arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان در نوع رابطه با دولت: توهین و دشنام جایز نیست / کرونا ۳ تا ۹ برابر عفونی‌تر شده / مخالفت با تعطیلی روضه با وجود شیوع کرونا / اظهاراتی تازه درباره حضور احمدی‌نژاد در ۱۴۰۰

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آخرین آمار کرونا در ایران

۲۲ تیر ۹۹ با اضافه شدن ۱۹۴ فوتی دیگر طی ۲۴ ساعت قبل از آن، مجموع جانباختگان به ۱۲۸۲۹ نفر رسید و تعداد مبتلایان به ۲۵۷۳۰۳ نفر افزایش یافت.

رئیس سازمان تبلیغات: روضه تعطیل بردار نیست

رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به شیوع کرونا گفت: روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به‌طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود و باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.

ضرغامی: نگران ۱۴۰۰ هستم

عزت الله ضرغامی در گفتگوی ویدیویی با «انتخاب» گفت: آملی لاریجانی نمی‎تواند بگوید فساد طبری به من ربطی ندارد. او با بیان اینکه اگر کرونا هم نبود شق‌القمری در بحث میزان مشارکت در انتخابات مجلس نمی‌شد گفته: نگران میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ هستم. با این حال، به گفته او، برخی اصولگرایان می‌گویند بگذارید مردم نیایند تا کاندیدای ما پیروز شود، برخی اصلاح‌طلبان هم می‌گویند بگذار آبروی نظام برود. ضرغامی گفته احمدی نژاد از نظر محبوبیت جزو دو سه نفر اول کشور است و ۱۴۰۰ با احمدی‌نژاد خیلی متفاوت خواهد بود. او درباره خودش هم گفته: برای انتخابات، نیمکت‌نشین کت و شلوارپوش نیستم، برای آینده مهیا هستم.

روند صعودی کرونا در خوزستان شکست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: روند شیوع کووید ۱۹ در خوزستان از اواسط تیرماه تاکنون نزولی است و حفظ این روند نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

رهبر معظم انقلاب: توهین و دشنام جایز نیست

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس گفتند سؤال و تفحص حق مجلس است اما توهین و دشنام جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است. ایشان همچنین گفتند: همه دولت ها موظفند تا روز آخر با جدیت تلاش کنند.

پلیس: آتش سوزی کلینیک سینا امنیتی نبود

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص آخرین جزئیات پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی و امنیت تهران بزرگ در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که آتش‌سوزی کلینیک سینا به هیچ وجه امنیتی نبوده و قصور و کوتاهی دلیل اصلی بروز این آتش سوزی بوده است.

کرونا ۳ تا ۹ برابر عفونی‌تر شده

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پژوهشگران شواهد محکمی ارائه کرده‌اند که نشان می دهد یک جهش جدید در ژنوم SARS-CoV-۲، قدرت انتشار آن را افزایش داده و این ویروس را عفونی‌تر کرده است. به گفته دکتر دیوید مونتفیور از محققان این مطالعه، این جهش، عفونی بودن نسخه جدید ویروس را ۳ تا ۹ برابر کرده است.

قیمت جدید سهام عدالت

سامانه استعلام لحظه‌ای ارزش سهام عدالت بِروز شد و ارزش سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲هزارتومانی به ۱۷ میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید.

فیاض: اگر دولت بعدی هم مثل همین مجلس باشد، فروپاشی اجتماعی رخ خواهد داد

ابراهیم فیاض، جامعه شناس اصولگرا با بیان اینکه مجلس یازدهم یکی از بی‌هویت‌ترین مجالس پس از انقلاب است گفت: دولت آینده هرگز مثل این مجلس نخواهد بود. یک دولت جدی و علمی و تکنوکرات بر سر کار خواهد آمد. اگر دولت بعدی مثل همین مجلس باشد، فروپاشی اجتماعی رخ خواهد داد. ولی دولت بعدی از جنس مجلس یازدهم نخواهد بود و در کنار دولت توتالیتر و علمی و تکنوکرات بعدی، باز هم این مجلس منفعل خواهد بود و همه کارها را دولت پیش خواهد برد. در دوره بناپارت هم مجالسی به ‌شدت منفعل در برابر قدرت مرکزی وجود داشت. کارکرد این مجلس فقط این است که نقش کاتالیزور را در روی کار آمدن چنین دولتی ایفا کند وگرنه این مجلس هویتی ندارد که بخواهد دولت بنا کند.

رهبری در خصوص استیضاح رئیس جمهور نظری نداده اند

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس گفت: اگر مقام معظم رهبری در خصوص استیضاح رئیس جمهور نظری داشتند ما باید تابع امر ایشان باشیم، اما تاکنون رهبر انقلاب هیچگونه نظری نداده‌اند، ما نباید کارهای‌مان را منتسب به رهبری کنیم و از ایشان هزینه کنیم. ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و در صورتی که رهبر انقلاب فرمودند که فعلا مصلحت کشور به استیضاح نیست ما حتما اطاعت خواهیم کرد اما تا زمانی که منعی از سمت ایشان نیامده ما باید کار خود را انجام دهیم، وظیفه ما نظارت درست است.

۴ فوتی در یک عروسی به خاطر کرونا / مرگ پدر و مادر عروس و داماد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در پی برگزاری یک مراسم عروسی در آذربایجان‌غربی پدر و مادر عروس و داماد، بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

حسین شریعتمداری: مگر اینکه گفتیم راهی که در پیش گرفته‌اید خطای فاحش است طرح جایگزین برای برجام نیست؟

حسین شریعتمداری خطاب به ربیعی نوشت: فرموده‌اند منتقدان برجام چه طرح جایگزینی دارند؟! ... منتقدان صدها بار با استناد به مبانی حقوق بین‌الملل و با نگاهی کارشناسانه به دست‌اندرکاران مذاکرات اعلام کرده بودند راهی که در پیش گرفته‌اید خطای فاحش است و ادامه آن به فاجعه منجر خواهد شد که شد! مگر طرح جایگزین غیر از این است؟!

میرسلیم از نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد

سید مصطفی میرسلیم نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به هیات رئیسه مجلس هز نامزدی ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انصراف داد.

ترامپ سرانجام ماسک زد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سرانجام برای نخستین بار در اماکن عمومی از ماسک استفاده کرد. رییس جمهوری آمریکا در ماه‌های گذشته به رغم شیوع کرونا از پوشیدن ماسک خودداری کرده بود. ترامپ هنگام بازدید از بیمارستان نظامی «والتر رید» در خارج واشنگتن با خبرنگاران گفت‌ وگو نکرد اما پیش از آنکه از کاخ سفید خارج شود، گفته بود: من هرگز با پوشیدن ماسک مخالف نبودم اما معتقدم که ماسک زمان و مکان خاص خودش را دارد.

نظرات بینندگان