arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

محمد بن زاید: در تماس تلفنی من با آمریکا و اسرائیل توافق شد كه الحاق اسرائیل از سرزمین های فلسطین را متوقف كند

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و حاکم دوفاکتوی امارات در پیامی از تماس تلفنی خود با ترامپ و نتانیاهو و همکاری های مشترک بین طرفین نوشت. وی نوشت: در تماس تلفنی من امروز با رئیس جمهور آمریکا ترامپ و نخست وزیر اسرائیل ، نتانیاهو ، توافق شد كه الحاق اسرائیل از سرزمین های فلسطین را متوقف كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی درباره توافق کشورش با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط فی‌مابین اظهارنظر کرد.

به گزارش انتخاب، بن‌زاید امروز پنجشنبه در توییتر نوشت که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

او در ادامه نوشت که امارات و رژیم اشغالگر قدس همچنین به توافق رسیدند که جهت همکاری مشترک به منظور رسیدن به روابط دوجانبه، نقشه راهی را وضع کنند.

رسانه‌ها و منابع خبری می‌گویند، «تعویق» طرح اشغالی مذکور و نه «توقف» همیشگی آن، منوط به عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ابوظبی بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی ساعتی پیش اعلام کرده بودند که نتانیاهو جلسه کابینه را در پی تماس ترامپ ترک کرده است. رئیس جمهور آمریکا در توییت خود، این «توافق» را «توافق صلح تاریخی» دانسته است.

امارات طی سال‌های گذشته، تلاش‌های زیادی در عرصه رسانه و سیاست خارجی (از ارسال کمک‌های پزشکی تا دیدار مقامات و مشارکت در مسابقات ورزشی)، با هدف آماده کردن افکار عمومی داخلی و خارجی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس آغاز کرده بود.

پیش‌بینی می‌شود، بعد از امارات، بحرین و عربستان سعودی و سایر کشورهای نزدیک به محور سعودی دست به اقدام مشابه بزنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
1
7
احمق خان هم شما رو تصاحب میکنن هم مناطق فاسطینی رو
نظرات بینندگان