arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

توقیف ۶ شناور در مناطق دریایی خوزستان به خاطر صید ترال / شیلات: کشف ۷۰۵ کیلوگرم انواع ماهی

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماموران پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات ۶ فروند شناور صیادی را که در حال صید به روش ممنوعه "ترال " در مناطق دریایی "سریم" و "خورموسی" بودند توقیف کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماموران پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات ۶ فروند شناور صیادی را که در حال صید به روش ممنوعه "ترال " در مناطق دریایی "سریم" و "خورموسی" بودند توقیف کردند.

به گزارش ایرنا، فتح الله ابوعلی افزود: در جریان بازرسی از این شناورهایصیادی متخلف فاقد هویت که روزگذشته بدون دریافت مجوز صید از شیلات مشغول ماهیگیری بودند، ۷۰۵ کیلوگرم انواع ماهی به همراه چهار دستگاه ترال، ۶ عدد لنگر و ۶ طاقه تور گوشگیر کشف و ضبط شد.


وی افزود: پرونده‌های تخلفاتی صیادی این شناورها برای انجام مراحل قانونی ، ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی در دست انجام است.


هفته گذشته نیز چهار فروند شناور صیادی متخلف که بدون مجوز در حال صید آبزیان دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس بودند توقیف شدند.


ابوعلی بر برخورد با صید غیرمجاز با هدف اشتغال پایدار صیادان و صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در خورهای خوزستان و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.

در سال‌های اخیر برخورد با صیدغیرمجاز و بدون پروانه در خورها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است.


برخی از گونه‌های آبزیان دریایی در خلیج فارس از جمله شوریده و حلواسفید به علت صید بی رویه و قاچاق آن به کشورهای حوزه خلیچ فارس در معرض انقراض قطعی قرار دارند.


معیشت حدود ۵۰هزار خانوار در خوزستان با طریق صید و صیادی گره خورده است.


پارسال حدود ۴۹هزار تن انواع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توسط صیادان خوزستانی صید شد.


استان خوزستان از نظر صید دریایی پس از استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم کشوری قرار دارد.

نظرات بینندگان