arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۹

پومپئو: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی چینی را در نظر داریم

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از بررسی ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک تاک توسط کشورش خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پومپئو: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی چینی را در نظر داریم

 

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از بررسی ممنوع کردن استفاده از اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک تاک توسط کشورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر از صدور دستور موقتی از سوی هند برای فیلتر کردن تیک تاک و ۵۸ اپلیکیشن دیگر مرتبط با چین استقبال کرده بود. این تصمیم هند دو هفته بعد از آنکه نظامیانش با نیروهای چینی در مرز دو کشور نزاع مرگبار پیدا کردند، اتخاذ شد.

مایک پامپئو عنوان کرد، آمریکا ممنوع ساختن شبکه‌های اجتماعی چینی از جمله تیک تاک را "مطمئنا بررسی می‌کند".

او در مصاحبه با فاکس نیوز تصریح کرد: من نمیخواهم جلوتر از رئیس جمهور حرکت کنم اما این چیزی است که ما آن را بررسی می‌کنیم.

چند روز پیش پامپئو اظهار کرد، آمریکا از تصمیم هند برای مسدود کردن ۵۹ اپلیکیشن موبایلی چینی استقبال می‌کند و این که از نظر آمریکا این کار "باعث تقویت تمامیت و امنیت ملی هند می‌شود".

روابط میان واشنگتن و پکن اخیرا در پی اقدام جنجالی چین در تصویب قوانین امنیت ملی جدیدی برای هنگ کنگ تیره تر شد. در سال ۱۹۹۷ بر طبق اعلامیه مشترک سال ۱۹۸۴ انگلیس و چین کنترل هنگ کنگ به عنوان یک واحد اداری ویژه که شهروندانش از آزادی‌های شخصی، اقتصادی و سیاسی انحصاری تحت مفهوم "یک کشور، دو نظام" بهره‌مند می‌شوند تا سال ۲۰۴۷ به چین واگذار شد

نظرات بینندگان