arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۹

درخواست اعاده دادرسی را ابتدای هفته آینده ارائه خواهیم کرد/ امروز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را ارسال کردیم

وکیل مدافع محمد رجبی گفت: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را امروز ارسال کردیم، درخواست اعاده دادرسی را نیز ابتدای هفته آینده ارائه خواهیم کرد. وی افزود: طبق قولی که به ما داده شده بود، به محض وصول پرونده به اجرای احکام فرصت مطالعه پرونده داده شد و امروز وکلای پرونده، با مراجعه به مرجع مذکور آن را مطالعه کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل مدافع محمد رجبی گفت: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را امروز ارسال کردیم، درخواست اعاده دادرسی را نیز ابتدای هفته آینده ارائه خواهیم کرد.

حسین تاج، وکیل مدافع محمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین اخبار از وضعیت پرونده موکل خود، اظهار کرد: رأی این پرونده قطعی است؛ پس از اینکه فرجام‌خواهی پرونده انجام و ابرام گردید، به اجرای احکام ارجاع شد که این روند قانونی و طبیعی در آیین دادرسی است؛ لیکن در خصوص این پرونده و روند ارجاع آن به اجرای احکام باید گفت که این به منزله تلاش در تعجیل اجرای رأی و بدون جری تشریفات نیست، چه اینکه اساساً تشریفات قانونی مذکور هنوز مهیا نیست.

وی افزود: طبق قولی که به ما داده شده بود، به محض وصول پرونده به اجرای احکام فرصت مطالعه پرونده داده شد و امروز وکلای پرونده، با مراجعه به مرجع مذکور آن را مطالعه کردیم.

تاج در خصوص اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نیز گفت: ما درخواست اعاده دادرسی را ابتدای هفته آینده ارائه خواهیم کرد، اعاده دادرسی نیز یکی از اسباب توقف قانونی اجرای آرا است.

وی بیان کرد: امروز بعد از اتمام مطالعه پرونده، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را ارسال کردیم.

وکیل مدافع محمد رجبی اضافه کرد: در راستای حفظ حقوق موکلان، وارد جزئیات نمی‌شوم اما از این حیث که موضوع مجازات اعدام خبری شده است، باید اعلام کنم که اعدام این سه نفر مشخصاً و منحصراً مربوط به اعتراضات آبان ماه سال گذشته است که حکم اعدام صادر شده است و ترجیح می‌دهم تا قبل از تقدیم درخواست اعاده دادرسی به جزئیات ورود نکنیم.

 

نظرات بینندگان