arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹

آموزش و پرورش: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی الزامی است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی الزامی است و این حضور توسط معلم و مدیر مدرسه کنترل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور دانش آموزان در کلاس‌های مجازی الزامی است و این حضور توسط معلم و مدیر مدرسه کنترل می‌شود.

زهرا مظفر درباره قوانین آموزش کلاس های مجازی اظهار داشت: ادارات آموزش و پرورش تدوین بخشنامه چگونگی آموزش در سال تحصیلی آینده را در دستورکار قرار داده و قرار است به مدارس ابلاغ شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در برنامه های خود سه سناریو را برای سال تحصیلی جدید با توجه به وضعیت استان ها و شهرها بر اثر شیوع ویروس کرونا پیش بینی کرده است؛ در وضعیت قرمز (آموزش صرفا مجازی)، وضعیت زرد (آموزش نیمه حضوری و مجازی) و وضعیت سفید آموزش حضوری ارائه می شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش این است که با راه اندازی شبکه شاد برخی از آموزش ها حتی در صورت سفید بودن شرایط به صورت مجازی به دانش آموزان ارائه شود. یعنی در واقع آموزش برخی از دروس به صورت مجازی باشد که تمام این موارد در دستورالعمل ابلاغی آموزش سال تحصیلی جدید پیش بینی شده است و به زودی به مدارس ابلاغ خواهد شد.

دانش آموزان در مناطق زرد باید سه روز در مدارس حاضر شوند

مظفر در پاسخ به این سوال که آیا حضور دانش آموز در وضعیت زرد مناطق به دلیل شیوع ویروس کرونا در مدارس اجباری است، ادامه داد: در دستورالعمل مشخص شده برای اینکه تراکم کلاس ها و پروتکل های بهداشتی رعایت شود، برخی از دروس الزاما باید حضوری ارائه شود و دانش آموزان هم بر اساس دستورالعمل باید در مدارس برای دریافت آموزش حضوری حاضر شوند.

وی افزود: بی شک آموزش و پرورش هم مانند والدین نگران سلامت دانش آموزان است و حفظ جان دانش آموزان را در اولویت می داند، وزارتخانه با رعایت پروتکل بهداشتی بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می کند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش یادآور شد: در منطقه ای که در وضعیت زرد باشد با رعایت پروتکل های بهداشتی موانع حضور دانش آموزان برطرف می شود؛ بنابراین تراکم در کلاس ها به حداقل می رسد و دانش آموز با رعایت فاصله فیزیکی آموزش حضوری را از معلمان دریافت می کند.

حضور دانش‌آموزان در کلاس آنلاین کنترل می‌شود

مظفر همچنین با بیان اینکه قوانین کلاس های مجازی هم در دستورالعمل مقرر پیش بینی شده است، گفت: به طور مثال در کلاس آنلاین دانش آموز مقرر است در ساعات مشخص شده مدرسه که برنامه کلاس رسمی به او ارائه می شود، به صورت آنلاین حاضر باشد.

وی تصریح کرد: معلمان در کلاس های آنلاین مانند کلاس های حضوری دانش آموزان را حضور و غیاب می کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش افزود: درخواست آموزش و پرورش از اولیا این است که همان مشارکت جدی را که از اسفند ۹۸ تاکنون در بحث آموزش دانش آموزان داشتند، در سال تحصیلی آینده نیز داشته باشند.

مظفر عنوان کرد: در حال حاضر نهایی شدن ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور در دستورکار است که امید است با مشارکت والدین سال تحصیلی آینده به صورت مجازی یا نیمه حضوری و مجازی به خوبی برای دانش آموزان رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، مدارس پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند سال ۹۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعطیل شدند و آموزش ها به صورت مجازی به دانش آموزان ارائه شد.

پیش بینی می شود با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در سال تحصیلی آینده هم حجم بیشتر آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت گیرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان