arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اظهارات ترامپ درمورد توافق با ایران / قتل پدر و دختر لبنانی در تهران / رونمایی از ۱۰۰ هزار تومانی جدید / شکایت از وزیر به دلیل فیلتر نکردن اینستاگرام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

ترامپ: اگر در انتخابات برنده شوم خیلی سریع با ایران توافق می‌کنم
ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری گفت: «ایران خیلی دوست دارد که من رییس‌جمهور نشوم. من را این اعلام می‌کنم: اگر زمانی ما برنده شدیم در زمانی بسیار سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.» او اضافه کرد: همه این کشورها خیلی زود با ما وارد توافق خواهند شد. ایران برای توافق با ما له له می‌زند، ولی می‌خواهند صبر کنند چون ترجیح می‌دهند با جو بایدن توافق کنند.

قتل پدر و دختر لبنانی در تهران

خبرگزاری فارس نوشت: "برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که ساعت ۹ شب یک موتورسوار، پدر و دختری لبنانی را در خیابان پاسداران تهران با سلاح گرم به قتل رسانده‌ است. هنوز جزییات بیشتری جز اینکه نام آنها حبیب و مریم داوودی است، در دست نیست"

رونمایی از ۱۰۰ هزار تومانی جدید

رئیس بانک مرکزی در یک برنامه تلویزیونی از ۱۰۰ هزار تومانی جدید رونمایی کرد. عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه چهار صفر این ۱۰۰ هزار تومانی (یک میلیون ریالی) کم رنگ‌تر از دو صفر دیگر، در گوشه بالای آن درج شده است تاکید کرد حذف چهار صفر در مجلس جدید نیز در حال پیگیری است اما بانک مرکزی در اسکناس‌های جدیدی که چاپ می‌کند صفرها را به صورت کمرنگ چاپ می‌کند تا به نوعی نشانه دوران گذار باشد.

فیسبوک نرم‌افزار شبیه تیک‌تاک را راه‌اندازی کرد

شرکت فیسبوک روز چهارشنبه ۱۵ مرداد يک نرم‌افزار ارسال و اشتراک ویدئو شبیه به تیک‌تاک را در آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر راه‌اندازی کرد. این نرم افزار به نام «ریلز» داخل شبکه اجتماعی و پرطرفدار اینستاگرام کار می‌کند. راه‌اندازی «ریلز» نبرد تجاری بین فیسبوک و تیک‌تاک که هر یک ديگری را یک تهدید جدی تلقی می‌کند تشدید خواهد کرد. هر دو شرکت سخت تلاش می‌کنند نوجوانان و جوانان را در آمریکا جلب کنند. طی دو سال گذشته بسیاری از کاربران این گروه جمعیتی به تیک‌تاک جذب شده‌اند.

نصرالله: به سفر مکرون به دید مثبت نگاه می‌کنیم

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: «این که گفته شود انفجار بیروت ناشی از مخازن تسلیحاتی و انبارهای موشکی حزب‌الله است، نهایت ظلم و جنایت در حق ماست. ما قاطعانه و با جدیت وجود هرگونه موشک یا مواد [منفجره] متعلق به ما در بندر بیروت چه در گذشته و چه در حال حاضر را تکذیب می‌کنیم». وی افزود: هیأت‌های زیادی از کشورهای مختلف به این کشور آمده‌اند که مهمترین آن، سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بود و حزب‌الله به سفر و کمک‌های ماکرون به دید مثبت نگاه می‌کند 

شکایت از وزیر ارتباطات به دلیل عدم فیلتر اینستاگرام

گروهی تحت عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» نهضت شکایت از وزیر ارتباطات به خاطر عدم اجرای دستورات و مصوبات بویژه در مورد اینستاگرام راه انداخته‌اند.

احتمال وجود عامل خارجی در انفجار بیروت

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان گفت که همه احتمالات از جمله وقوع اهمال‌کاری یا دخالت یک کشور خارجی در انفجار بیروت بررسی می‌شود.

مسکو: به هرگونه حمله موشکی، پاسخ اتمی خواهیم داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آنجا که تشخیص نوع کلاهک موشک‌های بالستیک مقدور نیست، اگر یکی از این موشک‌ها به سمت روسیه پرتاب شود، بلافاصله با سلاح اتمی پاسخ داده خواهد شد.

ماه‌چهره خلیلی درگذشت

ماه چهره خلیلی ـ بازیگر سریال های «در چشم باد»، «مختارنامه» و «کلاه پهلوی» ـ جمعه، ۱۷ مرداد ماه در سن ۴۴ سالگی در لندن درگذشت.  علت مرگ او سرطان کبد عنوان شده است.

فوت ۱۵۶ نفر دیگر

سخنگوی وزارت بهداشت از قربانی ‌شدن ۱۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. با احتساب این تعداد، آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۸ هزار و ۱۳۲ نفر می‌رسد. او همچنین از شناسایی دو هزار و ۴۵۰ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که تعداد مبتلایان شناسایی‌شده به ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است.

واعظی: در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: شواهد و علائم نشان می‌دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود‌.

برگزاری عزاداری محرم مطالبه عموم مردم است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برگزاری عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) مطالبه عموم مردم است گفت: مطالبه یک عده‌ای برای تعطیلی جلسات نباید رویکرد عمومی جلوه داده شود. حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه هیچ زمانی دشمنان فرصتی این چنین برای صدمه زدن به مجالس امام حسین (ع) نداشته‌اند افزود: سخنرانی مقام معظم رهبری نشان داد که درگیری اصلی ایشان با آمریکاست؛ بهترین محمل برای تبیین این مسئله، مجالس عزاداری محرم است

نظرات بینندگان