arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  کشف «نانوبادی‌های» جدیدی که کروناویروس را خنثی می‌کنند / پیشنهاد پوتین برای تشکیل جلسه آنلاین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران / چرا سکه با وجود کاهش قیمت طلای جهانی ارزان نمی‌شود؟ / طرح «سهمیه بندی 30 لیتر بنزین سرانه خانوار» اعلام وصول شد / آغاز طرح پیش فروش نفت به مردم از یکشنبه آینده با نرخ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /  کشف «نانوبادی‌های» جدیدی که کروناویروس را خنثی می‌کنند / پیشنهاد پوتین برای تشکیل جلسه آنلاین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران / چرا سکه با وجود کاهش قیمت طلای جهانی ارزان نمی‌شود؟ / طرح «سهمیه بندی 30 لیتر بنزین سرانه خانوار» اعلام وصول شد / آغاز طرح پیش فروش نفت به مردم از یکشنبه آینده با نرخ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کشف «نانوبادی‌های» جدیدی که کروناویروس را خنثی می‌کنند: محققان موفق به کشف نانوبادی‌های جدیدی شده‌اند که کروناویروس را مسدود می‌کند و باعث می‌شود که سُنبله‌ها یا تاج این ویروس در حالت غیرفعال قفل شوند. محققان طبق یک مطالعه جدید می گویند مجموعه جدیدی از نانوبادی های مصنوعی با موفقیت این روند اتصال را مختل کرده و به طور موثری ویروس را خنثی می کنند. علاوه بر این، برخی از این نانوبادی ها به اندازه کافی برای بکارگیری در برنامه های مبتنی بر هواپخش قوی هستند که پنجره جدیدی را رو به ساخت یک ماده با قابلیت توزیع گسترده برای جلوگیری از بیماری کووید-19 باز می کند.

چرا سکه با وجود کاهش قیمت طلای جهانی ارزان نمی‌شود؟: به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه در بازارهای جهانی، نرخ انس جهانی در طول هفته بیش از ۱۰۰ دلار کاهش داشته اما به دلیل صعودی پیش رفتن نرخ ارز در داخل کشور، قیمت‌ها در بازار سکه و طلا آنطور که انتظار می رفت، کاهش پیدا نکرد. مسعود یزدانی ، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه  قیمت اونس جهانی در پایان هفته نسبت به اوایل هفته تغییرات زیادی داشته و از ۲۰۳۵ دلار و هشت سنت به ۱۹۳۱ دلار و هفت سنت رسیده است اما این کاهش حدود ۱۰۴ دلاری اونس جهانی، تغییرات عجیبی به لحاظ قیمت در سکه و طلا ایجاد نکرد. این در حالی است که انتظار می‌رفت که تغییرات بسیار بیشتری در بازار سکه و طلای داخلی ایجاد شود.

پیشنهاد پوتین برای تشکیل جلسه آنلاین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران: «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه خواستار برگزاری یک نشست آنلاین با حضور ۵ عضو دائم شورای امنیت و همچنین آلمان و ایران شد. کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده پوتین خواستار برگزاری این نشست برای بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده است. هدف این جلسه، جلوگیری از رویارویی غیرضرور در شورای امنیت و حمایت از قطعنامه ۲۲۳۱ عنوان شده است.

طرح «سهمیه بندی 30 لیتر بنزین سرانه خانوار» اعلام وصول شد: عضو هیئت رئیسه مجلس با تشریح جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار، از الزام دولت به خرید باقیمانده سهمیه سوخت مردم با ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به "طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار" در صحن علنی مجلس به صورت عادی اعلام وصول شد، به خانه ملت گفت: براساس این طرح ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود، و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند.

۲۵۰۱ ابتلا و ۱۶۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  از دیروز تا امروز ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسید. وی گفت:متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسید. وی ادامه داد: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

افشای سفرهای محرمانه نتانیاهو به امارات توسط رسانه اسرائیلی: یک روزنامه اسرائیلی فاش کرد که نخست‌وزیر این رژیم دست کم دو بار به‌صورت محرمانه به امارات سفر کرده است. در ادامه این گزارش آمده است:‌ «هر سفر نتانیاهو به امارات چند ساعت به طول انجامیده و رئیس شورای امنیت ملی در این سفرها همراه او بوده است».

آغاز طرح پیش فروش نفت به مردم از یکشنبه آینده با نرخ هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان: نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعیه‌ای که در روی سایت کدال منتشر شده در اینروز ۵۲۹ هزار ۳۱۲ بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه ۹۴۴ هزار و ۶۲۲ تومان تعیین شده است. بر اساس این اطلاعیه، حداکثر ۱۰ روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می‌شود.

ادعای وزارت دادگستری آمریکا: ۴ محموله سوخت ایران به ونزوئلا را توقیف کردیم: وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد: چهار محموله سوخت ایران را در مسیرشان به سمت به ونزوئلا توقیف کردیم. این ادعا در حالی است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا پیشتر با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر، آن را دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا خوانده است.

نظرات بینندگان