arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

توصیه‌های یک پزشک بخش مراقبت‌های ویژه درباره کرونا

دکتر مایک هانسن پزشک آمریکایی متخصص بیماری‌های ریوی که در دوران شیوع کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مشغول به کار است اخیرا در یک ویدیو در یوتیوب درباره مشاهدات خود از کرونا صحبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر مایک هانسن پزشک آمریکایی متخصص بیماری‌های ریوی که در دوران شیوع کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مشغول به کار است اخیرا در یک ویدیو در یوتیوب درباره مشاهدات خود از کرونا صحبت کرده است.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، او این مشاهدات و تجارب را بر اساس معاینه و مداوای صد‌ها بیماری که این روز‌ها مورد معاینه قرار داده مطرح کرده است:


بیشتر بدانید:

علائم
"شایع‌ترین علائمی که مشاهده می‌شود شامل تب، سرفه، تنگی نفس و درد عضلانی است. من در بسیاری از بیماران با علائم دیگری، مانند از بین رفتن طعم و بو، تهوع یا اسهال مواجه می‌شوم.

 

سطح ویتامین D کم است
بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به بستری دارند، میزان ویتامین D. بسیار کمی در بدن خود دارند، اما نمی‌توان مطمئن بود که این یک بیماری علت و معلولی است.

 

ویروس بسیار مسری است
این ممکن است واضح به نظر برسد، اما حتی در محیط ICU بسیار کنترل شده با پروتکل‌های ایمنی دقیق آن، مردم هنوز هم می‌توانند به کرونا مبتلا شوند. هانسن یادآوری می‌کند که یک بیمار که به دلایل کاملاً نامرتبط با کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان بود ناگهان علائم کرونا را نشان داد و التهاب ریه داشت، اما مشخص نیست که ویروس دقیقاً چگونه وارد بخش مراقبت‌های ویژه شده است. این موضوع نشان می‌دهد که ویروس چقدر مسری است.

کرونا

درمان
ما به رمسدیر، پلاسما، دگزامتازون و حتی دوز‌های درمانی رقیق کننده خون می‌پردازیم، اما، نمی‌توانم یک روش را بر روش دیگر برتری دهم. ما همیشه نیاز به مطالعات علمی در قالب کارآزمایی کنترل تصادفی داریم تا واقعاً بدانیم که آیا درمانی موثر است یا خیر.

 

چاقی
بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا چاق هستند و بسیاری از افراد چاق مبتلا به گرفتگی بینی در حین خواب هستند، یا سندرم چاقی بیش از حد، دارند و در نتیجه نمی‌توانند به راحتی نفس بکشند.

 

ونتیلاتور
سؤال این است، قبل از تصمیم گیری در مورد قرار دادن لوله تنفس، چقدر اجازه دهیم سطح اکسیژن کسی پایین برود. تصمیم گیری وقتی شخصی در تنفس مشکل جدی دارد آسان‌تر می‌شود، تصمیم گیری آسانتر می‌شود. در کرونا دلیل متفاوت بودن توانایی ریه بیماران چالش تا حد زیادی بیشتر است؛ برخی از بیماران ممکن است التهاب بیشتری داشته باشند یا لخته‌های خون بیشتری در ریه وجود داشته باشد.

 

بهبود
در برخی از بیماران صدمات دائمی به عملکرد ریه آن‌ها وجود دارد، اما در موارد دیگر، آسیب به تدریج با گذشت زمان بهبود می‌یابد.

 

ویروس غیرقابل پیش بینی است
اصلا قابل پیش بینی نیست که چه کسی بیمار می‌شود، انواع علائم، تغییر در شدت بیماری، زمانی که فرد می‌تواند خوب شود و بعد ناگهان به ونتیلاتور نیاز پیدا کند، چگونه بعضی از افراد التهاب بیشتری را می‌کنند و برخی دیگر لخته خون را تجربه می‌کنند و... همگی غیرقابل پیشبینی است.

نظرات بینندگان