arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۲۶ تير ۱۳۹۹

به جای داروهای آرامبخش این خوراکی‌ها را بخورید

بسیاری از افراد به علت غرق شدن در مشکلات روزمره و استرس‌های متعدد به دارو‌های آرامبخش پناه می‌برند. اما اغلب دارو‌های آرامبخش به ویژه در صورت مصرف نادرست در افراد اعتیاد و وابستگی ایجاد می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد به علت غرق شدن در مشکلات روزمره و استرس‌های متعدد به دارو‌های آرامبخش پناه می‌برند. اما اغلب دارو‌های آرامبخش به ویژه در صورت مصرف نادرست در افراد اعتیاد و وابستگی ایجاد می‌کنند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، این بسیار مهم است که بیاموزید که چگونه خود را با کمک روش‌های غیر دارویی از قید استرس رها کنید. گرچه در صورت اختلال‌های اضطرابی مزمن، تپش قلب شدید یا مشکلات ریشه‌ای باید حتما تحت نظر پزشک متخصص قرار گرفته و در صورت لزوم دارو دریافت کنید، اما اگر عادت دارید سر خود دارو بخورید یا دوز دارو‌های خود را افزایش داده اید بد نیتس راه حل‌های طبیعی را نیز امتحان کنید.


بیشتر بدانید:

سیب
سیب
جالب است بدانید سیب یکی از برترین آرامبخش‌های طبیعی است. این میوه جذاب که در همه خانه‌ها به سهولت یافت می‌شود را می‌توان به راحتی تهیه کرد و تقریبا در همه نقاط جهان یافت می‌شود. جالب است بدانید حتی بوی سیب نیز آرامش بخش است و اگر سیب دوست دارید می‌توانید با استنشاق رایحه آن نیز به آرامش برسید. برخی مطالعات حکایت از تاثیر استنشاق رایحه سیب بر سردرد میگرنی دارد.

 

زنجبیل

چای آرام بخش زنجبیل-لیمو
یک مطالعه جدید در ژورنال تغذیه ایالات متحده می‌گوید، نوشیدن انواع چای کافئین دار سیاه، سبز یا دیگر انواع چای ممکن است حالت هوشیاری بیشتری ایجاد کند. محققان فکر می‌کنند که تئین یک اسید آمینه موجود در این گونه‌های چای ممکن است با کافئین به طور هم افزایی برای بهبود توجه و تمرکز کار کند. جالب است که چای زنجبیل-لیمو می‌تواند تاثیری بسیار آرام بخش داشته باشد.

 

اسطوخودوس

 

اسطوخودوس را استنشاق کنید
این روز‌ها انواع روغن‌ها و لوسیون‌های حاوی اسطوخودوس به فروش می‌رسد. در یک مطالعه ۲۰۱۰، محققان بریتانیایی به طور تصادفی ۳۴۰ بیمار دندانپزشکی را در اتاق انتظار با رایحه اسطوخدوس قرار دارند و نتیجه گرفتند که این نوع رایحه به آنان ارامش قابل توجهی می‌بخشد.

 

نارگیل

نارگیل
خواه نارگیل را بخورید، خواه روغن معطر آن را مانند لوسیون استفاده کنید یا استنشاق کنید، این موضوع می‌تواند در کنترل ضربان قلب شما و احساس دلپذیر آرامش کمک کند. درواقع این موضوع با کاهش استرس ارتباطی مستقیم دارد.

نعناع

نعناع
یکی از برترین خوراکی‌های موثر در کاهش استرس را می‌توان نعناع دانست. نعناع خواه به شکل خوراکی و چه به شکل عطر می‌تواند بسیار مفید باشد. نعناع نه تنها آرامش بخش است بلکه خواص ضدتوهم و شاداب کننده دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
3
37
این آرامبخش ها مال موقع بود که دلار سه هزارتومن بود الان یه مسکن قوی باید باشه تا استرسامون کم بشه والا ما خرید روزانمون نمی تونیم بکنیم بیشتر یه وعده نمی تونیم تامین کنیم
نظرات بینندگان