arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پراید ۹۳ میلیونی در بازاری با رکود کامل / رضایت مسکو از نتایج آزمایش واکسن کرونای روسی بر روی بیماران / بازگشت کوپن کلید خورد / فرار داماد وزیر سابق از کشور و رو کردن مستندات علیه پدر زن / عمران خان: در حال رسیدن به پیشرفت هایی در وساطت میان ایران و عربستان هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پراید ۹۳ میلیونی در بازاری با رکود کامل / رضایت مسکو از نتایج آزمایش واکسن کرونای روسی بر روی بیماران / بازگشت کوپن کلید خورد / فرار داماد وزیر سابق از کشور و رو کردن مستندات علیه پدر زن / عمران خان: در حال رسیدن به پیشرفت هایی در وساطت میان ایران و عربستان هستیم

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رضایت مسکو از نتایج آزمایش واکسن کرونای روسی بر روی بیماران: وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند. در بیانیه ای تاکید شده است: «نتایج این بررسی‌ها به طور واضح ایجاد ایمنی آشکار در میان تمامی دریافت کنندگان واکسن است و هیچگونه آثار جانبی یا انحراف از عملکرد بدن داوطلبان مشاهده نشده است.»

بازگشت کوپن کلید خورد: حجت‌الاسلام حسین میرزایی با اشاره به طرح‌های مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهار داشت: در دو هفته قبل طرح‌ کالابرگی برای کالاهای اساسی مخصوص دهک‌های پایین جامعه از جهت ظرفیت‌های اقتصادی تنظیم شده است. وی افزود: در راستا این طرح کالابرگی برای کالاهای اساسی طراحی می‌شود تا دولت در خصوص کالاهای اساسی، حمایتی را از اقشار آسیب‌پذیر جامعه داشته باشد.

حمله کیهان به آیت الله هاشمی: روزنامه کیهان نوشت: هرگز مرحوم هاشمی، کلمه‌ای درباره عدم اعتماد به دشمن و سخت‌گیری و دقت در مذاکرات و نگارش توافق نگفت بلکه با ذوق‌زدگی دور از انتظار، نقش مذاکره با آمریکا را تابوشکنی می‌دانست و از این اتفاق ابراز خوشحالی می‌کرد!

عمران خان: در حال رسیدن به پیشرفت هایی در وساطت میان ایران و عربستان هستیم: نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگویی با الجزیره که نسخه کامل آن روز چهارشنبه منتشر می‌شود در خصوص میانجیگری میان ایران و عربستان گفت: میانجیگری ما میان ایران و عربستان پایان نیافته است‌ و به آرامی در حال رسیدن به پیشرفت‌هایی هستیم. وی افزود: ما تمام تلاش‌مان را برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی میان ایران و عربستان انجام داده‌ایم و تلاش‌هایمان با موفقیت همراه بوده است.

گفتگوی کم سابقه  وزیران خارجه ایران و امارات از نگاه الجزیره: شبکه الجزیره با مورد توجه قرار دادن محورهای گفت‌وگوی اخیر وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی، این گفت‌وگو را کم سابقه تلقی کرد. وزرای امور خارجه ایران و امارات متحده عربی گفت‌وگویی کم سابقه درباره موضوعات متعدد دوجانبه و در سطح منطقه از جمله شیوع ویروس کرونای جدید داشته‌اند.  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توییتری درباره این گفت و گو نوشت که "گفت و گوی ویدیویی مهم، صریح و دوستانه ای" راجع به کووید-۱۹ و "شرایط موجود دوجانبه، منطقه و جهان" انجام شد.

فرار داماد وزیر سابق از کشور و رو کردن مستندات علیه پدر زن: چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه ۱۳ مرداد ماه) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. این پرونده ۱۵ متهم دارد که ۵ متهم آن به نام‌های مرجان شیخ الاسلامی، محمدحسین شیرعلی، مهدی شریفی نیک نفس، سید امین قریشی سربستانی و اشرف ریاحی متواری هستند، البته متهم ریاحی وارد ایران شده و در داخل کشور است، اما متواری شده و در دادگاه حاضر نشده است.

۲۶ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونا: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید. لاری در تشریح استانهای در وضعیت قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پراید ۹۳ میلیونی در بازاری با رکود کامل: بررسی روند بازار خودرو نشان می‌دهد که نسبت به هفته گذشته، قیمت‌ها در بازار با شیبی ملایم، علیرغم نبود مشتری و به حداقل رسیدن خرید و فروش‌ها، افزایشی پیش می‌رود و قیمت پراید از ۹۰ میلیون تومان هم فراتر رفت. در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو هر دستگاه پژو ۴۰۵ GLX از ۱۳۰ به ۱۳۹ میلیون تومان، سمند LX از ۱۳۶ میلیون تومان در هفته‌های گذشته به ۱۴۳ میلیون تومان، پژو پارس ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۵۱ به ۱۶۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۷۸ به ۱۹۷ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۲۹۰ به ۲۹۸ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.   در گروه سایپا نیز دستگاه پراید ۱۱۱ از ۸۹ در هفته‌های گذشته به ۹۳ میلیون تومان، وانت پراید(۱۵۱) از ۸۱ به ۹۱ میلیون تومان و  پراید ۱۳۱ نیز از ۷۸.۵ به ۸۱ میلیون تومان رسیده‌اند. 

طرح نمایندگان برای واریز یارانه ۴۰ لیتر بنزین به حساب هر ایرانی: احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل ۴۰ لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود. وی افزود: این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر بنزین ماهانه خودرو ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند باید واریز شود.

 

نظرات بینندگان