arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۴۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

رئیس سازمان سنجش: نتایج نهایی کنکور آبان اعلام می‌شود / ادعای لو رفتن سوالات کنکور ناشیانه است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ را هفته اول آبان ماه اعلام کنیم. او در ادامه درباره لو رفتن سوالات کنکور گفت: سوالات کنکور بعد از پایان جلسه در سایت منتشر می شود و دسترسی به دفترچه سوالات کار سختی نیست. مباحث مطرح شده در فضای مجازی بسیار ناشیانه بوده و جعلی بودن آن بسیار روشن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۹ را هفته اول آبان ماه اعلام کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری کنکور سراسری و در جمع خبرنگاران گفت: نتایج این کنکور هفته اول مهر اعلام خواهد شد و بلافاصله انتخاب رشته آغاز می‌شود. زمان اعلام نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان نخواهد بود و تلاش می‌کنیم زودتر از این تاریخ نتایج را اعلام کنیم.

خدایی اضافه کرد: ۱۱۳ هزار نفر امروز آزمون می‌دهند. همچنین ١٠٢ هزار نفر کارت ورود به جلسه دریافت کرده‌اند که حدود ۹۰ درصد از داوطلبان شرکت کننده در کنکور هستند.

او گفت: توانستیم پروتکل‌های سختگیرانه را رعایت کنیم و صندلی‌ها را با رعایت فاصله ١ متر و ٨٠ سانتی متر بچینیم. ٧هزار و ٣٠٠ نفر از وزارت بهداشت، بسیج و نیروی انتظامی در این آزمون ما را یاری کردند.

خدایی در ادامه گفت: حوزه‌ها سر زمان مشخص آزمون را شروع کردند و آمار دریافت کارت ورود به جلسه مشابه سال گذشته است.

او ادامه داد: فردا آزمون گروه ریاضی و علوم انسانی ۵۱۰ هزار داوطلب را داریم. جمعه کنکور رشته‌ تجربی با ۵۹۴ هزار داوطلب برگزار می‌شود و شنبه کنکور زبان با ۱۷۴ هزار داوطلب را خواهیم داشت.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی را در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون سراسر کشور رعایت کردیم، ادامه داد: فضای آزمون از ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع در سال ۹۹ رسید.

خدایی تاکید کرد: عوامل اجرایی کنکور سراسری از ۷۸ هزار نفر در سال گذشته به ۱۷۵ هزار نفر در سال ۹۹ رسیده است و در مجموع ۲۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی از تمام معاونت‌ها داشتیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه در مجموع ظرفیت آموزش عالی یک میلیون ۲۹۲ هزار است، ادامه داد: ۹۱۲ هزار نفر جزو ظرفیت با سوابق تحصیلی هستند و ۲۰ درصد ظرفیت با سوابق تحصیلی در دوره‌های روزانه است. همچنین ظرفیت دوره‌های نوبت دوم ۴۵ درصد خواهد بود و ۱۵۴ هزار نفر از ظرفیت کنکور سراسری با آزمون است.

۶۱ داوطلب کنکور سراسری کرونایی هستند

او افزود: تغییر مهم دیگر پذیرش متمرکز ۴ رشته پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی و دارو سازی است. این پذیرش در دانشگاه های دولتی و آزاد متمرکز انجام می شود و دانشگاه آزاد از این به بعد به صورت مستقل در این ۴ رشته پزشکی پذیرش نخواهد داشت و به صورت متمرکز در یک انتخاب رشته انجام خواهد شد. این کار برای داوطلبان تجربی مزیت خوبی دارد به این دلیل که وقتی ظرفیت ها اعلام می شد مشترک بود و سازمان سنجش و دانشگاه آزاد مجبور بودند تکمیل ظرفیت انجام دهند.

او افزود: در کنکور سراسری ۶۱ داوطلب کرونایی داریم که ۱ نفر در بیمارستان و ۶۰ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

معاون وزیر علوم گفت: با افزوده شدن حوزه ها مقداری نگران مباحث حفاظتی بودیم که برطرف شد.

واکنش خدایی به ادعای لو رفتن سوالات کنکور

او در ادامه درباره لو رفتن سوالات کنکور گفت: سوالات کنکور بعد از پایان جلسه در سایت منتشر می شود و دسترسی به دفترچه سوالات کار سختی نیست. مباحث مطرح شده در فضای مجازی بسیار ناشیانه بوده و جعلی بودن آن بسیار روشن است. این کلاهبرداران سال درج شده روی دفترچه سال قبل را تغییر داده اند و اقدام به فریب داوطلبان کرده اند.

خدایی گفت: کلاهبرداری دوطرف دارد و یک سمت آن داوطلبان هستند که نباید این اقدام را انجام دهند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۲
زهرا
|
France
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
13
حداقل نمیزاشتید سوالا لو بره اینم از دستتون بر نمیومد
بی مسسئولیت ها
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
10
مرد حسابی عکس دفترچه سوالات رو ساعت ۱۰ گذاشتن تو کانالهای تلگرام. چرا اینترنت موبایل حوزه ها رو قطع نکردید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
6
حرف بی ربط نزن
A
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
8
اینا اتفاقا راسته که میگن لو رفته... من تجربی ام... اون سال که امتحان نهایی داشتم دیدم قبل آزمون همه سوالارو داشتن.. من باور نکردم برم تو کانالا یا بخونم و حسابی ضرر کردم. تنل های کلاس شدن معدل نوزده تا بیست من سرم کلاه رفت.. اون موقع هم همین دروغارو شنیدیم که امنیت داره
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
5
پس تکلیف کنکور هنر که یه عده بدون زحمت به سوالات کنکور دست یافتند چی میشه خواش می کنیم واقعا رسیدگی کنند چون حق بچه هایی که یک سال درس خوندند هزینه کردند ضایع میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
1
4
سلام شمارا به خداقسم می دهم جلو این کلاهبرداران رابگیریو با تبلغ دروغ که وانمود می کند که سوالات لو رفته جنگ روانی برای بچه ها راه انداخته اند بعنوان مثال یکی می گوید گوشی تو کفشم ویکی دیگر می گوید گوشهای کوچک توی گوش روحیه ی همه راضعیف کرده
Mahdie
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
3
.... بابا دارن سوالای کنکور و میفروشن تو تلگرام شما ام معلوم نیس دارین چه .... میکنین
آفرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
2
با یه آزمون مسخره هم خودشونو انداختن تو بازی، هم ملت رو.
نظرات بینندگان