arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

ترامپ از حمله به مثلث چین، روسیه و ایران به دنبال چیست؟

این روز‌ها رئیس جمهور آمریکا حمله‌ای را آغاز کرده و ادعا می‌کند که مثلث روسیه، چین و ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می‌کنند تا مانع از پیروزی او شده و زمینه برای روی کار آمدن بایدن فراهم شود. ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که چین و ایران از شکست وی به شدت خوشحال می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ از حمله به مثلث چین، روسیه و ایران به دنبال چیست؟

انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست.

رای الیوم نوشت: این روز‌ها رئیس جمهور آمریکا حمله‌ای را آغاز کرده و ادعا می‌کند که مثلث روسیه، چین و ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می‌کنند تا مانع از پیروزی او شده و زمینه برای روی کار آمدن بایدن فراهم شود. ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که چین و ایران از شکست وی به شدت خوشحال می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: به عقیده ما، ترامپ در اظهارات خود جدی نبود و تلاش می‌کند با این صحبت‌ها نظر رأی دهندگان راست گرای نژاد پرست را به سوی خود جلب کند، به این دلیل که ایشان همچنان در تفکر جنگ سرد و فضای آن به سر می‌برند و هیچ احساس دوستی نسبت به ایران، روسیه و چین ندارد، بویژه در مورد روسیه که همچنان ان را امپراطوری کمونیست و و منبع شرّ می‌دانند.

سه دولت چین، روسیه و با درجه‌ای کمتر، ایران، در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آینده، بُرد می‌کنند، چرا که وی این بار از هیچ تلاشی برای نابودی قدرت آمریکا و تضعیف اتحاد داخلی آن فروگذار نمی‌کند و کشورش را در نظر مردم سراسر جهان، مورد کراهت قرار می‌دهد.

۴ سال ریاست جمهوری ترامپ، سریالی بود از شکست‌های او در تمام سطوح. به استثنای جهش اقتصادی که در کاهش میانگین بیکاری و رونق صنعت سلاح نمود یافت و البته دلیل آن، باجگیری ترامپ از دولت‌های عربی خلیج فارس است و به سختی می‌توان دستاورد اساسی برای وی برشمرد.

ترامپ در مقابله با کرونا شکست سختی خورد و تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا به ۵ میلیون نفر و تعداد فوتی‌ها به ۲۰۰ هزار نفر رسید. اما شکست بزرگتر او، خروج از اغلب نهاد‌های بین المللی، تضعیف ناتو و ناکامی در براندازی نظام ایران از طریق تحریم‌های شدیدی است که نتایج عکس داد.

اگر گزارش‌هایی که دال بر دخالت روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات دوره قبل بود، درست باشد، این مساله نشان دهنده نابغه بودن ولادیمیر پوتین، دقت ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آن و بانک‌های عقل استراتژیک در روسیه است، چرا که روسیه از فضای حاکم بر دوره ریاست ترامپ، بهترین نتایج را به دست آورد. همین امر در مورد چین هم صدق می‌کند، که در سکوت و با درایت عالی خود توانست ظرف مدت کوتاهی به عنوان یک ابرقدرت مطرح شده و ایالات متحده را از عرش جهان کنار زده و خود جایگزینش شود.

هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت در مورد نتیجه انتخابات آمریکا صحبت کنیم و برتری بایدن در نظر سنجی‌ها نمی‌تواند دلیل محکمی برای مشخص بودن نتایج باشد، چرا که تمام نظرسنجی‌ها در دوره قبلی نشان می‌داد که کلینتون از ترامپ پیشی گرفته است، اما پیروزی ترامپ باعث غافلگیری همه شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
1
حالا نه اینکه ایران تعداد ابتلاها به کروناش کم هست و مرگ و میر نداره و ما کرونا رو شکست دادیم اصلا ما خوبیم جمعیت امریکا چقدر هستش ایران چقدر هستش با این تحلیل های مسخره فقط دلتون رو صابون میزنید و گرنه ترامپ رئیس بعدی هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
1
2
ترامپ و بایدن نداره سک برار سگ گرگ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
2
اشتباه نکنید لطفا این مثلث نیست یک مربع کاملا شفافی است که اظلاع آن در حال بازی کردن با ما هستند . ولاغیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
2
0
تحلیل آبکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
بقول معروف سالیکه نیکوست ازبهارش پیداست مستیکه ترش ازتاقارشپیاست
بنابراین سگ زرد برادرشغال است درمقابل گرگ درنده وحشی افسارگ ریخته مثل ترامپ جنایتکار وجنایت پیشه قماربازکه روی چنگیز مغولراسفیدک رده بناباین سیاست هردوحزب ازنظرخیانت وجنایت یکیست دلمونراباین یاانخوش نکنیم
نظرات بینندگان