arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

توییتر از یک بحران ۲۸۰ هزار دلاری نجات یافت

سایت تبادل رمزنگاری Coinbase اعلام کرده است که تقریباً معادل مبلغ ۲۸۰ هزار دلار آمریکا بیت کوین را از انتقال به مهاجمین که هک هفته گذشته در توییتر را ترتیب داده اند، در امان نگه داشته و ذخیره کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت تبادل رمزنگاری Coinbase اعلام کرده است که تقریباً معادل مبلغ۲۸۰ هزار دلار آمریکا بیت کوین را از انتقال به مهاجمین که هک هفته گذشته در توییتر را ترتیب داده اند، در امان نگه داشته و ذخیره کرده است.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت اعلام کرده است که فقط ۱۴ کاربر قبل از مشخص شدن ابعاد کلاهبرداری اطلاعات خود را با مبلغ ۳ هزار دلار به کلاهبرداران ارسال کرده اند.

 

بیشتر بدانید:

ابعاد پرونده حمله هکری مهاجمان توییتر که در تاریخ ۱۳ جولای رخ داد هنوز در دست بررسی است. هکر‌ها سعی کردند از طریق اکانت‌های مشاهیر دست به کلاهبرداری بزنند. در ۱۳ جولای، هکر‌ها ۱۳۰ اکانت توییتری مشهور، از جمله رئیس جمهور پیشین ایالات متحده: باراک اوباما، مدیرعامل تسلا، ایلان مسک و کانی وست را به خطر انداختند. هکر‌ها از اکانت‌ها برای تبلیغ کلاهبرداری استفاده کردند و از دنبال کنندگان خواستند بیت کوین را به آدرس‌های رمزنگاری شده ارسال کنند. سرانجام آن‌ها ۱۲۱۰۰۰ دلار آمریکا سرقت کردند.


اما براساس این گزارش، این مبلغ می‌توانست بسیار بیشتر باشد. فیلیپ مارتین، مدیر ارشد امنیت اطلاعات Coinbase اعلام کرد این شرکت بسیار سریع وارد عمل شد و در نتیجه اجازه نداد اطلاعات بیش از ۱۰۰ نفر سرقت شود. او گفت: ما حدود یک دقیقه از پس از ارسال توییت‌های بیانسه و مشاهیر دیگر متوجه شدیم که وضعیت خطرناک است.


این خبر در حالی منتشر می‌شود که توییتر همچنان به تحقیق درباره چه کسی در پشت هک ادامه می‌دهد توییتر اعلام کرده که اطلاعات هشت حساب به شکل کامل سرقت شده و به خطر افتاده است، اما هویت این اطلاعات را روشن نکرده است.

نظرات بینندگان