arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مناظره‌های ترامپ و بایدن چه زمانی‎ برگزار می‌شود؟ / جزئیات برنامه درسی و برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان / ترامپ در جستجوی آغاز اقدام جدید علیه یاارن طی چند روز آینده / افشای گفت‌و‌گوی وزیر خارجه اسرائیل با ۵ تن از وزرای خارجه کشور‌های عربی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / مناظره‌های ترامپ و بایدن چه زمانی‎ برگزار می‌شود؟ / جزئیات برنامه درسی و برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان / ترامپ در جستجوی آغاز اقدام جدید علیه یاارن طی چند روز آینده / افشای گفت‌و‌گوی وزیر خارجه اسرائیل با ۵ تن از وزرای خارجه کشور‌های عربی

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جزئیات برنامه درسی و برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان: وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر اجازه برقراری حضوری کلاس‌های درس داده نشود، طبق پروتکل‌های اعلام‌شده از وزارت بهداشت که حضور دانش آموزان را تا ۱۰ نفر در کلاس درس مجاز دانسته است و با در نظر گرفتن شرایط و مساحت کلاس اجازه حضوری بودن را می‌دهد، دانش آموزان را در طول هفته توزیع کرده و هرروز هفته تعدادی از دانش آموزان را به‌صورت حضوری آموزش خواهیم داد.

گفت‌و‌گوی وزیر خارجه اسرائیل با ۵ تن از وزرای خارجه کشور‌های عربی از جمله امارات و عمان: یک پایگاه خبری فاش کرد که پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی، وزیر خارجه اسرائیل با پنج تن از وزرای خارجه کشورهای عربی گفت‌و‌‌گو کرده است. از جمله این افراد «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات و «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان بود که روز گذشته از این سمت کنار گذاشته شد. با این حال، به نام سه وزیر دیگر هیچ اشاره‌ای نشده است.

سخنگوی گوترش: پومپئو درباره قطعنامه ۲۲۳۱ با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار می‌کند: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با دبیرکل این سازمان دیدار می‌کند که یکی از موضوعات آن قطعنامه ۲۲۳۱ است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که آیا گوترش با قرائت آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱ برای فعال کردن سازوکار ماشه موافق است یا خیر، گفت: این موضوعی است که اعضای شورا باید درباره آن تصمیم بگیرند.

پومپئو: ترامپ به زودی اقدامات علیه ایران را اعلام خواهد کرد: مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور به زودی اقداماتی که قرار است علیه ایران انجام شود را اعلام خواهد کرد. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه زمانی مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال خواهد کرد گفت: «درباره تقویم زمانی آن نکته تازه‌ای ندارم که اعلام کنم.»

مناظره‌های ترامپ و بایدن چه زمانی‎ برگزار می‌شود؟: با اعلام کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا (سی‌پی‌دی)، قرار است طی ماههای مهر و آبان بین دونالد ترامپ و جو بایدن سه مناظره و بین معاونان آنها یک مناظره برگزار شود.

فتاح عذرخواهی کرد!: رئیس بنیاد مستضعفان درمورد واکنش ها به اظهارات اخیر خود گفت: بدین وسیله می خواهم از همه آن عزیزان از جمله آقای حدادعادل و خانم ابتکار و مولاوردی که واقعا در حقشان اجحاف شد در محضر خداوند متعال و مردم عزیز عذرخواهی کرده و طلب حلالیت بکنم. جواب هایی که آن سازمان ها و اشخاص دادند متین بوده باوقار بود بنده به دیده منت واقعا از همه آن ها می پذیرم.

آمریکا دو شرکت را به بهانه حمایت از شرکت ماهان تحریم کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 2 شرکت مستقر در امارات و یک فرد ایرانی مقیم این کشور را به دلیل «تأمین قطعات برای شرکت هواپیمایی ماهان» به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۳۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظرات بینندگان