arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اولین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد / محکومیت ۱۶۵ میلیاردی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا / طرح دو فوریتی مجلسی ها برای خروج از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه / کشف اولین اسکلت ها در تخت جمشید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / اولین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد / محکومیت ۱۶۵ میلیاردی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا / طرح دو فوریتی مجلسی ها برای خروج از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه / کشف اولین اسکلت ها در تخت جمشید

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اولین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد: چین اولین حق اختراع واکسن کووید-۱۹ را که توسط تیم "چن وی" که متخصص بیماری های عفونی است، تایید و ثبت کرده است. آزمایشات این واکسن نشان داده است که این واکسن ایمن است و واکنش ایمنی بدن را در مقابل کروناویروس جدید برمی انگیزد. اکنون خبرگزاری دولتی شینهوا از چین گزارش داده است که این واکسن با استناد به داده های آزمایشات بالینی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا(American Medical Association) منتشر شده است، ایمن بوده و واکنش ایمنی ایجاد می کند.

محکومیت ۱۶۵ میلیاردی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا: فدراسیون جهانی فوتبال در نهایت حکم پرونده ایران و مارک ویلموتس را اعلام و فدراسیون فوتبال ایران را موظف به پرداخت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورو به سرمربی سابق تیم ملی تحت عنوان غرامت کرده است. فدراسیون فوتبال ظرف مدت ۳۰ روز باید به تعهدات خود در این پرونده عمل کند.

طرح دو فوریتی مجلسی ها برای خروج از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه: علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه طرح دو فوریتی مجلس برای خروج خودکار از برجام در صورت فعال شدن مکانیزم ماشه که چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را رسانه‌ای کرده بود خبر داد. خضریان در توییتی نوشت: دولت آمریکا که از ناقضان اصلی برجام می‌باشد، جهت تشدید فشارها بر ایران به‌دنبال فعال‌سازی مکانیسم ماشه است؛ از آنجاییکه ادامه حضور در برجام با بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت خالی از هر نفعی است،طرح دوفوریتی «خروج خودکار از برجام در صورت فعال‌سازی مکانیزم ماشه» را پیشنهاد کردم.

کشف اولین اسکلت‌ها در تخت جمشید: بقایای ۱۳ اسکلت انسانی و حیوانی، توسط کاووشگران در آبراهه‌های مجموعه میراث جهانی تخت جمشید کشف شد. مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید اعلام کرد که این اولین اسکلت‌هایی است که تاکنون در تخت جمشید در حین انجام فصل چهارم کاووش در آبراهه‌های تخت جمشید، پیدا شده‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۵۵ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسید. استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

رشد ۱۲۲۵ واحدی بورس: بازار سرمایه که در روزهای گذشته برمدار نزول در حرکت بود امروز کمی روند صعودی به خود گرفت و شاخص کل بورس تاکنون ۱۲۲۵ واحد رشد کرده است.

مشاهده نسخه مُسری‌تر کرونا در مالزی: کشور مالزی سویه‌ای از کروناویروس را که ۱۰ برابر مُسری‌تر و عفونی‌تر از کروناویروس همه‌گیر است در میان مبتلایان خود شناسایی کرده است. این سویه جهش یافته که D614G نام گرفته، حداقل در سه مورد از ۴۵ مورد مبتلا به کرونا در یک خوشه مشاهده شده است که از طرف یک صاحب رستوران که از هند بازگشته و قرنطینه ۱۴ روزه خود را شکسته بود، آغاز شد. این مرد از آن زمان به پنج ماه زندان و جریمه نقدی محکوم شده است. این جهش همچنین در یک خوشه دیگر شامل افرادی که از فیلیپین باز می‌گشتند نیز مشاهده شده است.

طرح مجلس برای اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی: رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: موضوع فروش بنزین به قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس در مجلس مطرح نشده است، یکی از طرح‌ها برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین این است که بنزین را به کد ملی افراد اختصاص دهیم.

 

نظرات بینندگان