arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

پمپئو: مصمم هستیم محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ادامه یابند / اگر قطعنامه پیشنهادی با وتوی روسیه و چین مواجه شود، آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ این حق را دارد که محدودیت‌ها را بازگرداند

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید آمریکا مصمم است از تمدید این محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اطمینان حاصل کند. او با اشاره به اینکه کشورهای عربی و اسرائیل نیز از تمدید محدودیت‌ها حمایت می‌کنند ادعا کرد که اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا با وتوی روسیه و چین مواجه شود، آنگاه آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ این حق را دارد که محدودیت‌ها را بازگرداند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید آمریکا مصمم است از تمدید این محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اطمینان حاصل کند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با رادیو اروپای آزاد مجددا به لفاظی علیه ایران در خصوص تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی پرداخت.

وی در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: من اینجا در جمهوری چک هستم. ایران تهدید واقعی علیه اروپا است.

وی ایران را به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد و مدعی شد برای هیچ کشور اروپایی دلیلی وجود ندارد که از دستیابی ایران به سلاح حمایت کند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در ۱۸ اکتبر مدعی شد که جهان باید برای جلوگیری از لغو این محدودیت‌ها متحد شود.

وی بار دیگر ایران را حامی تروریسم خواند و اظهار امیدواری کرد که متحدین آمریکا به قطعنامه پیشنهادی این کشور برای تمدید محدودیت‌ها رای دهند.

پامپئو گفت آمریکا مصمم است از تمدید این محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران اطمینان حاصل کند و گفت آمریکا می‌داند که متحدان اروپایی این کشور در نگرانی‌های واشنگتن در خصوص لغو محدودیت‌ها با آمریکا شریک هستند.

او با اشاره به اینکه کشورهای عربی و اسرائیل نیز از تمدید محدودیت‌ها حمایت می‌کنند ادعا کرد که اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا با وتوی روسیه و چین مواجه شود، آنگاه آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ این حق را دارد که محدودیت‌ها را بازگرداند.

اشاره پامپئو به تفسیر آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱ بازمی‌گردد که بر مبنای آن این کشور با وجود خروج رسمی از توافق هسته‌ای برجام حق دارد از مکانیسم ماشه در این توافق استفاده کند. بسیاری از کشورها و حتی اروپایی‌ها با این تفسیر آمریکا موافق نیستند.

نظرات بینندگان