arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹

ارمنستان: اوضاع در مرز با جمهوری آذربایجان نسبتاً آرام است

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان وضعیت مرزی این کشور با آذر‌بایجان را نسبتاً آرام توصیف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان وضعیت مرزی این کشور با آذر‌بایجان را نسبتاً آرام توصیف کرده است.

به گزارش فارس، «شوشان استپانیان»، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه‌شنبه) از وضعیت نسبتاً آرام مرز بین ارمنستان و آذر‌بایجان در طول شب گذشته، خبر داد.

به نوشته خبر‌گزاری تاس، استپانیان در صفحه اجتماعی فیس‌بوک خود ساعتی پیش نوشت: «تمام طول شب [گذشته] تا روز ۲۸ ژوئیه، مانند الان، مرز بین آذر‌بایجان و ارمنستان نسبتاً آرام مشاهده شده است.»

وی افزود: «نیرو‌های آذر‌بایجانی ۱۷ بار آتش‌بس را در بخش‌های مختلفی از این مرز نقض کرده و به مواضع ارمنستان ۲۲۰ بار شلیک کرده‌اند.»

صحبت‌های امروز استپانیان در حالی مطرح شده که طی روزهای اخیر نیز شدت تنش‌ها کاهش یافته و دو طرف از آرام بودن شرایط در مرزها خبر داده‌اند.

تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز ۱۲ جولای آغاز شد. آذربایجان ادعا می‌کند آغازگر این تنش‌ها حملات توپخانه‌ای نظامیان ارمنی به نیروهای این کشور در ناگورنو-قره باغ بوده است.

ارمنستان نیز در مقابل ادعا می‌کند تنش‌ها بعد از تلاش‌های ارتش آذربایجان برای حمله به مواضع ارمنستان افزایش یافته است.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

نظرات بینندگان