arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وعده رئیس بانک مرکزی برای متعادل شدن نرخ ارز / جزئیات فوت چهار فرد در گودالی در گیلانغرب / اعلام ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و حضور دسته عزاداری در تهران / توافق «دونالد جی ترامپ» میان امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی مناسبات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وعده رئیس بانک مرکزی برای متعادل شدن نرخ ارز / جزئیات فوت چهار فرد در گودالی در گیلانغرب / اعلام ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و حضور دسته عزاداری در تهران / توافق «دونالد جی ترامپ» میان امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی مناسبات

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات فوت چهار فرد در گودالی در گیلانغرب: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: چهار نفر که از شب گذشته در گودالی در شهرستان گیلانغرب گرفتار شده بودند، جان خود را از دست دادند. جلیل بالایی با بیان اینکه براساس شواهد به دست آمده در محل این افراد برای حفاری غیرمجاز به منطقه رفته بودند، گفت: تا زمان مشخص شدن تحقیقات نهایی نمی توانیم در رابطه با علت قطعی حضور این افراد در این گودال تازه حفرشده اظهارنظر کنیم.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، در دستور شورای امنیت قرار گرفت:  قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به طور رسمی در دستور کار شورای امنیت قرار گرفته است تا زمانی را برای رای دادن به آن مشخص کنند. هنوز زمان رای‌گیری مشخص نشده است اما در صورت معلوم شدن، اعضا ۲۴ ساعت فرصت دارند تا به آن رای دهند.

توافق «دونالد جی ترامپ» میان امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی مناسبات: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای از توافق اسرائیل و امارات برای «عادی‌سازی کامل روابط» خبر داد. دونالد ترامپ می گوید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شیخ محمد بن زیاد، ولیعهد پایتخت امارات برای برقراری صلح و عادی سازی توافق کردند. رئیس جمهوری آمریکا که در سیاست خارجی دستانی خالی را دارد، از تماس تلفنی ولیعهد امارات متحده عربی با نخست وزیر اسرائیل استقبال کرد و آن را دستاورد تیم خود دانست. وی افزود: می‌خواهم نام این توافق را «دونالد جی ترامپ» بگذارم اما فکر کردم رسانه‌ها آن را درک نمی‌کنند و این کار را نکردم.

نتانیاهو: طرح الحاق کرانه باختری به تأخیر افتاده، لغو نشده: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که به طرح الحاق اراضی فلسطین به اراضی تحت اشغال این رژیم پایبند است و از آن کوتاه نخواهد آمد. بنیامین نتانیاهو گفت: مساله الحاق بر روی میز باقی خواهد ماند و همچنان این مساله در دستورکارها است.

اعلام ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و حضور دسته عزاداری در تهران: معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: حضور دسته عزاداری در خیابان‌ها و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم امسال ممنوع است و امیدواریم عزاداران نسبت به رعایت جدی تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا پایبند باشند.

وعده رئیس بانک مرکزی برای متعادل شدن نرخ ارز: عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: قیمت واقعی ارز نرخ‌هایی که در بازار و فضای مجازی مطرح می‌کنند نیست و با برنامه و سیاست می‌توان این نرخ را تعدیل کرد. همتی تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند اقتصاد کشور را بهم بریزند به نتیجه نمی‌رسند.

آمار قربانیان کرونا در کشور از ۱۹ هزار نفر گذشت: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز( ۲۳ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۴۶ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۶ هزار و ۳۲۴ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۱۶۲ نفر رسید. لاری افزود: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

جزییات تغییر ساعت معاملات بورس تهران اعلام شد: معاملات بازار بورس تهران به دلیلی اختلالات در هسته معاملاتی از ۲۷ مرداد ماه در دو بازه زمانی مختلف انجام می‌شود. بر این اساس، طبق جدول زمان‌بندی معاملات، زمان سفارش‌گیری کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی بین ساعت ۸:۳۰ تا ۸:۴۵ و زمان انجام معاملات نیز بین ساعت ۸:۴۵ تا ۱۱:۴۵ خواهد بود. همچنین زمان سفارش گیری صنایع فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی ساعت ۱۲ تا ۱۲:۱۵ و زمان انجام معاملات نیز ۱۲:۱۵ تا ۱۵:۱۵ خواهد بود.

نظرسنجی؛ پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در ۵ ایالت کلیدی آمریکا: نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ حاکی از آن است که «جو بایدن» در پنج ایالت از 6 ایالت تعیین‌کننده که ترامپ در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، همچنان پیشتاز است. بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، طبق بررسی‌های انجام شده در ایالت فلوریدا، بایدن با اختلاف ۶ درصد و جلب حمایت ۵۰ درصدی رأی‌دهندگان از ترامپ با کسب حمایت ۴۴ درصدی رأی‌دهندگان پیشی گرفته است.

نظرات بینندگان