arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

ابتلای ۸۰ نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی اطفال مشهد به کرونا

۸۰ نفر از کارکنان مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال شرق کشور در مشهد به نام "اکبر" تا کنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۸۰ نفر از کارکنان مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال شمال شرق کشور در مشهد به نام "اکبر" تا کنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد روز سه‌شنبه با بیان این مطلب به ایرنا گفت: مجموع کارکنان شاغل در این بیمارستان در تمام بخش‌ها اعم از کادر درمانی ، پزشک، پرستار و پشتیبانی حدود ۵۰۰ نفر است.
دکتر حسین محسن زاده افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک به صورت سرپایی با علائمی شبیه به کرونا در این بیمارستان پذیرش و بیش از ۳۷۰ نفر از آنها بستری شده‌اند و از بین کودکان بستری شده آزمایش حدود ۸۰ نفر آنان مثبت شده است.

وی اضافه کرد: خطر ابتلای کادر درمانی به بیماری کرونا در بیمارستان های کودکان بیشتر از سایر مراکز درمانی است چرا که کودکان در بیماری کرونا مانند بمب‌های خاموش به شمار می‌روند.
مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر مشهد گفت: بسیاری از کودکان یا ناقل بیماری کرونا هستند که به علت سیستم ایمنی قوی علائم بیماری در آنان بروز نمی یابد و یا این که ممکن است بیماری کووید ۱۹ در کودکان با علائم دیگری غیر از سندرم حاد تنفسی خود را نشان دهد و با عارضه های گوارشی همراه باشد.
محسن زاده افزود: به طور میانگین روزانه سه تا چهار کودک جدید مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می شوند اما مرگ ومیر کودکان مبتلا به کرونا خوشبختانه کم و بیشتر در کودکان با ضعف سیستم ایمنی و بیماریهای زمینه ای رخ می دهد.
وی ادامه داد: تعداد بیماران کودک مراجعه کننده به بیمارستان اکبر در شرایط عادی هزار و ۸۰۰ نفر در ماه است که در شرایط کرونایی و بدنبال محدودیت ها پیش آمده این تعداد به کمتر از ۵۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است.
بیمارستان فوق تخصصی اطفال مشهد به نام اکبر یکی از بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توسط خیران و خانواده "علیزاده" احداث شد و در سال ۱۳۹۶ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در فضایی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع واقع شده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسیده است.

نظرات بینندگان