arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

وزارت بهداشت افغانستان: ابتلای ۱۰ میلیون شهروند این کشور به کرونا، بر اساس یافته‌های جدید

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد یافته‌های جدید این وزارت نشان می‌دهد 10 میلیون تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد یافته‌های جدید این وزارت نشان می‌دهد 10 میلیون تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.


به گزارش  فارس، «احمدجواد عثمانی»، سرپرست وزارت بهداشت افغانستان روز چهارشنبه، پانزدهم مرداد، در یک نشست خبری گفت براساس گزارش جدید این وزارت، ۳۱.۵ درصد از شهروندان افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

طبق یافته‌های جدید وزارت بهداشت افغانستان، شمار تخمینی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

در این گزارش ۳۴ ولایت افغانستان به 9 منطقه تقسیم شده است.

احمدجواد عثمانی گفت که میزان ابتلا به ویروس کرونا در مناطق مختلف متفاوت بوده است.

براساس یافته‌های جدید وزارت بهداشت افغانستان، در کابل ۵۳ درصد کل ساکنان آن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم در منطقه شرق به ۴۲.۳ درصد، در مرکز به ۳۶.۳ درصد، در ولایت‌‌های غربی به ۳۴.۱ درصد، در ولایت‌های شمال‌شرقی به ۳۲.۴ درصد می‌رسد.

کم‌ترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های دایکندی و غور بوده است. یافته‌های وزارت بهداشت افغانستان نشان می‌دهد که ۲۱ درصد ساکنان این دو ولایت به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

این در حالی است که مقامات بهداشتی افغانستان در جدیدترین آمار خود اعلام کردند در بیست و چهار ساعت گذشته، 275 فرد مشکوک به بیماری کووید 19 آزمایش شد که نتیجه 47 تن مثبت اعلام شد.

این وزارت روز چهارشنبه 15 مرداد اعلام کرد که تاکنون ۳۶ هزار و ۸۲۹ نفر به بیماری کووید19 مبتلا شده‌اند.

نظرات بینندگان