arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

ابراز تمایل توییتر برای خرید «تیک تاک»

در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تنش‌های ماههای اخیر با چین، ضرب‌الاجل چهل روزه‌ای را تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) برای واگذاری اپلیکیشن چینی «تیک تاک» به شرکت مایکروسافت یا یک شرکت دیگر آمریکایی تعیین کرده است، شرکت «توییتر» برای خرید بخش آمریکایی این اپلیکیشن پرطرفدار ابراز تمایل کرده است. شرکت سهامی عام توئیتر با ابراز علاقه نسبت به خریدن اپلیکیشن اشتراک ویدیوی «تیک تاک» با صاحب چینی‌اش «بایت‌دنس» وارد مذاکره شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراز تمایل توییتر برای خرید «تیک تاک»

بعد از ضرب‌الاجل 40 روزه ترامپ برای واگذاری برنامه چینی «تیک‌ تاک» به شرکت آمریکایی، شرکت توییتر برای خرید این اپلیکشن ابراز تمایل کرد.

به گزارش فارس، در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پی تنش‌های ماههای اخیر با چین، ضرب‌الاجل چهل روزه‌ای را تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور ماه) برای واگذاری اپلیکیشن چینی «تیک تاک» به شرکت مایکروسافت یا یک شرکت دیگر آمریکایی تعیین کرده است، شرکت «توییتر» برای خرید بخش آمریکایی این اپلیکیشن پرطرفدار ابراز تمایل کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ اخیراً هشدار داده بود که در صورتیکه اپلیکیشن تیک تاک به یک شرکت آمریکایی واگذار نشود، فعالیت آن در خاک آمریکا ممنوع خواهد بود.

دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که شرکت توییتر (TWTR.N) با گروه چینی ByteDance که صاحب اپلیکیشن تیک تاک است، وارد گفت‌وگو شده است تا برای خرید عملکردهای این برنامه در آمریکا ابراز تمایل کند.

بنا به گفته منابع آگاه، توییتر تقریباً ۳۰ میلیارد دلار سرمایه در بازار دارد که به اندازه ارزش واگذاری دارایی‌های تیک تاک است و برای پیشبرد چنین معامله‌ای نیاز به افزایش سرمایه‌های خود دارد.

بنا به گزارش شبکه یورونیوز، تیک تاک یک شبکه اجتماعی برای ساخت و به اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه ۳ تا ۱۵ ثانیه‌ای است که محبوبیت فراوانی در میان نوجوانان دارد و از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۶، تاکنون ۱.۶ میلیارد بار دانلود شده است که ۱۲۳ میلیون بار آن در آمریکا بوده است.

با افزایش تنش‌های اخیر میان چین و آمریکا، کاخ سفید مدعی است که این اپلیکیشن اطلاعات خصوصی جمع‌آوری شده از کاربران را به دولت چین منتقل می‌کند اما علیرغم آنکه آژانس نظارت بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا، پرونده‌ای را برای تحقیق درباره این شرکت آغاز کرده است اما تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص منتشر نشده است.

با اینحال، امروز (یکشنبه) اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه گروه اجرایی اپلیکیشن تیک تاک برای مقابله با ضرب‌الاجل دولت ترامپ، وارد عمل شده و اعلام کرده که تا 11 آگوست (21 مردادماه)، علیه دولت ترامپ به دادگاه شکایت خواهند کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت نیز در حال رایزنی برای خرید بخش آمریکایی اپلیکیشن تیک تاک است و برخی منتقدان می‌گویند که تعیین ضرب‌الاجل ترامپ با هدف اعمال فشار به شرکت چینی برای امضای قرارداد فروش بخش آمریکایی تیک تاک به یک شرکت آمریکایی است.

نظرات بینندگان