arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اسرائیل، لبنان را به جنگ تهدید کرد / پیام غیر مستقیم شورای نگهبان به محمود احمدی‌نژاد / وعده ترامپ برای توافق با ایران در چهار هفته بعد از پیروزی در انتخابات / انحلال دولت در لبنان با استعفای نخست‌وزیر / کنکور سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اسرائیل، لبنان را به جنگ تهدید کرد / پیام غیر مستقیم شورای نگهبان به محمود احمدی‌نژاد / وعده ترامپ برای توافق با ایران در چهار هفته بعد از پیروزی در انتخابات / انحلال دولت در لبنان با استعفای نخست‌وزیر / کنکور سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کنکور سراسری تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد: مشاور وزیر بهداشت با انتشار صحبتهای تازه سعید نمکی با عنوان «برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاد» توییتی را منتشر کرده است. دکتر نمکی وزیر بهداشت در اینستاگرام خود نوشت: به مسولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌شود دستورالعمل‌ها در زمان باقی مانده اعمال شود با برگزاری کنکور مخالفم. وی افزود: آزمون را به تعویق بیندازید تابتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی رافراهم کنید.

وعده انتخاباتی ترامپ: اگر پیروز شوم، ظرف ۴ هفته با ایران توافق می‌کنم: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع خصوصی حامیان خود اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، ظرف چهار هفته به توافقی با ایران دست می‌یابد. گردهمایی دیروز در منزل یکی از حامیان ترامپ که به‌تازگی در پی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشته بود، برگزار شد و هر کدام از شرکت‌کنندگان از ۵ هزار و ۶۰۰ دلار تا ۲۵۰ هزار دلار به ستاد ترامپ کمک کرده و فرصت یافتند تا با بهره‌گیری از این مهمانی خصوصی با وی عکس انداخته و در میزگردی با او شرکت کنند.

حسان دیاب: استعفای خود را رسما اعلام می کنم: حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنرانی خود در مقر دولت تاکید کرد: سیستم فساد ریشه در تمام بخش‌های دولت دارد و در این کشور تنیده شده و اکنون دریافته‌ایم فساد فراتر از کشور لبنان است و ما نمی‌توانیم از آن رهایی یابیم. یکی از نمونه‌های این فساد انفجار بیروت بود.

اسرائیل، لبنان را به جنگ تهدید کرد: دفتر مطبوعاتی کنست (پارلمان اسرائیل) اعلام کرد، بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل طی سخنانی در نشست کمیته امنیت و امور خارجه پارلمان اسرائیل ضمن اشاره به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مدعی شد: نصرالله بزرگترین دشمن ما و بزرگترین معضل لبنان است. وی گفت: اگر لبنان جنگ دیگری به ما تحمیل کند ما نیز بدون هیچ‌گونه مانعی وارد جنگ می‌شویم. ولی چنین جنگی برای لبنان نتایج و بازتاب‌های خطرناکی در پی خواهد داشت.

کدخدایی: افراد رد صلاحیت شده در گذشته در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند.

افزایش احتمال لو رفتن سئوالات کنکور درصورت اجرای پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در صورتی که می‌خواستیم موارد موردنظر وزارت بهداشت را اجرایی کنیم، اتفاقی می‌افتاد که خط قرمز ما بود و آن این بود که حتی در صورت تامین فضای کافی و ایجاد فاصله دو متری بین داوطلبان، باید سوالات کنکور به ۳۹۰ شهر ارسال می‌شد و در آنجا بر اساس فاصله‌گذاری جدید پلمب سوالات باز می‌شد و دفترچه‌ها مجددا مرتب می‌شدند که در این صورت احتمال لو رفتن سئوالات کنکور افزایش می‌یافت.

۲۱۳۲ ابتلا و ۱۸۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید. لاری در تشریح استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

خبری خوش برای کاربران واتس اپ: بر اساس گزارش‌هایی جدید به نظر می‌رسد تغییراتی مثبت برای واتس اپ در راه است. یکی از این تغییرات امکان همگام سازی داده‌های گپ کاربر بین دو سیستم عامل اندروید و iOS است.

ظریف: چند کشور مقداری از پول‌مان را بازگردانده‌اند: وزیر امور خارجه ضمن بیان اینکه روش‌های مختلفی برای بازگرداندن پول ایران از طریق تهاتر یا خرید از کشورهای مورد نظر وجود دارد، گفت: اکنون چند کشور مقداری از پول ما را بازگردانده‌اند.

 

نظرات بینندگان