arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

ادعای پومپئو: دولت های منطقه از خلیج فارس تا اسرائیل حامی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستند / نامه شورای همکاری خلیج فارس درباره ایران شجاعانه بود

وزیر امور خارجه آمریکا نامه‌ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را یک بیانیه "شجاعانه" خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا نامه‌ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را یک بیانیه "شجاعانه" خواند.

مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به درخواست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در نامه دبیرکل این گروه به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، نوشت: نامه شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت سازمان ملل و درخواست برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران یک بیانیه شجاعانه بود. آمریکا این هفته پس از سال ها دیپلماسی برای تمدید تحریم تسلیحاتی (پیش نویس) قطعنامه ای را ارائه خواهد کرد. شورای امنیت باید بین مسلح کردن تروریست ها و ایستادن در کنار خلیج فارس یکی را انتخاب کند.

پومپئو همچنین مدعی شد که کشورهای منطقه از خلیج فارس تا اسرائیل حامی تمدید تحریم تسلیحاتی هستند و گفت: برای تک تک‌شان عمیقا اهمیت دارد. عرب ها و اسرائیلی ها یک صدا هستند و شورای امنیت باید به آن ها گوش کند.

اظهارات پومپئو در پی این مطرح می شود که روز گذشته دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در نامه ای به شورای امنیت با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه خواستار تمدید این تحریم شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان