arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کنکور سراسری بدون تاخیر برگزار می‌شود / پیشنهاد روسیه برای از سرگیری همکاری بین اعضای برجام / ادعای یک منبع آگاه: لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند علیه ایران با پیشنهاد آلمان و انگلیس / ثبت رسمی واکسن کرونا جهان با اعلام پوتین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / کنکور سراسری بدون تاخیر برگزار می‌شود / پیشنهاد روسیه برای از سرگیری همکاری بین اعضای برجام / ادعای یک منبع آگاه: لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند علیه ایران با پیشنهاد آلمان و انگلیس / ثبت رسمی واکسن کرونا جهان با اعلام پوتین

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پیشنهاد روسیه برای از سرگیری همکاری بین اعضای برجام: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو پیشنهادهای جدیدی را برای ازسرگیری همکاری‌های کشورهای عضو برجام تهیه کرده است. وی گفت: ما پیشنهادهایی را ارائه کردیم که می تواند به ازسرگیری همکاریها بین اعضای معامله هسته ای با ایران (برجام) کمک کند. لاوروف خاطرنشان کرد: از موضوعاتی که روسیه و آلمان بطور فعالانه با همدیگر همکاری می کنند می توانم به وضعیت پیرامون برجام برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران اشاره کنم. وی ادامه داد: در این مورد ایده هایی وجود دارد که شرکای اروپایی ما پیشنهاد می کنند.

ادعای یک منبع آگاه: لغو موقت تحریم‌های غیرهدفمند علیه ایران با پیشنهاد آلمان و انگلیس: یک منبع آگاه اعلام کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق 2015 این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

کنکور سراسری بدون تاخیر برگزار می‌شود: وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری در بیانیه مشترکی با اشاره به عدم تایید تغییر تاریخ برگزاری آزمون سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شدند که این آزمون با همکاری استانداران، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی در تاریخ قبلی یعنی ۲۹ مرداد تا یک شهریور، برگزار می‌شود.

کرونا یزد را تعطیل کرد: بنا به مصوبه ستاد استانی مقابله با شیوع کرونا، تمام واحدهای صنفی استان یزد به جز گروه شغلی یک از امروز تعطیل می‌شوند. «سیدمهدی آقابزرگی» مدیر روابط‌عمومی اتاق اصناف یزد در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه تصریح کرد: مشاغل صنفی گروه یک که فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها و حتی مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی را نیز شامل می‌شوند، در هیچ منطقه‌ای مجاز به تعطیلی نیستند.

وزارت اطلاعات: پنج تیم جاسوسی متلاشی شد: معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات گفت: با استعانت از الطاف الهی و با تلاش‌های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) به دنبال ضربات پی در پی به سرویس‌های جاسوسی نظام سلطه، تعدادی از جاسوسان مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی مذکور شناسایی و دستگیر شدند.

ثبت رسمی واکسن کرونا جهان با اعلام پوتین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیروز به طور رسمی از ساخت واکسن کرونا و ثبت این واکسن به نام روسیه خبر داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز به طور رسمی از ساخت واکسن کرونا و ثبت این واکسن به نام روسیه خبر داد.  روز گذشته "کریل دمیتریف"، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که در حال تأمین اعتبار آزمایشات واکسن کرونا در این کشور است، اظهار داشت: روسیه به طور سنتی در تولید واکسن‌ها بسیار قوی بوده و واکسن ما در واقع نوعی کپی‌برداری از واکسن ابولا است که پنج سال پیش در مسکو تهیه شده است.

بازداشت ۵ جاسوس در وزارت خارجه، سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت دفاع: اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: در روزهای گذشته ۵ جاسوس توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند. هم در وزارت امور خارجه و صنایع تامین کننده قطعات و هم در حوزه انرژی و وزارت دفاع و انرژی هسته ای دستگیری هایی داشتیم.

۱۸۴ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۶۹ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. وی درباره استانهای در وضعیت قرمز گفت: ستانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وزارت خارجه: خبر لغو موقت تحریم‌ها خبرسازی غیرواقعی و کذب است: سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، ضمن رد خبر منتشره در برخی رسانه ها به نقل از یک منبع ناشناس در خصوص لغو موقت بخشی از تحریم های غیرهدفمند، این قبیل اظهارات را خبرسازی های غیرواقعی دانست که مشخص نیست با چه اهدافی صورت می گیرد.

نظرات بینندگان