arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹۸۴۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اولویت مجلس یازدهم، برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط شیوع کرونا باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز نگرانی از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی، جدی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم را ورود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز نگرانی از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی، جدی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم را ورود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دانست.


 به گزارش ایرنا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز نگرانی از تأثیر شیوع ویروس کرونا بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی، جدی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم را ورود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دانست.

 

محمود احمدی‌بیغش در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی به واسطه اقدامات غلط در بلندمدت و کوتاه مدت به شکل دردآوری در معرض آسیب‌های عدیده سیاسی- امنیتی قرار گرفته است، اظهار داشت: در ابتدا کشور و مردم وفادار آن به سرزمین و نظام در حال گذران شرایط بسیار ویژه‌ای بوده و سخت‌ترین گردنه تاریخی را بعد از ۴۱ سال سپری می‌کند.

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: وضع موجود که حاصل سه پدیده عملکرد غلط داخلی، نیت و اراده پلید برخی از جریانات داخلی از جناح‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی و موج‌سواری قدرت‌های سلطه‌طلب خارجی بوده، کشور را دچار بحران‌های متعددی کرده است. نبود کارآمدی و اقتدار لازم در کنار تنبلی و بی‌برنامگی در سطوح ملی، وضعیت بغرنجی را برای مردم در عرصه‌های مختلف پدید آورده است.

 

احمدی‌بیغش در ادامه با اشاره به برخی ابرچالش‌ها تصریح کرد: بحران مسکن و جولان شبکه پرنفوذ دلالی در سیستم‌های اجرایی و نظارتی در این حوزه، بحران خودرو و احاطه انحصار دو گروه خودروساز و سلطه شبکه مافیایی دلالی در آن، بحران ارز و سیاست‌های کاملا غلط دستگاه‌های متولی که شائبه خودعامل بودن دولت بر گرانی ارز را بیش از هر زمان دیگر تشدید می‌کند از مهمترین بحران‌ها است.

 

وی بیان داشت: همچنین بحران ارزاق و مایحتاج ضروری مردم که با وضع گرانی مشکوک و نامتوازن ممکن است عواقب ناگواری را در سال جاری رقم بزند، بحران سلامت و پیامدهای پیچیده و عمیق آن به خصوص بعد از گسترش کرونا، بحران بی‌اهمیت شدن قوانین به دلیل ناکارآمدی قوانین و بازدارنده نبودن مجازات‌ها، گستاخ شدن عده‌ای مغرض و کینه‌جو که با آتش زدن منابع، مراتع و جنگل‌ها محیط زیست کشور را نابود می‌کنند، دامنگیر کشور است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بحران قاچاق از نابودی جنگل‌های شمال گرفته تا قاچاق خاک، حیوان، سوخت، انسان، کالا، ارز و مواد مخدر، بحران‌های متعدد اجتماعی همچون سست شدن بنیان خانواده و بی‌میلی و بی‌رغبتی شدید نسل جوان به موضوع ازدواج.

 

احمدی‌بیغش یادآور شد: بحران هویت و بی‌اعتمادی رو به تصاعدی و از همه بدتر پیامدهای سیاسی و امنیتی ناشی از شیوع ویروس کرونا که به احتمال زیاد بزرگترین و حساس‌ترین رخداد سیاسی کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و حتی شاید مانع برگزاری این انتخابات یا تأخیر در آن شود.

 

وی یکی از جدی‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم را ورود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده دانست و افزود: با پیش‌بینی احتمال‌های لازم ازجمله شرایط خاص کشور به خصوص کرونا، تدابیر لازم برای روش‌های جایگزین طبق قانون اساسی بیندیشد در غیر این صورت تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

 

سیاست خارجی نیاز به پوست‌اندازی گسترده دارد

احمدی‌بیغش با اشاره به ضروریاتی برای خروج از بن‌بست‌های فعلی کشور اظهار داشت: سیاست خارجی یکی از موضوعات مهم است که نیاز به پوست‌اندازی گسترده در وزارت خارجه و سفارتخانه‌ها دارد که ناکارآمدی‌ها در آن موج می‌زند.

 

وی بر ضرورت اصلاح قانون ریاست جمهوری و شوراها و اعمال روش‌های جدید تاکید کرد و افزود: در این دو قانون به منظور ارتقای سطح کیفی نامزدها و مشارکت هوشمندانه نیاز اساسی کشور است و از سوی دیگر با توجه به افزایش لجام‌گسیخته ناهنجاری‌های اداری در کشور پیشنهاد می‌شود سازمان ملی نظارت بر تمامی امور کشور از سوی مجلس تأسیس و تشکیل شود و همچنین مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات که از قدرت و کارایی تنزل‌یافته‌ای برخوردار است دچار دگرگونی شده و در سطوح مختلف مورد بازبینی قرار گیرد.

 

احمدی بیغش با اشاره به حوزه بین‌الملل بیان داشت: جهان به طرز دردآوری گرفتار ویروسی مرگبار قرار گرفته و همه ملت‌ها از گذار این بیماری دچار خسارت‌های سنگین اقتصادی و روان پریشی فردی و گروهی شده‌اند که تمام دولت‌ها با خروج مقطعی از سیاست‌های فراملی تمام تمرکز خود را بر سیاست‌های فروملی با اولویت کنترل بیماری و مدیریت شرایط سخت اقتصادی و معیشتی گذاشته‌اند که این موضوع جهان معاصر را در آستانه تحول زیربنایی و تغییر بسیاری از عادات فردی و اجتماعی گذشته قرار داده و در حال تغییر سبک زندگی ملت ها است که پیامدهای گسترده کوتاه مدت و میان مدت را به دنبال خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیت خاصی، برخی قدرت‌های غربی که خوی انسان‌کشی در سرشت آنها نهادینه شده است با محوریت آمریکا دچار عبرت نشده و همچنان اصرار بر روش غلط و ظالمانه دارند از این رو شاهد هستیم که بنیانگذار لبریالیسم پوشالی با همفکران داخلی چگونه اهرم فشار بر مردم ایران و محاصره معیشتی را بر هموطنانمان در چنین شرایط سختی تنگ کرده‌اند.

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قدر مسلم یکی از عوامل اصلی نابسامانی فعلی سیاست‌های غلط در غلط دولتمردانی بوده که با نادیده گرفتن همه دستاوردهای ارزشمند داخلی در عرصه‌های مختلف با بی‌تدبیری محض تن به توافقات فاقد پشتوانه حقوقی در سطوح بین‌المللی داده و ده‌ها تعهد پرهزینه بر کشور تحمیل کرده‌اند و به جای پاسخگویی در برابر ملت متأسفانه مدال افتخار بر سینه آنها نصب شد.

 

احمدی بیغش یادآور شد: حال که کشور به واسطه این بی‌تدبیری‌های نابخشودنی، به بدترین شرایط ممکن افتاده این مدال آفرینان بی‌کفایت سر در زیر برف فرو برده و از شرمساری خود را در عرصه نمایان نمی‌کنند و ننگین‌تر از همه این است که جریان فکری پلشت و عقیم شده این جریان برای سرپوش گذاشتن بر این همه خفت و خواری و ضرر و زیانی که طی سال‌های حکمرانی خود بر کشور و ملت وارد کرده و حال که به دوران یائسگی سیاسی رسیده‌اند جو را جور دیگری متشنج می‌کنند و با دادن قلم به دست پیشکسوتان فراموشکار خود علیه رهبر انقلاب قلم‌فرسایی می کنند در حالی که نمی دانند این روش ها، از سال ۷۶ تا ۸۸ خریدار داشت و دیگر با این روش های مرموز نمی توانند از محضر عدل الهی و شرمساری میان ملت مظلوم ایران خلاصی یابند.

 

وی افزود: از این رو مجلس یازدهم باید خود را فدای ملت و نظام کند تا حیثیت بربادرفته را از راه منطقی، عقلانیت و سیاست مدبرانه به جوی خشک شده از اعتماد عمومی بازگرداند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
شما برای ما تموم شدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
چه دل خوشی داری .....خودت معلوم نشد چه جوری رفتی مجلس .....نفر بعدی هم از همون روش رییس جمهور میشه .....
شیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
1
نمآینده عزیز شازند شما نماینده 5درصد مردم هستید وقتی انتخابات پرشور نباشد اصولگرایان تندرو به مجلس راه می یابند اما وقتی مثل سال 76و 80و 92و 96پرشور باشد دولت مردمی روی کار می آیند.
مجلس فعلی نماینده حداکثر10درصدی هستند
لطفا آرام باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
يه نفر از خودتون رو انتخاب كنيد توي اين شرايط كرونايي به مردم زحمت ندهيد
نظرات بینندگان