arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

شاخص بورس، امروز ۱۵ مرداد ۹۹

در جریان یک ساعت نخست معاملات بورس روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، شاخص کل با بیش از ۲۵ هزار واحد رشد بار دیگر وارد کانال ۲ میلیون واحدی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان یک ساعت نخست معاملات بورس روز چهارشنبه ۱۵ مرداد، شاخص کل با بیش از ۲۵ هزار واحد رشد بار دیگر وارد کانال ۲ میلیون واحدی شد.

به گزارش نبض بازار . در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۲۵ هزار واحدی بار دیگر وارد کانال ۲ میلیون واحدی شد. رشد ۱٫۲۵ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت ۰٫۷ درصد رشد داشت.


ر یک ساعت نخست معاملات امروز، بیش از ۶۵۵ هزار معامله در بورس صورت گرفته که در آن ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فارس، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و نماد شتران نیز تاثیرگذارترین نماد منفی بورس بود.
معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که گروه بانکی با افزایش تقاضا در تمامی نماد‌های خود مواجه شده و تقریبا تمامی اعضای این گروه صف خرید تشکیل داده‌اند. در گروه خودرویی، سرمایه‌گذاری و ساخت محصولات فلزی نیز جو غالب مثبت بوده است، ولی گروه فلزات اساسی فراورده‌های نفتی با فشار عرضه در برخی نماد‌ها مواجه شده‌اند. ضمن اینکه اکثر نماد‌های گروه انبوه‌سازی نیز در محدوده منفی معامله می‌شوند.
امروز همچنین از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح عرضه اولیه «امین» آغاز شده و ثبت سفارش در این نماد تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. امروز همچنین مجمع عمومی سالیانه نماد‌های فولاد، وتجارت و فخوز نیز برگزار خواهد شد.
بازار سهام در حالی امروز را با رشدی ۱٫۲۵ درصدی آغاز کرده که روز گذشته شاخص کل اگر چه رشدی نزدیک به ۲ هزار واحد را به ثبت رساند، اما فشار عرضه در برخی از نماد‌ها بسیار زیاد بود.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در یک میلیون و 77 هزار نوبت معاملاتی، 4 هزار و 29 میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش 104 هزار و 408 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

7 نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: فارس، تاپیکو، شتران، فملی، وغدیر، حکشتی و پارسان.

تعداد صف های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از 643 نماد حاضر، 171 نماد در صف خرید و 84 نماد در صف فروش بودند.

برترین عرضه و تقاضا

7 نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: وپارس، ونیکی، وبصادر، وغدیر، آبادا، فارس و وخارزم.

7 نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: برکت، پترول، وساپا، بترانس، غگل، خپارس و کاما.

بیشترین و کمترین قیمت

7 نماد با بیشترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: خلنت، لپارس، وتوس، ستران، غنوش، فارس و دکیمی.

7 نماد با کمترین قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: برکت، ورنا، دجابر، وساپا، غمارگ، تپمپی و حفارس.

نقشه بازار در نیمه اول

نظرات بینندگان