهیم.

وی افزود: علاوه بر اینها گفت و گوهایی با قوه قضاییه برای ایجاد شرایط ویژه برای بخش خصوصی داشتیم.

ظریف توجه به ظرفیت‌های استانی را از دیگر اقدامات وزارت امور خارجه عنوان کرد و گفت: ما در وزارت امور خارجه در بخش اقتصادی یک اداره برای توجه به ظرفیت‌های استانی داریم که در خدمت دوستان هستیم که ظرفیت‌های استانی را به دنیا معرفی کنیم تا بتوانیم از این شرایط بهترین استفاده را داشته باشیم.

حزبی و جناحی شدن به معنی پایان عضویت در وزارت امور خارجه است

وزیر امور خارجه یادآورشد: شرایط دنیا، ‌شرایط در حال تحول است و جمهوری اسلامی توان این را دارد که در این شرایط در حال تحول نقش بسیار مهمی ایجاد کند. ایفای این نقش نیازمند انسجام داخلی است.

 وی خاطرنشان کرد: ما در خدمت شما هستیم چرا که ما دیدگاه جناحی و حزبی نداریم چرا که در وزارت امورخارجه حزبی و جناحی شدن به معنی پایان عضویت در وزارت امورخارجه است.

وی با تاکید بر این که ما آماده ایم با همه ظرفیت‌های ملی برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کنیم، گفت: همانطور که ما این امکان را داشتیم که بهترین روابط را با برادر شهیدم مرحوم قاسم سلیمانی داشته باشیم و من هر هفته با ایشان جلسه هماهنگی داشتم این امکان را هم داریم که با همه شما برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی همکاری کنیم.

باید قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان نهادینه کنیم

وزیر امور خارجه در بخش دوم سخنان خود که بعد از اظهارات انتقاد آمیز تعدادی از نمایندگان مطرح شد، گفت: ما آمدیم اینجا باهم آینده بهتری برای کشور بسازیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر شما هم خوانده بودید و گزارش ملاقات‌های ظریف و برخوردهای او را با آن طرف دیده بودید، شما هم مثل او را شجاع، انقلابی و صادق می‌دانستید بنابراین آنچه اتفاق افتاد آن نبود که شما گفتید من هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

وی افزود: آنچه که من گفتم رهبری شنیدند، اگر دروغ گفتم شنیدند ایشان گفتند صادق است، اگر راست گفتم شنیدند ایشان گفتند شجاع است.

ظریف ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاست‌های آمریکا بایستد و در همه موارد جمهوری اسلامی در برابر سیاست های آمریکا ایستاده است. شما دو هفته قبل دیدید که بنده در شورای امنیت سازمان ملل متحد چگونه در برابر سیاست‌های آمریکا ایستادم کسان دیگری هم که در وزارت امورخارجه بودند همین گونه ایستادند. شما هم بایستید همه با هم می ایستیم.  اما باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهداف خودش استفاده کند. ما باید کاری کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و در جهان نهادینه کنیم.

 دوگانه سازی کاری از پیش نمی‌برد

 رییس دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه دوگانه سازی کاری از پیش نمی‌برد، تصریح کرد: باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت باشد و باید قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد.

ظریف گفت: ما باید از تمام امکانات برای کمک به معیشت مردم و برای کمک به قدرت ملی ایران استفاده کنیم. هرچه شما می خواهید بفرمایید ولی شهید سلیمانی و بنده هر هفته جلسه داشتیم و هماهنگ می‌کردیم. در مسائل منطقه‌ای هرچه ما کردیم با هماهنگی یکدیگر بود. آنهایی که شهید سلیمانی را می شناسند، آنهایی که با شهید سلیمانی دمخور بودند آنهایی که با سیدحسن نصرالله دمخورند و آنهایی که با مقاومت عراق، لبنان و فلسطین دمخورند آنها می‌دانند که روابط ما چگونه بود نه شما.

این اظهارات ظریف با واکنش  تعدادی از نمایندگان مواجه شدکه گفتند به ما می‌گوید ما نمی‌فهمیم و توهین کرد که ظریف گفت: بنده عرض کردم که آنها می‌دانند، بی‌جا می‌کنم بگویم شما نمی فهمید، شما نماینده ملت هستید، ‌ملت ما ملت فهیمی است و شما هم به عنوان نمایندگان ملت فهمیدید و من در برابر نمایندگان ملت با کمال خضوع حضور پیدا می کنم.

 توهین‌ها را به جان می‌خرم 

 ظریف اضافه کرد: حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می خرم. به من ذلیل گفتید در صورتی که رهبر معظم انقلاب به من شجاع گفته بود، به من دروغگو گفتید در صورتی که رهبر معظم انقلاب به من صادق گفته بود، اما من وظیفه دارم از شما به عنوان نمایندگان مردم بزرگ ایران بشنوم و به گوش جان بشنوم و از شما تشکر کنم از انتقادهای شما تشکر می کنم حتی از تندی‌های شما هم تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: اما بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما باهم هستیم. آمریکا لیبرال، اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی و غیرانقلابی نمی‌شناسد. رژیم صهیونیستی اصلاح طلب، اصولگرا نمی‌شناسد، رژیم صهیونیستی با کل ایران مخالف است با تمامیت ارضی ایران مخالف است با تمامیت و جغرافیای ایران مخالف است.

 وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: همه باهم در این کشتی هستیم. اقتصاد را همه باید باهم پیش ببریم. بخش خصوصی قسمت عمده اقتصاد ما است و ما در همه حرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی را به عنوان موتور محرکه اقتصاد می‌شناسیم. ما در همه حرکت‌های اقتصادی معتقدیم که باید به بخش خصوصی کمک کنیم به همین دلیل است که در هر سفری که رفتم بخش اقتصادی همراه من بودند.

وی یادآور شد: اگر الان هم سفر نمی‌روم به خاطر این است که کشورها آمادگی پذیرش ندارند، شاید در دوران کرونا  بیشترین سفر وزیر خارجه را من داشتم. من به سوریه، ترکیه و روسیه رفتم، من به عراق خواهم رفت. همکاران من به افغانستان رفتند، روابط بین دولت افغانستان را اصلاح کردند. صلح افغانستان را پیگیری کردند ما در همسایگی بیشترین تلاش را داریم انجام می‌دهیم و ان‌شاالله موفق می شویم.

ظریف تاکید کرد: اگر ترکمنستان مرزهای خود را بسته  به طوری که حتی هموطنان خودشان را به خاطر کرونا اجازه ورود نمی دهند، آن را دیگر ما نمی‌توانیم تغییر دهیم.

 برجام سند افتخار ایران است 

 رییس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: همکاران من هر روز با کشورهای همسایه صحبت می کنند، مرزهای ترکیه را باز کردند، بسیاری از مرزهای عراق را باز کردند، مرزهای ارمنستان، آذربایجان، افغانستان و پاکستان را باز کردند، روابط با عمان، امارات متحده عربی، ‌ کویت و قطر را برقرار کردند این کارها هیچ کدام با دعا انجام نشده است ضمن این که توکل ما هم به خدا است ضمن این که ما همواره معتقد بودیم که یک قدرت در دنیا است و نباید آمریکا را قدرقدرت دانست.

وزیرامور خارجه تاکید کرد: دوستان عزیز آمریکا را قدرقدرت ندانیم. برجام تحمیلی بر آمریکا بود. ان شاالله تاریخ نشان خواهد داد. ان‌شاءالله آینده نشان خواهد داد. برجام سند افتخار ایران است و همواره خواهد بود و ان شاءالله در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
15
137
چون سیاستهای کلی اساسا اشتباه هستند نتیجه اینکه وضعیت مملکت روز بروز بدتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تو چي ميفهمي كه داري از سياست كلي حرف مي زني.
..... كاري ظريف و روحاني رو به نقص سياست هاي كلي ارتباط نده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
جناب ظریف وقتی میدانی که دستوراتی که به تو می دادند اشتباه بوده است و به ضرر کشور و مردم است
ولی انجام میدادی
حقت است که چنین توسط تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری مورد توهین قرار بگیری
بخور نوش جونت
از اول نباید زیر بار حرف ناحق و غیر منطقی و اشتباه میرفتی
الان هم پیاز و هم چوب را خوردی
و هم از جیب مردم پول را دادی
نوش جانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بله برای شما آلبانی نشین ها باید هم اشتباه باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
11:22 تو میفهمی کافیه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
سیاست های کلی اشتباه هست؟!! سیاست های کلی ده ها سند و کتاب هست!‌ همش رو خوندی میگی اشتباه هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نیازی به خواندن تمام آن کتاب و اسناد نیست
و به میزان فقر و فساد و تبعیض و مشکلات متعدد اکثریت مردم
و عقب مانده گی مفرط کشور و تعدد دشمنان و کم بودن دوستان که نگاه کنیم
خواهیم فهمید که اشتباه در اشتباه در اشتباه بوده و هست و خواهد بود
مگر آنکه عقلانیت و منطق و استدلال علمی در حکومت گردانی
جایش را به لجاجت و خودخواهی اقلیتی مالیخولیایی دشمن تراش بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
با ز میگه مهم نیست بخونیم! رفیق دولت به سیاست های کلی عمل نکرده برای همین فقر و فساد هست!
ناشناس خودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
139
39
آقای ظریف حالا نوبت شما وروحانی است که باید به ملت وخدا جواب دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
فقط روحانی و ظریف !
یعنی هیچ کس دیگری ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
13
87
امدید بمجلس که هووجنجال کنید ثابت شده نماینده ارام ومنطقی راه گشا ونماینده واقعی است وارام ومتین درفکر حل مشکلات مملکت ازطریق تصویب قانون ودرپی حل مشکلات ازرامنطقی هستند اقایان نماینده لطفا محترمانه در پی حل تورم رفع مشکلات اقتصادوتصویب قوانین راه گشا باشیدیادتان باشدرهبر معظم تعامل رابین قوا مرتبا میفرمایند وفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نماینده ارام و متین مثل عارف
h
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آقایان نماینده قانون گزار با داد و بیداد چیزی درست نمیشود اگر کار بلد هستید با ابزار قانون همه مشکلات را حل کنید ، اگر نه من هم میتوانم به جناب ظریف توهین کنم
زید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
146
38
ای کاش جرئت داشتید و از این برجامی که تقریبا هیچ فایده ای نداشت عذر خواهی میکردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بعضی مردمم یادشون رفته میگفتن تحریم ها بالمره لغو میشه باز حالا گول خوش حرفی های آقای ظریف رو میخورن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یکی از فایده هایش این بود که راه داروهای خاص بازشد و داروی من پیوند کلیوی پیدا می‌شد تا ترامپ رسید، شما شاید غمی نداری که بعضی چیزها را متوجه نشدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
برجام اگر برای ملت آب نداشت؟! برای کاسب تحریم ها که حسابی نان داشت....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
چرا چرند میگی! برجام نبود چه ....؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
بزرگترین فایده ی برجام دورکردن آمریکا از متحدان اروپاییش بود. اگه بد بود ما ازش خارج میشدیم نه آمریکا. اما متاسفانه امثال شما بدون درک شرایط جهان و کشور فقط طوطی وار حرف های کاسبان تحریم رو تکرار می کنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
33
152
حیف ظریف باید با این نماینده های که ملت هم قبولشان ندارند سر وکله بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
چه گلی مگر خورده یا به سر مردم زده این ظریف؟ برجام که به خیال شما شاهکارش بود کشور را به این روز انداخته. بی شک دل او با ایران نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
138
40
با اینکه از این مجلس متنفرم ولی دروغگو خواندن ظریف کاملا بجا بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تعداد لایک منفی که خوردی نشون دهنده ی نظر مردم نسبت به توئه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دروغ میگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
25
148
یه مشت هوچی تو مجلس جا خوش کرده‎اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
42
146
سالها باید بگذره تا ارزش امثال ظریف رو متوجه شوید . ایشون واقعا مظلوم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کل رزومه ظریف همین برجامه که میبینیم. نمیدونم خوبی ظریف چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نه پسرم بعد از 5 سال معلوم شده که یا جاهل به سیاسته یا خائن
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
از نظر سادگی حق با شماست.
سخنرانی قبل از برجام ایشان را یادمان نمی رود.
همه تحریم ها تاکید می کنم همه تحریم ها برداشته خواهد شد.
آمریکا با یک ماشه کل سیستم دفاعی ایران را از کار می اندازد.

آدم ساده لوح....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سالها باید بگذره تا تو پی به خیانت اینها ببری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
144
25
ظریف باید به دلیل برجام محاکمه شود و آن روز دیر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ظریف کاری رو خودسر انجام نداده عمو جون! اینو میتونی بفهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
این اگر میفهمید که همچین حرفی نمیزد
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
برجام باعث عزت ایران در دیپلماسی بین الملل شد
سیاست خارجی و انتخاب ایشان تحت نظر رهبر معظم قرار داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
از روز اول تیشه برداشتند زدند به ریشه برجام. که داشت خوب پیش میرفت اما ترامپ آمد به کمک جناح انحصار گرا تا توطئه هاشون کامل بشه. بتوانند مردم را از رای دادن رو گردان کنند
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اشتباه شما اینه که انتقام عهدشکنی ترامپ واروپارا ازظریف میخواهیدبگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دقیقا در دوران دولت اصلاحات هم که خاتمی داشت روابط را با آمریکا درست میکرد
از طرف تند روهای داخلی جبهه پایداری و اصولگراها
و نیوکانهای آمریکایی که بوش تندرو را مجبور کردند تا ایران را محور شرارت اعلام کند
پس از برجام هم تندروهای وطنی در اقدامی هماهنگ با اسرائیل و ترامپ ، برجام را بهم زدند
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
22
132
نمایندگان بی ادب. شما درغگو هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
وقتی به اوباما میگفتید مودب اینها هم میشن بی ادب
رئیس فراکسیون نخود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ناشناس ۱۱:۳۸ چه خبر از فراکسیون عدس و سیر؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
18
127
رفتار نمایندگان خجالت آور است و نشان می دهد که از نظر فرهنگی هنوز عقب مانده ایم
پاسخ ها
نا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مجلس! شما به این میگید مجلس!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
۷سال دارند غارت میکنند توقع داری براش فرش قرمز پهن کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
15
103
نماینده وقتی دکتر ظریف را دروغگو خطاب می کند انتظار دارد که دشمنان با ایشان چطور برخورد کنند. واقعا برای آن نماینده متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اشتب نکن برای ما دروغ میگه به اجانب راست راست اش را بیان میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اطلاعات مملکت رو راست گفته و داده به غرب ،خیالت راحت
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
11
96
این مجلس، مجلسِ نُهم را روسفید می‌کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
15
115
نمایندگانی که با 20 درصد ارا به مجلس راه یافته اند نباید بیش از این انتظار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
فکر نمی کنم 20 درصد رای آوردن. 20 درصد مردم رای دادن ولی این نماینده ها با 5 درصد و یا کمتر رفتن مجلس!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
۲۰ درصد آراء مال تهران بود! بقیه ۳۰ تا ۵۰ درصد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
شما که با 24 میلیون رای روحانی را انتخاب کرده اید الان ازش و تیم اش راضی هستید؟ تاتار و مغول این بلا را سر ایران نیاورد که دولت روحانی آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بی انصافی نکن تاجگردون 70 درصدی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
90
24
ظریف اشتباهات مکرر سیاست خارجی رو نمیپذیره و فقط پشت تعریف های رهبری قاییم میشه! رهبری هیچ وقت نگفت شما اشتباه نکردین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
عجب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بزرگترین اشتباهش آن بود که دهها نفر وزیر خارجه دیگر را مرتب دید و دم بر نیاورد و دلخوش به مسافرتهایش و توئیت رد و بدل کردن با ترامپ و پمپئو شد و خود را با مصدق مقایسه کردن! حال نوبت بیدار شدن از خواب خوش است و در میانه روز کابوس واقعی دیدن البته استعفا بهترن گزینه است ولی جرات اینکار را ندارند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
ظریف هر کاری کرده با نظر مستقیم رهبری بوده..... با مشورت و نظارت رهبر بوده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
رهبری گفتند من به این مذاکرات خوشبین نیستم بروید تا دست چدنی غرب براتون رو شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
9
62
سلام: قران خطاب به منکران حقیقت می فرماید
قل هاتوا برهانکم
اگر دلیل دارید بیاورید
قطع به یقین انسانهای فهمیده واگاه و عاقل باشعور که قران معرفی کرده
جوابشان برای کسانی که حتی دروغ می گویند
دلیل و منطق و استدال هست
نه توهین و تهمت
که این شیوه و اموزه قران هست
پس معلوم هست چه کسانی و با چه اهدافی بدنبال چنین شعارهائی نه تنها در مجلس که در سطح کشور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دلیلها رو نمایندهایی که مخالف صحبت کردن گفتن! زحمت بکش لینک ها رو بخون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قران در مورد خائنین و جواسیس چی گفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اینان اگر قران را قبول داشتند توهین نمی کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
10
70
وقتی ما به دلایل مختلف در سخت ترین شرایط اقتصادی 80 سال اخیر هستیم این گونه پرخاشگری ها با وزیر خارجه ی توانمند سخن گفتن ناشایست است. شرایط کنونی مثل شرایط دوران دفاع 8 ساله است که امام تضعیف دولت را برنمی تافتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
4
56
سایت انتخاب جسب وظیفه اخلاقی و دفاع از کرامت انسانی
لطفا کنید واسامی کسانی که شعار و توهین کردند را به ملت معرفی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اولینش موسوی خوئینی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یکیشون کریمی قدوسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
کریمی قدوسی که قالیباف گفت بشبن آقای کربمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
2
44
به جای بچه بازی و زدن تو سر هم
دلار را دریابید
فعلا که نه اصولگرا و نه اصلاح طلب قیمت ارز را نتوانسته کنترل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
41
هر وقت اتحاد ملی حاکم بشه کشور به ثبات میرسه
اینکه من چی گفتم تو چی گفتی
راه به جایی نمی بره
حسین
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
14
54
درود بر سرداران مظلوم ملت
سلیمانی در جبهه نبرد خارجی
ظریف در جهه سیاست خارجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قیاس سلیمانی با ڟریف مثل قیاس روز و شبه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حالا حالا ها مانده که مردم قدر رشادت های ظریف را همانند رهبری بفهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
هیچکس مثل سلیمانی نیست و نخواهد بود
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
59
اینهافکر کردند اداره کشور با جنجال و توهین و فحش میسر است. اینها نه با دیگران بلکه با خودشان هم دعوا خواهند داشت. تا چند ماه بعد مشخص میشود ضمن اینکه اگه طرحی برای مقابله با گرانی و تورم دارید رو کنید و دولت را ملزم به اجرای ان . کشوری که یک دلار نمیتواند وارد خاک خود کند و تقریبا هیچ کالایی نه وارد و نه خارج کند(بجز مختصری به عراق و افغانستان) چه انتظاری دارید اقتصادی شکوفا داشته باشد .انهایی که این انتظار را دارند یا کاملا جناحی و سیاسی به موضوع پرداخته اند یا هیچ چیز از علم اقتصاد و سیاست نمیدانند که در این مجلس از هر دو نوعش موجود است .موضوع برجام،مذاکرات با غرب و...تمام وکمال با هماهنگی مقام معظم رهبری انجام شده و خواهد شد .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
احسنت....واقعا غیر از این نیست...درود به شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
2
60
چقدر انسان های بادرایت و بانزاکت و با کمالاتی در مجلس داریم! تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
40
آنان که درد خلایق نمی کشند
در قیلشان همه سودای قدرت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
37
قبلا فکر میکردم میشه امیدی به اصلاح کشور داشت، ولی تا موقعی که افکار مردم رشد نکنه هیچ امیدی نمیشه داشت. حقمون هر بلایی سرمون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
نمایندگان اقلیت ۲۰ درصدی رو به همه ملت نچسبون لطفا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
39
دروغ گو آدم هایی است که با دروغ متولد شدند زندگی کردند و متاسفانه در کشور ما دروغ هایشان خریدار دارد
فراکسیون نخود
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
50
انگار صحنه روابط بین الملل "چاله میدان" هست که هرچه شما بخواهید، بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
دمت گرم؛ هم برای حرفی که زدی و هم برای اسمت!
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
44
ای ظریف ساده! برای این ها کلاس روابط بین الملل گذاشته ای؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
لم یلد و لم یولد
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
44
مجلس اقلیت!
و-خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
15
عجيب ياد داستان مولوي در باب .... ميافتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
26
نتیجه کار انقلابی های امروز مجلس را قبلا دیده ایم و هنوز هم داغ آن را بر بدن داریم. 700 میلیارد دلار پول باد آورده افزایش قیمت نفت نابود شد بدون اینکه در رشد اقتصادی کشور یا تعداد اشتغال، تغیییر خاصی ایجاد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یک چرند رو چند بار تَکرار نمیکنن! ۷۰۰ میلیارد شد مسکن مهر و ۹ هزار کیلومتر جاده و پیام نور و پالایشگاه خلیج فارس و ...
مجسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
احتمالا با هفتصد میلیارد تومان اشتباه گرفتی که فکر میکنی خرج مسکن مهر و جاده و... شده... برا روشن شدن افکارت باید بگم 700 میلیارد تومان زمان احمدی نژاد معادل 700 میلیون دلار بود که خودش خیلی پول میشد...حالا سر طنابو بگیر برو ببین هفتصد میلیاردی که احمدی نژاد بفنا داد چقدر میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
به ۱۵۱۴
با ۷۰۰ میلیارد دلار میشد ده بار کل کشور را خراب کرد
و دوباره ساخت
و ۴ تا پروژه ای که گفتید
جمعا صد میلیون دلار هم هزینه نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
۳۵ هزار میلیارد تومان (۳۵ میلیاد دلار ۱۰۰۰ تومانی) فقط هزینه مسکن مهر بوده! هر کیلومتر جاده دستکم ۶ میلیون دلار هزینه شده! ۵ میلیارد دلار پالایشگاه خلیج فارس شده. بعد از خودت نپرسیدی اون ۸ سال حقوق کارمندا و بودجه جاری رو از کجا میدادن؟!! مگه شهر هرته ۷۰۰ میلیارد دلار غیب بشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
دوران احمدی نژاد فقط ۴ میلیون مسکن ساخته شد . اینا با ارثیه ساخته نشده که . انصاف هم چیز خوبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
24
خیلی با ادب و آروم دلار شد ۲۱ سکه ۱۰ میلیون.

مودب باشید لطفا مثل اقای عارف. از سنگ صدا در میومد از عارف در نمیومد. یاد بگیرید ای بی ادبها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
25
دیگه تمومه هیچ چیزی مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
13
49
نمایندگانی که به فرزند برومند این کشور(دکتر ظریف) توهین نموده و او را دروغگو خطاب کردند، مشروعیت ندارند و از درجه نمایندگی ملت ساقط هستند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قضاوت الکی نکن چون ظریف وروحانی خیلی به مردم دروغ گفتند وهمه مسولین هرجا که میمانند. می گویند رهبری حرف اورا قبول دارد مثل همین ظریف که چب وراست رهبر. را سپهر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
البته نه تا این حد !!
حسین
| United Arab Emirates |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
قابل توجه دوستانی که ظریف را دروغگو خطاب می کنند
اگر گفته های رهبری غیر آن بود که ظریف در مجلس گفت حتما ایشان و دفتر رهبری واکنش نشان می داد
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
توهین به فرزند ایران. دوست داشته باشید یا نه مردم ایران ظریف را دوست دارند و وطن پرست تر از شما هوچی ها می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
مطمئنا. رهبری در تمام جریانها هستند. وسیاست های کلان کشور با اجازه ایشون است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
الکی خوش ! دلت بی چی خوشه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
7
30
درود به شرفت آقای ظریف.خدانگهدارت از شر دشمنان خارجی وداخلی.
به امید آگاهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
28
باسلام گر مسلمانی اینست که مجلس دارد وای اگر از پس امروز بوود فردایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
32
این نمایندگان دوستان نادان نظام هستند!!!! کاری خواهند کرد که صدای رهبری هم بلند خواهد شد. بعضی از تازه واردهای بی تجربه و خام هنوز جای صندلی خود را در مجلس یاد نگرفته اند با طناب زاکانی، ذوالنور .....به ته چاه افتادند چون با کمی تامل می توانستن از خودشون سئوال کنن در دوران وکالت همین آقایان بود که این همه دزدی و اختلاس شکل گرفته، خلاصه عملکرد این آقایون را بررسی میکردن!!!!
نوبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
25
بنده به آقای روحانی رای دادم و ظریف را انسان با سواد و متعهد میدانم ولی در شرایط امروز که یک مشت ادم به مجلس رفتند پس آقای ظریف هم مانند روحانی باید استعفا دهند و خودشان از ترس جانشان به اوین بروند شاید چاقو کشان مجلس آنها را نکشند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
2
15
تازه این از نتایج سحر است. نتیجه پشت کردن به رای، محبت و امید مردم و خزیدن در خزانه قدرت در سایه. حالا همان قدرت در سایه ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
35
9
آقای ظریف شما این قدر به مردم در دروغ گفته اید که دیگر اعتباری ندارید و الان مملکت در شرایط بدی است اختلاس وگرانی وفساد وبی کاری حاصل کار شما ودولت است پس همگی در خرابی مملکت سهیم هستید وبه این سادگی ولتون نمی کنیم. مثل آن آخوندی که مسن مهر. را پایمال کرد واستعفا کرد پس آماده محاکمه باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
آن نمایندگان ذهن فرسوده ای دارند و هم نزاکت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
هر کاری ظریف کرد مقام رهبری مطلع بوده و با مشورت ایشان بوده چه خوب چه بد.‌.‌‌...‌‌اینو متوجه باشین با نظر رهبر بوده
مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
گویا یادتان رفته که ظریف یکبار گفته بود پولشوئی درکشورهست چه قدر رگهای گردنتان متورم شد ؟ چه گردوغبار بپاکردید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
اختلاس و گرانی و فساد رو به پای ظریف می نویسی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
28
این هم از عجایب روزگار است که 4 درصدی ها 40درصدیها را استیضاح میکنند لطفا نمایندگان به عقبه رایشان نان کنند که ایا وجه شرعی دارند اقای 4 درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
حق همیشه در اقلیت بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
7
32
مجلس ،کدامتان سواد سیاسی و اقتصادی دارید ؟ حالا رفتید گلو پاره میکنید ؟! ملت ایران به دشمن خارجی نیاز ندارد همین تفکرات پوچ و توخالی هستند که ملت را به فنا دادن . بترسید از روزی که این پرده برافتد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
برو یک کمی مطالعه کن. این مجلس با سوادترین مجلس تاریخ کشوره.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
29
سیاستهای کلی غلط است
دولتها اختیار ندارند
ظریف استعفا دهد
مجلس عوامگرا همینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
بهترین راه استعفاست. احسنت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
البته عوامگرا که نه ، عوامفریب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
به فرض محال مواردی که گفتی راست باشه. آیا اینها را مردم و روحانی قبلا نمی دانستند یا دانسته کاندید ریاست جمهوری شده و به هر دروغ و دغلی برای رسیدن به آن متوسل شده است؟ بنابراین....
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
19
سیاستهای کلی غلط است
دولتها اختیار ندارند
ظریف استعفا دهد
مجلس عوامگرا همینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
20
با توجه به این که مردم از کارکرد اصلاح طلب ها نا امید هستند، جالب اینجاست که هنوزهم تعداد لایک های مواضع اصلاح طلبان لایک بسیار بیشتری میگیره . این نشون میده که مخالفان اصلاحات چقدر در اقلیت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
موافقم.درسته که ملت از اصلاحطلبان ناراضی و ناامیدند اما به این معنا نیست که قوه تعقل شان از کار افتاده.خدا رو شکر که دست این "چاله میدانی های بی ادب" خیلی بهتر از گذشته رو خواهد شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
درود بر شما وزنده باد اصلاحات و خاتمی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
مردم از اصلاح طلب ها دلخور هستند و انتخابات مجلس نشان داد که از اصلاح هم نا امیدند، پس باید منتظر بشینیم تا اصولگراها مملکت را به سقوط بکشانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
6
30
اینا که میگن برجام ننگین بود کاری ندارم ولی همین چند دلاری هم که الان دارن مصرف می کنند از صدقه سر برجام بود ابران راهی جز پذیرفتن برجام نداشت و
وزارت خارجه زور زد دو قرون بیشتر گیر ایران بیاد. این مغلطه های برجام را کامل خوندین که از نمایندگان می پرسن دردی دوا نمی کنه اینا که دارن سنگ چین را به سینه می زنند نمی دونند که همین چین در دوره اول تحریمها رای به تحریم ایران در شورای امنیت داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
چین توی لاک دفاعی بود و با رویکرد احمدی نژاد علیه اسراییل هم چین جرات مخالفت با قطعنامه را نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
7
30
شما قدر ظریف رو نمیدونید چون آدم شناس نیستید!
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
5
26
اونهایی که به ظریف توهین میکنن تقصیر خودشون نیست تقصیر ما مردمه که چنین.... رو میفرستیم مجلس!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
4
30
چنین نماینده های نوبره والله!
کاربلدی نمایندگی پیش کش حداقل مؤدب باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
8
33
درود بر ظریف، مرگ بر دروغگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
9
31
دلم برا ظریف و سایر وزرا میسوزه که با چنین نمایندگان بی ادب و بی منطقی باید سر و کله بزنن.
م ح
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
24
وقتی نماینده ای با حدود 10هزار رأی وارد مجلس میشه وقتی اطلاح طلبان اینقدر بد عمل میكنن كه حتی مردم از رأی دادن سرد میشن , چه توقعی میره.
خود كرده را تدبیر نیست
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
11
11
انسانهای منطقی و ساکت و آرام باشید هیچ حرفی هم نزنید
دلار 21 هزار تومان
پراید 90 میلیون تومان
سکه ده میلی و تومان
مسکن که دیگر نگو
شعار به عقب بر نمی گردیم جهانگیری و روحانی که یادتان است

سکه یک میلیون تومانی شد ده میلیون
دلار چهار هزار تومانی شد بیست و یک هزار تومان
علی برکت الله
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
9
10
این رفتار آقایون تندرو برای جریان اصلاحات رای میشود انشالله.
1400 دو قطبی بین این مجلس ضعیف و حررراف است و جریان اصلاحات
پس از هر سختی آسانی است

( درس و تجربه میشود برای کسانی که گفتند رای ندید مثل تاج زاده ها )

84 دیگر در انتخابات مجلس 98 تکرار شد
پاسخ ها
میرقائد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اصلاحات:)))))))))))
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
23
7
آقای ظریف پ پدر من بود داشت با البرادعی در مورد انتخابات و مذاکرات حرف میزد؟دروغغغغغغگوووووووووو
پاسخ ها
یار ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
یحتمل .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تو هنوز نمی دانی البرادعی چی زمانی مسئول آژانس بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
10
30
قطعا از ظریف و مواضع اش حمایت می کنیم اگر چه سختی های زیادی هست اما مقصر این وضع مگر دولت ایران است؟ آمریکا از برجام خارج شده،آمریکا ایران را تحریم کرده است. اروپا همکاری نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
تنها مقصر گرانی حکومت ایران است زیرا با چاپ پول بی پشتوانه و خلق پول در بانکها و نابودی تولید داخلی با واردات کالاهای خارجی این فاجعه اقتصادی را رقم زده است. این موضوع فقط به دولت روحانی مربوط نبوده و طی سالیان متمادی توسط چپ و راست ایجاد شده است.
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
اگر در آستانه سلاح هسته ای خودمون را نگه می‌داشتیم و یا برجام آن را از بین نمی‌بریم...
آمریکا و اروپا نمیتونست زانوش را اینجوری فشار بده به گردن ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
اینها بابت این حرف ها و کارها و فریاد ها حقوق خوبی می گیرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
این تنش ها همه الکی است و فایده ای برای مردم ندارد الا خرج شدن پول مردم توسط مجلس بی فایده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
0
آقای ظریف و روحانی باید فورا استعفا دهند چون یک مشت در مجلس جمع شدند تا آبروی 80 میلیون ایرانی را در جهان ببرند
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
تاج زاده ها اشتباه سال 84 را تکرار کردند

خدا بگویم چه کردید با ملت
یارممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
مطمئنم اون کسی که عربده میزنه و القاب توهین آمیز به وزیر شایسته ی دولت منتسب میکنه خودش میدونه که تهمتها و توهین هاش ناحق و نارواست ... بخاطر همین نعره میزنه
محسن قناویزچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
ترکیب یکدست مجلس و ماموریت برخی از نمایندگان در مواجهه شدید با دولت با برخورد تعدادی از نمایندگان با وزیر امور خارجه مشهود و رو به فزونی است. گویا رویه مجلس در فصل جدید کاری لطمه زدن به تلاشهای صادقانه ی دولت در حوزه های مختلف بویژه سیاست خارجی طی 3 سال گذشته است. آنچه حائز اهمیت است در بیان دکتر ظریف آمد اما نباید مجلس غافل از الویت های کشور وقت و انرژی خانه ملت را صرف تسویه حسابهای جناحی کند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
ازنمایندگان منتخب بیش ازاین انتظاری نیست.وای و صد وای ازاین بداخلاقیها.چی ازج.ا.میخواستیم چی شد!!!!!!!
ناشناس
|
Italy
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
1
تاسف آور است که این مجلس....قویترین بخش دولت روحانی را هدف گرفته است...
کوردلان اجنبی پرست نتوانستند ببینند که چگونه ظریف توانست پوزه آمریکا را در جهت همراه کردن دیگر کشورها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را عاجز کند و پوزه اش را بخاک بمالد لذا مزدوران آمریکا حالا برای دلجویی از ارباب پوزه بخاک مالیده شان ظریف را مورد هدف قرار داده اند...تا بتوانند دل صهیونیست ها را بدست آورند..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
اینها قومی هستند که هرچقدر بیشتر جدی گرفته شوند و مورد احترام قرار گیرند جری تر می شوند . نان انها در مخالفت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
5
حرف های اینها واقعی نیست . این ها حرف مردم هم نیست . نمی گویند تا مردم بشنوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
با سلام خدمت اقای ظریف ناراحت نباش کاش در مورد دوست این اقایان اقای جلیلی صحبت میکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
11
امثال آقای ذوالنوری اول باید اعلام کنند با چه تعداد رای بعنوان نماینده در مجلس هستند...
خسارتی که مملکت از این تندورها دیده ، از مغول ندیده..
پاسخ ها
احمدوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
تحویل بگیر دلار ۲۲ هزترتومنی رو .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
9
همه ماجراهای امروز مجلس یه طرف، دروغگو خطاب شدن ظریف از طرف کریمی قدوسی یه طرف! یک ساعت می خندیدم به این قضیه!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
5
سیاه بازی و نمایشی دیگر جهت رنگ کردن مردم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
11
این نماینده ها هیچ برای گفتن ندارند مهم ترین استراتژی آنها هوچی کری و شلوغ کاری است تا عوام را خام کنند همان حرکاتی که از احمدی نژاد می دیدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
6
دفاع مقام معظم رهبری از ظریف و تیمش و ....مشوت و نظارت ایشان در برجام همه تایید است بر صداقت او .‌‌‌..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
9
نماینده محترم مجلس به جای توهین را ه کار ارائه بده معلومه شماها هم برنامه ای برای اداره کشور ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
تخصص این قبیل نمایندگان فحش وناسزاست به غیر از این حرفه ای ندارند ، هرچه در چنته دارند یکجا رو می کنند ، همه چیز را در پرخاشگری و حذف حداکثری می دانند ، اساسا این دست آدمها ، افراد ی هستند که منطقشان براساس هتاکی و تهمت استوار است . بسیار روشن است که به اصولی که برندشان هست در عمل اعتقادی ندارند ، فکر می کنند همه چیز با عربده کشیدن درست میشود ، خوب می دانند که عامل بدبختی این مملکت ذهن های خسته ،خشک و معیوب امثال همبن افرادی است که خود را حاکم بلامنازع دنیا می دانند .
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
2
سلام- راه حل اصلاح امور مملکت: اتحاد و انسجام و باهم بودن و دوری از هوای نفس و فقط برای خدا کار کردن!!!!کمک به دولت در این یک سال باقی مانده.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
3
سلام ،چرا نظرات بنده را هیچ وقت نمی پذیرید؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
3
دوستان مخالف ظریف را به خاطر برجام مقصر و خائن میدانند اما توجه ندارند که لحظه به لحظه مذاکرات با رهبری درمیان گذاشته میشد و هر آنچه که در نهایت به عنوان برجام به تصویب رسید مورد قبول رهبری بوده و ایشان هم تمام قد از برجام دفاع کردند. حالا اینکه چرا باوجود برجام چنین اتفاقاتی رخ داد بخاطر روی کار آمدن ترامپ و بد عهدی او بود و این اتفاقات ربطی به برجام ندارد و درواقع دوستان مخالف با خائن خواندن ظریف به رهبری نیز توهین کرده اند
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
11
جناب قالیباف، این چه مجلس گردانی است؟!!!
زود شروع کردید.
بک دیوانه سنگی را به چاه می اندازد و برنامه هسته ای ما را به شورای امنیت می برد،
طوری که، هزار عاقل هم نمی تواند آن را از چاه بیرون بیاورد.
برجام با همه ضعف و قوت هایش،
اولا ما را از انزوا درآورد و آمریکا را به انزوا کشاند
ثانیا مکر و دروغگویی آمریکا را بر همگان ثابت کرد.
ثانیا مگر دیکران چکار بهتری می توانستند بکنند؟ که اینها نکردند!
امروز روز مقاومت در برابر شدیدترین تهاچم دشمن (یعنی تهاجم اقتصادی) است.
هوچیگر بی محتوی، کار به جایی نمی برد و فقط آب به آسیاب دشمن می ریزد، آنهم در این شرایط، که قطعا مشکلات اقتصادی را دو چندان می‌کند.
من فکر می کنم شدت و تندی برخوردها حکایت از جوسازی و برنامه ریزی عوامفریبانه نااهلان برای انتخابات ریاست جمهوری دارد. عزیزان توجه کنیم که از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم، و مثل ۸۴ و ۸۸ نشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
6
یادتونه می گفتین تحریم ها کاغذ پاره است
یادتونه می گفتین ذلت نمی پذریم
خب اگر ذلت نپذیریم باید سختی بپذیریم
مولایمان حسین علیه السلام ذلت نپذیرفت جان خود و فرزندانش را فدا کرد
ما حاضر نستیم مال (بلا نست) حرام را که از طریق دزدی بیت المال کسب کرده ایم را از دست بدهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
3
7
کسانی که امروز به ظریف توهین کردند بدانند
اگر لطف خدا و درایت رهبری و دیپلماسی این بزرگوار نبود
الان کشوری به عنوان جمهوری اسلامی نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
البته کشوری به اسم جمهوری اسلامی هیچ وقت وجود خارجی نداشته و نداره،اسم کشور ایران هست و نظام حاکم بر اون جمهوری اسلامی که سرهم میشه جمهوری اسلامی ایران!
انتخاب تایید کن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
مشکل امروز همه ی ایرانیان تحول خواه یا به اصطلاح اصلاح طلب واقعی توهم از واقعیت است. اصلاحات حتی در مسیر همون غربگرایی و لیبرالیسم هم تدریجی است حالا وفاداری به اصول انقلاب بماند برای تاج زاده و مشارکت و اتحاد ملت و مسیح علینژاد و.. :

1. بورسی که در ایران داریم با بورس کشورهای خارجی فرق دارد شما می توانی در بورس اروپا و آمریکا سرمایه گذاری کنی . کشورهای خارجی بازار ارز آزاد دارند که علما آن را حرام اعلام کردند و غیرو

2. بانکداری همینطور . عقود ندارند اونها

3. حرفی که از توسعه می زنیم در ایران به معنای اون توسعه ای که غرب اجرا کرده نیست . بی در و پیکر و بی بند بار و رباخوری نیست

4. اصلاحاتی که مناسب جمهوری اسلامی ایران بود مناسب شرایط بود با بازنگری قانون اساسی پس از امام خمینی (ره) مثل بورس و بانک و خصوصی سازی و سهامی سازی و.. انجام شده

5. آیت الله هاشمی رفسنجانی تعامل با جهان را در دوران ریاست جمهوری خود از روسیه و سفر به روسیه یلتسین آغاز کرد با خرید زیردریایی و سوخو 24 و اسلحه و.. در مسیر آغاز شده از دهه 60 در برقراری رابطه با چین
یعنی روابط نظامی و اقتصادی و.. را از چین به روسیه بسط داد

7. بازارهای ایران مثل بازار خودرو ایران . کالای خودرو ایران توان رقابت با کالای اروپایی و غربی را ندارد
کالای خودرو ایرانی با خودرو چینی و روسی می تواند رقابت کند تازه با حمایت دولت با یارانه دولت

7. خلاصه ی کلام : حرفهای دوم خردادی مثل حقوق بشر و آزادی بیانی که در جامعه بسته دهه 70 مطرح شد که انصار حزب الله در آن وجود داشتند فوق توهم بود!
سفر به کنفرانس برلین و دیدار با کمونیست کارگری توهم بود!
یک سری شعارهای عجیب و غریبی که مسیر اصلاحات آرام و تدریجی را خراب کرد توهم بود.
راهی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در سالهای 76 به بعد را در فکر داشت را نابود کرد . 84 را نابود کرد . زمانی به اون ریل برگشتیم که پس از 88 بود .
از طریق قیف وارد نظام شدیم حتی جریان آقای هاشمی رفسنجانی
چه کسانی ؟
مخالفان اصلاح ..
مخالفان اصلاح کی هستند؟
دین دارند ؟
خیر !
مثل شعار حجاب اختیاری و حمله به اجباری ..
بهتره حجاب در ایران ارشادی باشه با گشت ارشاد نه اجباری نه اختیاری ..
بله طرف مقابل جریان آیت الله هاشمی رفسنجانی کمونیست است و قاتلان شهید بهشتی هستند
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
10
اخه نماینده ای که نه علم سیاست .اقتصاد فرهنگ میدونه وبا تحریک احساسات و هیجانات حوزه انتخابیه خود رای اورده و به اصطلاح روشنفکر و قانونگذار شده و هنوز تزی نداده که عملا ثمر بده وحتی تصور زندگی مردم خارج از کشور را نداره چه میدونه که بهترین داناترین و مخلصترین وزیر این سالها را استیضاح میکنه چپ راست بالا پایین از عرب وهابی گرفته تا یهودی جنایتکار که دنیا را دارند غارت میکنند به خاطر استقلال و ایمانمان با ما دشمنند
و شب وروز ا دست همین نادانانی مثل نماینده و این جناحی و ان جناحی دارن هویت ما را نابود میکنند اونوقت تازه به دوران رسیده هایی یه شبه میخوان اقتصاد و.... درست کننند خدا ظریف و امثال این روشنفکرا را خفظ کنه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
16
خیلی جالبه زمان امضا شدن برجام همین تند رو ها به علاوه ی شریعتمداری کیهان همصدا با اسراییل و عربستان خاستار پاره شدن برجام بودن....و جالبتر اینکه وقتی ترامپ برجام رو پاره کرد همین اقایان و شریعتمداری کیهان به اندازه ی اسراییل و عربستان خوشحال شدن....چون دلیلی پیدا کردن برای گیر دادن به ظریف و دولت....
همصدایی با دشمن خیانت بحساب نمیاد؟؟؟
پاسخ ها
لیدر اصلاحات
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خیر
ناشناس
|
France
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
2
2
يه پيشنهاد : آقاي ظريف دفعه بعد رفتن مجلس به كلي انگليسي صحبت كنن ببينيم اين نماينده ها ! چه كاره هستند.
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
دوستان نظرات شما رو خوندم ولی یه سوال میپرسم فرض کنید شما رفتید عروسی و موقع شام میزبان دویست نفر مهمان داره و پنجاه نفر هم اضافه در نظر گرفته ولی بعد موقع توزیع شام میبینه غذا کم اومد !خوب حدس بزنید چه اتفاقی افتاده ،،،،آقا به جرات قسم میخورم الان ملیاردها دلار تو خونه ها دلار انبار شده و ملیونها سکه .هر چقدر دولت دلار تزریق میکنه بازم کم هست . دلاری که باید بره تو صادرات واردات بلوکه شده تو گاو صندوقها ....آقایون قبول کنیم لازم هست تربیت بشه این انسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
1
4
رفتار برخی از نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی متأسفانه شبیه لمپنهاست و اصلا در شأن یک کشور مدعی تمدن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
رفتار غاطبه شون نه بعضی از انها
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
1
0
آخی چقدر حرف گوش کن! تادیروز که هرکاری دلتون خواست کردین، توجلسات جاسوس باخودتون بردین، حالا ازکی درراستای سیاست‌های کلی حرکت میکنی!
سیاست‌های کلی بهت اجازه داد به آمریکا واروپا اعتماد کنی؟! سیاست‌های کلی گفت باکدخدا بسازی؟! سیاست‌های کلی گفت هرچی اونا گفتن یکطرفه قبول کنی؟!
سیاست‌های کلی گفت جیسون رضاییان روتحویل بدی؟!
یامملکت رو ارث بابات دیدی؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
وقتی دولت نتوانست حداقل خواسته های منتخبین را براورده کند مردم تو انتخابات شرکت نکردن . نه ودولت و نه مجلس منتخب مردم نبیستند پس دعواهای انها هم ربطی به ما ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
زمانی که شخص روحانی و ظریف بجای اینکه خواسته های مردم رو نمایندگی کنند دنبال به دست اوردن دل تندروها بودند باید فکر اینجا رو میکردن که حتی بین مردم هم ابرویی ندارند.ازینجا مونده و ازونجا رونده
نظرات بینندگان