arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۹

سرعت انتقال ویروس کرونا در پیک دوم بیشتر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : سرعت انتقال ویروس کرونا در دوره شیوع جدید یا پیک دوم نسبت به دور اول بیشتر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : سرعت انتقال ویروس کرونا در دوره شیوع جدید یا پیک دوم نسبت به دور اول بیشتر شده است.

دکتر لطف الله داوودی افزود : افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا در پیک دوم ایجاب می کند تا شهروندان با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتلای خود به این بیماری جلوگیری کنند.
وی اظهار داشت : اگرچه شدت بیماری کرونا در پیک دوم همانند مرحله اول نیست ، ولی با رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی می توان از انتقال ویروس جلوگیری کرد.
متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تنها با استفاده از ماسک می توان تا حدود ۸۰ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری کرد ، به شهروندان توصیه کرد تا برای حفظ سلامتی خود حداقل در اماکن سرپوشیده ، مکان های پرازدحام ، فضاهای عمومی ، داخل تاکسی و اتوبوس استفاده از ماسک را به عنوان یکی از دستورالعمل های پیشگیرانه حوزه بهداشتی جدی بگیرند.

وی اضافه کرد : حتی با استفاده از ماسک های دوخته شده در منزل نیز می توان به صورت قابل توجهی جلوی انتقال ویروس کرونا را گرفت و لازم است کسانی که ماسک های پزشکی در اختیار ندارند و یا نمی توانند به هر دلیل چنین ماسکی را تهیه کنند ، از این ماسک های خانگی استفاده نمایند.
دکتر داوودی گفت : بررسی آماری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان مازندران طی چند روز گذشته نشان می دهد که این خطه شمال کشور به نوعی وارد پیک دوم این بیماری شد و ما ۲ هفته نفس گیر را برای پشت سر گذاشتن این بیماری پیش رو داریم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران افزود : شهروندان بناچار باید برخی محدودیت ها را مانند خارج نشدن از منزل ، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و دیگر محدودیت ها طی ۲ هفته آینده جدی بگیرند و بسیاری از کارهای شخصی و حتی سرکشی از بزرگ ترهای خانواده را به صورت تلفنی انجام دهند تا بتوانیم از انتقال بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.
وی با اظهار این که شستن دست ها در کنار استفاده از ماسک می تواند اثرگذاری بیشتری در کنترل سرعت انتقال کرونا داشته باشد ، از شهروندان خواست تا این دو اقدام پیشگیرانه را به صورت جدی تری انجام دهند.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش این دو دانشگاه بستری هستند. بررسی آماری یک هفته اخیر نشان می دهد که آمار بیماران کرونایی در استان مازندران ۴۰ درصد افزایش یافته است.
طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم اکنون شهرهای آمل ، بابل ، بهشهر ، نوشهر و فریدونکنار دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و بیش از این تعداد شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و یا زرد قرار دارند.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد که به علت نزدیکی جغرافیایی به یکدیگر بیشتر از سایر مناطق کشور در معرض شیوع بیماری کرونا قرار دارند.
ستاد مقابله با ویروس کرونای مازندران هم از این هفته در پی اوج گیری شیوع این بیماری برپایی هر گونه جلسات ، جشن عروسی ، عزا و فعالیت برخی باشگاه های ورزشی از جمله استخر ، تالارهای پذیرایی را در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع کرد.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران حدود ۸۰ درصد از جمعیت این خطه شمال کشور در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

ایرنا

نظرات بینندگان