arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

امکان ابتلا به کرونا در افراد بهبود یافته از این ویروس وجود دارد

عضو کمیته علمی کرونا ویروس کشور گفت : امکان ابتلا مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته وجود دارد لذا استفاده از ماسک برای تمامی افراد الزامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیته علمی کرونا ویروس کشور گفت : امکان ابتلا مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته وجود دارد لذا استفاده از ماسک برای تمامی افراد الزامی است.

دکتر مصطفی جوانیان  افزود: استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری به همه افراد جامعه توصیه می شود و اینگونه نیست افرادی که یک بار به این بیماری مبتلا شدند خیالشان راحت باشد بلکه امکان ابتلا مجدد به بیماری کرونا در افراد بهبود یافته به خصوص بیمارانی که نقص سیستم ایمنی دارند، وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پاندمی ناشی از کرونا در صورت عدم تولید واکسن موثر ، می تواند تا ۲ سال طول بکشد و در طی این مدت افراد مستعد شانس ابتلا به این بیماری را دارند ، گفت : مردم می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های معمول خود را داشته و از انتقال و انتشار بیماری جلوگیری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه در طول پاندمی ، این بیماری در زندگی روزمره وجود خواهد داشت و با رعایت نکات بهداشتی باید به چرخه زندگی ادامه داد، افزود : مسئله تعطیلی فعالیت ها را تا زمان محدودی می توان ادامه داد و بیشتر از آن امکان پذیر نمی باشد لذا افراد باید با این شرایط زندگی کردن را یاد بگیرند.

وی ادامه داد : افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند باید با رعایت نکات بهداشتی شانس ابتلا به دیگران را کمتر کنند و استفاده از ماسک اولین توصیه مهم برای جلوگیری از انتقال بیماری به دیگران است و افراد لازم نیست از ماسک جراحی یا ماسک ان۹۵ استفاده کنند به جز افرادی که از بیمار مراقبت می کنند.

دکتر جوانیان ماسک مورد نیاز برای استفاده شهروندان را از نوع پارچه ای دانست و گفت : شستن دست ها و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود و در یک فضای سربسته یا فاصله گذاری کم، باید از ماسک استفاده شود.

افزایش بستری بیماران کرونایی طی روزهای گذشته در بابل سبب شد که از شنبه هفته جاری ۱۴ تیر ماه در این شهرستان وضعیت قرمز کرونایی اعلام شود و مسوولان با اعلام محدودیت های جدیدی برای برخی از اماکن عمومی و ممنوعیت برپایی مراسم عزا و عروسی درصدد کاهشی کردن روند بستری بیماران کرونایی هستند.

هم اکنون آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل با روند صعودی از مرز ۱۵۰ نفر عبور کرد و این موضوع نگرانی های زیادی را برای کادر درمانی ایجاد کرده است.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان