arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

پیام تسلیت مقامات جهان به دولت و ملت لبنان

به دنبال وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت، رؤسای مصر، اردن، قطر و قبرس در پیام‌هایی جداگانه وقوع این حادثه را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفتند. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر وقوع حادثه دردناک انفجار در بیروت را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانوادهای آنان صبر از خدای متعال طلب کرد. وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام همدردی با ملت لبنان، از آمادگی کشورش برای ارائه کمک و پشتیبانی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت، رؤسای مصر، اردن، قطر و قبرس در پیام‌هایی جداگانه وقوع این حادثه را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفتند.

به گزارش شفقنا، به نقل از المیادین، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر وقوع حادثه دردناک انفجار در بیروت را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل و برای خانوادهای آنان صبر از خدای متعال طلب کرد.

رئیس جمهوری قبرس نیز در پیامی ضمن تسلیت به ملت و دولت لبنان، پیشنهاد کمک داد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان تماس گرفته و دستور ارسال بیمارستان های سیار به بیروت را صادر کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و رئیس شورای اروپا نیز درخصوص ارائه کمک به لبنان در این حادثه اعلام آمادگی کردند.

وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام همدردی با ملت لبنان، از آمادگی کشورش برای ارائه کمک و پشتیبانی خبر داد.

محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی در پیامی جداگانه وقوع این حادثه را به ملت لبنان تسلیت گفت.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی یمن در توئیتی نوشت: با مردم لبنان به خاطر انفجار مهیب بیروت ابراز همبستگی می کنیم و به خانواده قربانیان تسلیت می گوییم.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به انفجار بیروت اعلام کرد که کشورش آماده کمک با هر شیوه ای است که مقامات لبنان لازم بدانند.

سفارت قزاقستان در بیروت اعلام کرد که سفیر این کشور در نتیجه انفجار زخمی شده و به ساختمان سفارتخانه نیز خسارت وارد شده است.

خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که انفجار بیروت خسارت زیادی به کاخ ریاست جمهوری بعبدا وارد کرده است.

مرک لرزه نگاری اروپا – مدیترانه اعلام کرد که ساکنان جزیره قبرس در فاصله ۲۴۰ کیلومتری بیروت، انفجار را احساس کردند.

مدیر آتش نشانی ضاحیه بیروت اعلام کرد که افراد زیادی در مکان حادثه سرگردان هستند و دسترسی به آنها دشوار است اما عملیات نجات جان مجروحان و انتقال آنان به بیمارستان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که نمی توان تحقیقات را پیش‌بینی کرد و پس از اتمام آن، اطلاعات تایید شده این حادثه را منتشر خواهند کرد.

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان از اعضای شورای عالی دفاع خواست تا امشب در نشست اضطراری در کاخ بعبدا شرکت کنند.

بیمارستان های بیروت مردم را به اهدای خون برای کمک به مجروحان این حادثه فرا خوانده‌اند و کارد پزشکی از افزایش شمار قربانیان این انفجار خبر داده‌اند.

المیادین ساعاتی قبل از وقوع انفجار در بندر بیروت خبر داد و با تاکید بر حجم بالای خسارت حاصل از انفجار و آتش گرفتن یک کشتی در این بندر، اعلام کرد این نگرانی وجود دارد که تعدادی از زخمی‌ها جان خود را از دست بدهند.

نظرات بینندگان