arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

چگونه طولانی‌تر زندگی کنیم؟ (قسمت اول)

بسیاری از ما در طول زندگی بار‌ها تلاش کرده ایم با کمک روش‌های مخلف تغذیه‌ای یا حتی مراجعه به متخصصان زیبایی روند پیری خود را به تعویق بیندازیم، اما به نظر می‌رسد می‌توان با برخی تغییرات در سبک زندگی روند پیری را به تعویق انداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از ما در طول زندگی بار‌ها تلاش کرده ایم با کمک روش‌های مخلف تغذیه‌ای یا حتی مراجعه به متخصصان زیبایی روند پیری خود را به تعویق بیندازیم، اما به نظر می‌رسد می‌توان با برخی تغییرات در سبک زندگی روند پیری را به تعویق انداخت.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی عوامل که باعث تسریع روند پیری می‌شوند از کنترل ما خارجند، برای مثال عوامل بیرونی مانند استرس شغلی را نمی‌توان کاملا کنترل کرد. اما برخی عوامل نیز در اختیار خود ما هستند:

 

بیشتر بدانید:

فهوه

نوشیدن قهوه در حد اعتدال
اگرچه شما نباید هر روز بیش از مقدار مشخصی قهوه بنوشید (بیش از ۶ فنجان توصیه نمی‌شود)، اما جالب است بدانید که نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مصرف منظم قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت، آسیب کبدی، سرطان و افسردگی را کاهش دهد.

کاکائوی خام

کاکائوی خام مصرف کنید
درست است که بسیاری از افراد شکلات می‌خورند، اما جالب است بدانید شکلات تلخ یا پودر شکلات خام خواص بسیاری دارد که قابل مقایسه با شکلات‌های شیرین نیست. کاکائوی خام دارای فنیل اتیل آمین است که به افزایش سطح انرژی معروف است. شما می‌توانید پودر کاکائو را روی نوشیدنی ها، دسر‌ها و خوراکی‌های محبوب خود بپاشید و از خواص آن لذت ببرید.

ورزش

هنگام ورزش به موسیقی پر انرژی گوش دهید
با بالا رفتن سن، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمرینات ورزشی منظمی انجام می‌دهید. درواقع ورزش منظم به کاهش سرعت روند پیری کمک می‌کند. در یک مطالعه سال ۲۰۱۲ که در «بررسی بین المللی روانشناسی ورزش» منتشر شد، مشخص شد که موسیقی و ورزش همزمان به کاهش روند پیری کمک می‌کند.

فلفل

مصرف غذا‌های تند
اگر به غذا‌های تند آلرژی دارید و با مصرف این نوع خوراکی‌ها علائم حساسیت نشان می‌دهید که هیچ، اما اگر این مشکل را ندارید، بهتر است فلفل را به رژیم غذایی خود بیفزایید، لزومی ندارد زیاده روی کنید و معده خود را اذیت کنید، اما کم کم بدن خود را عادت دهید مقادیری از فلفل را در خوراکی‌های مختلف تجربه کند.

چای سبز

نوشیدن چای سبز
از نظر علمی اثبات شده است مصرف منظم چای سبز می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد. طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۵ که در ژورنال Molecular Nutrition & Food Research منتشر شده است، پلی فنول‌ها (ریز مغذی‌های موجود در چای سبز) سکته قلبی و سکته مغزی و بیماری‌های عروقی را پیشگیری می‌کنند.

نظرات بینندگان