arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت خارجه چین: اتهامات حقوق بشری آمریکا درمورد «شین جیانگ» بزرگ ترین دروغ قرن است / در چین، ۵۶ قوم در صلح و صفا زندگی می کنند / ظرف ۴۰ سال گذشته ۸۵۰ میلیون چینی از فقر خارج شده اند؛ این بیانگر کارایی حزب کمونیست است

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اتهامات آمریکا علیه این کشور در مساله حقوق بشر مربوط به «شین جیانگ» (سین کیانگ) را بزرگ ترین دروغ قرن خواند و گفت: آمریکا بزرگ ترین نقض کننده حقوق بشر جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اتهامات آمریکا علیه این کشور در مساله حقوق بشر مربوط به «شین جیانگ» (سین کیانگ) را بزرگ ترین دروغ قرن خواند و گفت: آمریکا بزرگ ترین نقض کننده حقوق بشر جهان است.

به گزارش ایرنا «مایک پمپئو» وزیر خارجه چین از اجرای محدودیت در صدور روادید برای برخی از کارمندان شرکت های فنی چین از جمله هواوی به دلیل مشارکت این شرکت ها در نقض حقوق بشر خبر داده بود اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین واکنشی به این سخنان پمپئو است.

خانم هوا گفت اگرچه کلمه حقوق بشر از دهان پمپئو نمی افتد اما خود ایالات متحده بزرگ ترین نقض کننده حقوق بشر جهان است اتهامات آمریکا علیه «شین جیانگ» مبنی بر مساله حقوق بشر این منطقه، بزرگ ترین دروغ قرن جاری است آمریکا باید از دروغ پردازی مقامات ارشدش در این مساله احساس شرم کند.

وی با اشاره به اینکه مردم چین باید وضعیت حقوق بشر این کشور را قضاوت کنند نه تعدادی از سیاستبازان آمریکایی گفت: ظرف ۷۰ سال پس از تاسیس جمهوری خلق چین مردم این کشور به رهبری حزب کمونیست راه توسعه مطابق با وضعیت این کشور را پیموده و به دستاوردهای چشمگیری رسیده اند.

او ادامه داد: در زمین ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر مربعی چین، ۵۶ قوم در صلح و صفا زندگی می کنند ظرف ۴۰ سال گذشته میانگین سرانه درآمد چینی ها بیش از ۲۵ برابر افزایش یافته، ۸۵۰ میلیون چینی از فقر و تهیدستی خارج شده اند و سهم چین در کاهش فقر جهانی از ۷۰ درصد نیز فراتر رفته است که بیانگر کارایی حزب کمونیست در این کشور است.

خانم هوا تصریح کرد: بعد از سال ۲۰۰۱ آمریکا در کشورهایی از جمله عراق، لیبی، سوریه و افغانستان جنگ و عملیات نظامی به راه انداخت که سبب قتل بیش از ۸۰۰ هزار تن و بی خانمانی ده ها میلیون نفر شده است در داخل آمریکا هم اقلیت های ملی مانند آفریقایی تباران با وضعیت سخت حقوق بشری روبرو هستند.

نظرات بینندگان